Empty Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Jeg sitter per dags dato med en JVC KD S621 cd-spiller og standard høytalere, altså ikke noe å rope hurra for... Har derfor noen spm: * Kan jeg bruke en subber som passiv på min cd spiller? * Er det nødvendig med 2 bass elementer eller klarer jeg meg med 1 ? * Hvis å kjøre passiv er mulig, trenger jeg mer enn bass-element(er) og et delefilter? Noen som har noen forslag til element(er) og et delefilter? Er student og har derfor ikke lyst til å bruke mer enn ca 1000,- for element(er) og delefilter, blir straks litt dyrer hvis jeg må kjøpe inn en forsterker. Hører foresten mest på Rock og Metal, hvis det har noen betydning for hvilket element. Takker for alle som vil hjelpe en uvitende Edit: Har foresten kikket på disse elementene og delefilter i fra Ljudia.no: * MGR A-1712 (12") - Har også kikket på samme i 15" * MGR F-1812W (12") - Har også kikket på samme i 15" * Delefilter Subbass Vet ikke om dette er noe, synspunkter? Endret 29. april 2004 av Empty Lenke til kommentar
_ak_ Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 ehh hmm Du skal kjøpe en sub og bruke cd-spillern til å drive elemente er det riktig ? Det blir iallefall å funke ganske dårlig... Må nesten ha en forsterker... Hvis du ikke har så mye penger er det bare å spare litt, koster ikke så mye for en ok forsterker Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 om du bare skal bruke forstkeren på cd spilleren kommer du vell langt med et komponentsett, 6.5" med "wooferen" skikkelig montert i døra ? Når det gjelder rock er vell ikke suben det viktigste elementet ? Lenke til kommentar
Empty Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 For å slippe billigst unna så hadde jeg tenkt å bruke cd spilleren til å drive sub'en, hvis det i det hele tatt er mulig... Vil denne forsterkeren holde ? Er det da mulig å bruke noen av elementene som jeg viste til i min 1 post ? Og hvor mange elementer burde jeg bruke, 1 eller 2 ? Leita rundt på www.mds.se men må inrømme at jeg ikke blei så mye klokere. Noen som kansje har noen forslag til noen basselement(er) der, i ca den prisklassen som de som jeg nevnte i min 1 post ? Takker igjen for alle svar nok en gang ! Lenke til kommentar
_ak_ Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Denne forsterkeren er bedre.. Er vel no av det best jeg har hørt til 1000 spenn Trur ikke bass elementer til 300-400 kr er no serlig Men hvis du ikke har så mye penger kan du jo ta en titt innom mobilsentrum, men det de selger er ikke akkurat no å rope hurra for Lenke til kommentar
Empty Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Har ikke tenkt å kjøpe noe som skal spille fletta av alt og alle, bare ha litt brumming. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=620 sub , kasse og forsterker til 1890 er jo billig. vist det er for gale er jo qxl en fin plass og starte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå