Same- Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 På LAN er det alltid noen som bruker noen sånne stygge programmer som gjør at pc'en din restarter o.l. Hva kan jeg gjøre for å beskytte meg mot det? Lenke til kommentar
Same- Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Brannmur? Det hjelper ikke Det programmet som gjør at pc'en restarter finner først ip'en din og så skriver det inn i en rute og bare trykker kill eller noe. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Last ned trojan remover og fjern de trojanene som den finner. NB! Scan filer som du laster ned før du åpner dem, da unngår du å bli innfisert Lenke til kommentar
opticus Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 man kan ikke gjøre sånn dersom man ikke har tilgang(rettigheter) til maskina, høres ut som du har en trojaner av noe slag ja. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Hmm hva er trojaner? Som sagt er det noen som bruker programmer til å restarte maskinen på LAN. Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvordan OS bruker du ?? Hvordan maskin har du ? , gi litt mer info .... Lenke til kommentar
Same- Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Hvordan OS bruker du ??Hvordan maskin har du ? , gi litt mer info .... Windows xp på en amd maskin. xp 2200 512 mb ram osv. Men tror ikke det er noe i veien med pc'en... det skjer med alle... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 altså slår den av maskinen så det kommer slik "windows avslutter" eller slukker den bare? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Du har vel passord på administrator kontoen? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Ï henhold til dette med restart og slikt; 1. Rename Administrator-kontoen på pc'en din. (Administrative Verktøy -> Lokale Sikkerhetsinstillinger -> Lokale Policyer -> Sikkerhetsalternativer -> Kontoer: Gi nytt navn til administratorkonto) 2. Sett et passord på administratorkontoen (et blankt passord vil gi ALLE FULL tilgang til datamaskinen din, og dermed også kunne slå den av/restarte). Dette passorder endrer du her; Min Datamaskin -> Høyreklikk -> Behandle -> Lokale Brukere og Grupper -> Brukere -> Administrator -> Høyreklikk -> Angi passord. 3. Installèr antivirus, og sett denne til å sjekke filer/mapper du åpner (er default på de fleste, men dette gjør at trojaner/etc stoppes før dem åpnes). 4. Installèr så softwall som et siste alternativ, da disse ofte har en tendens til å klusse til nettverk/spill/etc, noe som gjør at man får mer problemer enn glede av det. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 altså slår den av maskinen så det kommer slik "windows avslutter" eller slukker den bare? Den bare restarter... Lenke til kommentar
Same- Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Du har vel passord på administrator kontoen? Ja Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Den bare restarter... Prøv alt det jeg nevnte i forrige post. Hvis det fremdeles skjer, er det nok et hardwareproblem - og ikke noen LAN-n00bs som leker seg. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Den bare restarter... Prøv alt det jeg nevnte i forrige post. Hvis det fremdeles skjer, er det nok et hardwareproblem - og ikke noen LAN-n00bs som leker seg. Det er ikke et hardwareproblem, det er LAN n00bs som leker seg Det er sånn at de finner ip'en eller noe, og så, med det som all info så restarter de pc'en... Er det ingen som har opplevd noe slikt på LAN? Ingen som skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Finn ut hvem det er, og spør dem da. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Den bare restarter... Prøv alt det jeg nevnte i forrige post. Hvis det fremdeles skjer, er det nok et hardwareproblem - og ikke noen LAN-n00bs som leker seg. Det er ikke et hardwareproblem, det er LAN n00bs som leker seg Det er sånn at de finner ip'en eller noe, og så, med det som all info så restarter de pc'en... Er det ingen som har opplevd noe slikt på LAN? Ingen som skjønner hva jeg mener? Jeg skjønner hva du sier, men det du sier er fysisk umulig så lenge du har forandret adminbruker, samt passord. Samt at du har disablet gjest-kontoen, og at dem som gjør det ikke kan noen user/pass på maskina di. Det med at de klarer å reboote PC'en med *kun* en IP-adresse som info, er bullshit. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Den bare restarter... Prøv alt det jeg nevnte i forrige post. Hvis det fremdeles skjer, er det nok et hardwareproblem - og ikke noen LAN-n00bs som leker seg. Det er ikke et hardwareproblem, det er LAN n00bs som leker seg Det er sånn at de finner ip'en eller noe, og så, med det som all info så restarter de pc'en... Er det ingen som har opplevd noe slikt på LAN? Ingen som skjønner hva jeg mener? Jeg skjønner hva du sier, men det du sier er fysisk umulig så lenge du har forandret adminbruker, samt passord. Samt at du har disablet gjest-kontoen, og at dem som gjør det ikke kan noen user/pass på maskina di. Det med at de klarer å reboote PC'en med *kun* en IP-adresse som info, er bullshit. Jeg har disablet gjest kontoen og uansett om jeg skifter navnet på pc'en så er jo det lett å finne ut... Det kan ikke være fysisk umulig! Det skjer jo! EDIT: Å jeg har seff passord som ingen vet... Endret 29. april 2004 av Same- Lenke til kommentar
Rigel Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 har du prøve zonealarm? http://download.com.com/3000-2092-10039884.html Lenke til kommentar
sealie Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Om noen vet passordet på en av kontoene dine, kan dem bruke psexec å slå av PC'en din med. Om PC'en din restarter av en melding som teller fra 60 sekunder og ned, er du infisert av en av de tusen RPC-ormene. Om ingen av disse delene stemmer, er du infisert av en eller annen type bakdør som mest sannsynlig kan finnes av en antivirus-programvare.. Sørg også for at PC'en din er up to date med Windows Update, og at du kjører en brannmur, omså standard-brannmuren til Windows XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå