Sabbi Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg vet at det er smartest å bruke gif som logo, men jeg fikk logoen som bmp? Går det fint å bruke den eller bør jegg konventere den til gif? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 konverter, for guds skyld.. bmp er jo kjempestort... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 bmp funker IKKE Fullstendig ukomprimert Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 viss bildet er litt stort og har mange fargar bør du absolutt vurdere PNG framfor GIF men bruk for all del ikkje BMP! Lenke til kommentar
gather Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 bildeformatene er hver til sitt bruk bruker jpg til bilder og gif til grafikk Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 jpb har bra komprimering på komplekse bilder. Typisk "orntlie" bilder. gif brukes pga muligheten til transparente felter. png burde bruker pga mye bedre transparente felter enn gif. Bare IE støtte som er et lite problem. bmp hører hjemme i 1820 eller noe sånt Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 bmp er et glimrende format for datarike tegninger. Det egner seg bare ikke på nett pga alt for stor filstørrelse. Å si at det hører hjemme i 1820 viser at du ikke har mye piling på grafikk i alle fall Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 På nettet kjører du PNG og JPG. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) På nettet kjører du PNG og JPG. Eller gif og jpg. Blir som diskusjoner om hva som er best av f.eks Mac og PC, alltid noen som mener det ene, andre som mener det andre... Endret 30. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 På nettet kjører du PNG og JPG. Eller gif og jpg. Eller vi kan bli enige om å benytte oss av PNG alle sammen, så gjør vi internett en tjeneste. W3 recommandation Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) På nettet kjører du PNG og JPG. Eller gif og jpg. Eller vi kan bli enige om å benytte oss av PNG alle sammen, så gjør vi internett en tjeneste. W3 recommandation Mente bare at det ikke var særlig vits i å ta opp, etter som folk allerede har "sitt format", and stick to it. (Det virker hvertfall sånn...) Tenk om verden hadde vært en perfekt plass og alle var enige! Endret 30. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Tenk om verden hadde vært en perfekt plass og alle var enige! Hadde blitt kjedelig.. Ser det som pliktetikk å være uenig med enden på så mange områder som mulig.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Tenk om verden hadde vært en perfekt plass og alle var enige! Hadde blitt kjedelig.. Ser det som pliktetikk å være uenig med enden på så mange områder som mulig.. ..nettopp! Håper du skjønte ironien i det hele. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 bmp er et glimrende format for datarike tegninger. Det egner seg bare ikke på nett pga alt for stor filstørrelse. Å si at det hører hjemme i 1820 viser at du ikke har mye piling på grafikk i alle fall Skal ikke påstå at jeg har mye peiling på grafikk. Men det er jo ganske selvsagt at posten omhandler bildeformater på nettet, og der hører ikke bmp hjemme. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Sorry, underforstod ikke den Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Bare for å kaste litt mer bensin på bålet: Så lenge IE ikke støtter PNG 100% holder jeg meg til GIF Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Bare for å kaste litt mer bensin på bålet: Så lenge IE ikke støtter PNG 100% holder jeg meg til GIF Så lenge ikke IE støtter PNG 100%, holder jeg meg til Opera. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Bare for å kaste litt mer bensin på bålet: Så lenge IE ikke støtter PNG 100% holder jeg meg til GIF Så lenge ikke IE støtter PNG 100%, holder jeg meg til Opera. Jau, bruker firefox jeg da - men så lenge ~90% fremdeles bruker IE spiller det lite rolle hva webmaster bruker Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 men så lenge ~90% fremdeles bruker IE spiller det lite rolle hva webmaster bruker 82.8% faktisk Det er sant at IE suger, men siden det er såpass mange som bruker det, så er det nok best å holde jeg til JPG og GIF Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Bare for å kaste litt mer bensin på bålet: Så lenge IE ikke støtter PNG 100% holder jeg meg til GIF Så lenge ikke IE støtter PNG 100%, holder jeg meg til Opera. La meg for internett's skyld håpe at det er flere grunner... , men du nevnte en god en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå