Gå til innhold

Playstation 3


Thewiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er egentlig et teit spørsmål.

Som et eksempel TheWiz: Hva kan PlayStation2 som ikke PlayStation kan?

Hva kan Gamecube som ikke Nintendo64 kan?

Og hva kan den kommende Xbox2 som ikke Xbox kan?

 

Eneste som er sikkert er vel at PS3 kan spille PS3 spill. Og så er den nok ganske sikkert kraftigere, raskere, bedre grafikk+++

Lenke til kommentar
Samt utrolig vanskelig å programmere til, så kun de "beste" og mest kompetente utviklerene vil velge å lage spill. Ganske risky spør du meg...

Og det utsagnet baserer du på hva?

 

At oss som forbrukere vil ha stadig bedre grafikk, gjør at spillene blir enda mer komplekse og krever større utviklingsressurser. Men om det blir vanskeligere å programmere mot de er et helt annet spørsmål.

 

Du har jo f.eks. XMA teknologien ifra Microsoft som gjør at du ifremtiden kan omtrent programmere et spill både til X-Box 2 og til PC. Målet for MS er i den omgang å la produsentene kunne lage spillene billigere. Altså Farcry med XMA vil bli billigere å utvikle enn Farcry uten XMA, om du forstår tankegangen.

Lenke til kommentar

PS3 kan vel kjøre spill med like god grafikk som dyre pc'r med dyre skjermkort kan i dag. Så får den vel harddisk kan jeg tenke meg, og innebygget nettverk og kanskje et slags OS... men hvem vet.

 

Ps2 er jo som kjent faktisk ikke særlig rask og har heller ikke spesielt god 3d-grafikk så det vil nok bli en stor forbedring.

Lenke til kommentar
Minnes jeg leste om det i forbindelse med det John Carmack sa om ps3 og dens flere hovedprosessorer (som har også mislikte). Skal prøve å finne en link.

Vil selvfølgelig bli litt mer komplekst å optimalisere med fler prosessor systemer enn en enkelt cpu-systemer. Men det avhenger av hvordan Sony lager utviklingsmiljøet, etter det jeg kan forstå.

Lenke til kommentar
Minnes jeg leste om det i forbindelse med det John Carmack sa om ps3 og dens flere hovedprosessorer (som har også mislikte). Skal prøve å finne en link.

Vil selvfølgelig bli litt mer komplekst å optimalisere med fler prosessor systemer enn en enkelt cpu-systemer. Men det avhenger av hvordan Sony lager utviklingsmiljøet, etter det jeg kan forstå.

Tror ikke de som lager de første spillene kommer til å programmere på assembler nivå, så det blir nok ferdig lagde rutiner som tar seg av multithreading osv...

Lenke til kommentar

PC vil jo alltid ligge noen generasjoner foran konsollene. En konsoll har ett skjermkort for livet.

 

XBOX som har bedre grafikkmuligheter enn PS2 nå har ett geforce 3 kort lissom ..og hva sitter vi pc brukere med ? Jo kort som er over 500x kraftigere

Lenke til kommentar
PC vil jo alltid ligge noen generasjoner foran konsollene.

Så du mener xbox allerede lå noen generasjoner bak PC når den ble lansert?

NV2A var mer avansert på enkelte områder enn det som var ute til PC på den tiden og det ser nå ut som Xbox2 vil få en modifisert utgave av R600 før den kommer til PC.

 

En konsoll har ett skjermkort for livet.

Som på mange måter er en fordel. Spill utviklerene har da en fixed plattform å optimalisere mot, noe som har mye å si.

Syns du spill grafikken er flere generasjoner foran på PC kontra Xbox?

 

XBOX som har bedre grafikkmuligheter enn PS2 nå har ett geforce 3 kort lissom ..og hva sitter vi pc brukere med ? Jo kort som er over 500x kraftigere

NV2A er mer et GF4Ti kort enn GF3 og det deler en del teknologi med NV30 (GeForceFX) som "dual-pumped" pipelines (8 noncolor writes per clock). Men selv om det hadde vært en standard NV20 i Xbox så er 500x raskere latterlig overdrevet.

Du må også huske på at konsoller kjører som regel med langt lavere oppløsning enn det som er vanlig på PC.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
PC vil jo alltid ligge noen generasjoner foran konsollene.

Så du mener xbox allerede lå noen generasjoner bak PC når den ble lansert?

NV2A var mer avansert på enkelte områder enn det som var ute til PC på den tiden og det ser nå ut som Xbox2 vil få en modifisert utgave av R600 før den kommer til PC.

 

En konsoll har ett skjermkort for livet.

Som på mange måter er en fordel. Spill utviklerene har da en fixed plattform å optimalisere mot, noe som har mye å si.

Syns du spill grafikken er flere generasjoner foran på PC kontra Xbox?

 

XBOX som har bedre grafikkmuligheter enn PS2 nå har ett geforce 3 kort lissom ..og hva sitter vi pc brukere med ? Jo kort som er over 500x kraftigere

NV2A er mer et GF4Ti kort enn GF3 og det deler en del teknologi med NV30 (GeForceFX) som "dual-pumped" pipelines (8 noncolor writes per clock). Men selv om det hadde vært en standard NV20 i Xbox så er 500x raskere latterlig overdrevet.

Du må også huske på at konsoller kjører som regel med langt lavere oppløsning enn det som er vanlig på PC.

In your face! ;)

Lenke til kommentar
PC vil jo alltid ligge noen generasjoner foran konsollene. En konsoll har ett skjermkort for livet.

 

XBOX som har bedre grafikkmuligheter enn PS2 nå har ett geforce 3 kort lissom ..og hva sitter vi pc brukere med ? Jo kort som er over 500x kraftigere

500x kraftigere, nå mangler de bare å få utnyttet det til hva det faktisk er godt for. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
D kan den bli veldig nice men jeg håper på 228bit :p , hva rer det egentlig "Bit" er??? N64 hadde 64 og snes og nes hadde 8 og 16.men hvor mye bit hadde ps1??? den nye utgaven????

Ps1 var 32 bit.. sa man

 

 

Men vi har slutta med denne typen ytelsemålig, siden det er så mange forskjellige ting som spiller sin rolle. Mengde ram, cpu, gpu osv..

 

Siste vi så av bit-greia var nintendo 64.

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...