Gå til innhold

Tollen stoppet brevsending med verdi 80 NOK


Anbefalte innlegg

Dette er bare rett og slett TRAGISK! Jeg vant en budrunde på QXL, en DVD film, og betalt med frakt i overkant av 80NOK til selger som befinner seg i Danmark. Etter fler ukers venting fikk han nøytral karakter av meg siden jeg ikke så noe til filmen etter å ha forskuddsbetalt den. Men SÅ dukket dette opp i postkassa i dag..

 

"Melding om ankommet ufortollet sending".

 

Det er en film jeg betalte litt over 80 NOK for! Når ble det vanlig praksis å stoppe brevsendinger av dette slaget og kreve minst 70 NOK av meg for å levere det?!

 

Jeg måtte jo kontakte QXL og be dem fjerne karakteren, dette er pinlig, og jeg skammer meg over å være norsk akkurat nå. Det er fanken ikke rart vil blir utledd av andre land.

 

Hva skal jeg gjøre, noen tips? Er det i det hele tatt noen vits i å kontakte Posten Norge AS, som jo er kjent for å drite en lang marsj i privatkunder, annet enn å suge mer penger ut av dem hvor det er mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er bare rett og slett TRAGISK! Jeg vant en budrunde på QXL, en DVD film, og betalt med frakt i overkant av 80NOK til selger som befinner seg i Danmark. Etter fler ukers venting fikk han nøytral karakter av meg siden jeg ikke så noe til filmen etter å ha forskuddsbetalt den. Men SÅ dukket dette opp i postkassa i dag..

 

"Melding om ankommet ufortollet sending".

 

Det er en film jeg betalte litt over 80 NOK for! Når ble det vanlig praksis å stoppe brevsendinger av dette slaget og kreve minst 70 NOK av meg for å levere det?!

 

Jeg måtte jo kontakte QXL og be dem fjerne karakteren, dette er pinlig, og jeg skammer meg over å være norsk akkurat nå. Det er fanken ikke rart vil blir utledd av andre land.

 

Hva skal jeg gjøre, noen tips? Er det i det hele tatt noen vits i å kontakte Posten Norge AS, som jo er kjent for å drite en lang marsj i privatkunder, annet enn å suge mer penger ut av dem hvor det er mulig?

Flytt VEKK fra Norge i protest og si opp ditt statsborgerskap! Det er ikke lenge før jeg gjør det :thumbup:

Lenke til kommentar

Du skal selvfølgelig ikke fortolle (eller betale moms på) noe som bare koster 80 NOK. Det står vel verdi utenpå pakken? Da skal den vanligvis ikke bli stoppet i det hele tatt.

 

Ring ditt lokale tollkontor eller stikk innom, så ordner de det på 1-2-3.

 

Det har jeg gjort et par ganger. Smooth.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som heter "lokalt" hvor jeg bor.. hehe (bitter latter). Skal heldigvis flytte til Lillestrøm området i juni, selv om det ikke er en storby, er det ihvertfall lettere å få ting gjort der.

 

Takk for tips, skal ta kontakt og høre hva de mener med dette. Av og til blir jeg utsatt for slike ting som dette, som får meg til å lure på om jeg havnet i en alvorlig trafikkulykke som barn og har ligget i koma og drømt siden..

 

*SUKK*

Lenke til kommentar
Det er ikke noe som heter "lokalt" hvor jeg bor.. hehe (bitter latter). Skal heldigvis flytte til Lillestrøm området i juni, selv om det ikke er en storby, er det ihvertfall lettere å få ting gjort der.

 

Takk for tips, skal ta kontakt og høre hva de mener med dette. Av og til blir jeg utsatt for slike ting som dette, som får meg til å lure på om jeg havnet i en alvorlig trafikkulykke som barn og har ligget i koma og drømt siden..

 

*SUKK*

Skjønner hva du mener...Shit happens, spesielt når andre fingrer med posten din :cry:

Lenke til kommentar

Et spørsmål her er vel om verdien sto på forsiden av konvolutten... Uansett så er ikke dette noe problem. Ta en utskrift fra QXL som viser hva du betalte for varen og legg det med fortollingsbrevet. Dette returnerer du, og noen dager etterpå ligger varen i postkassa. Har skjedd med meg et par ganger, men jeg har faktisk ikke vurdert å flytte utenlands på grunn av dette... :wallbash:

Lenke til kommentar
Latterlig. Ring tollvesenet å kjeft dem opp, de skal faktisk bare stoppe mistenkelige pakker!

Blir så irritert på folk som skal hisse seg opp før de hører motpartens forklaring. Kan være en misforståelse, ellers er det ikke sikkert det er de som har gjort en feil.

 

Der jeg jobber, vil vi helst ikke ha kunder som deg. Kunder som begynner samtalen med kjefting, er vi ikke særlig imøtekommende mot. Kunder som derimot starter en samtale på en høflig og hyggelig måte, får ett smil tilbake, og litt ekstraservice som plaster på såret (hvis det er vi som har gjort en feil).

 

Så skjerp deg... du har tydeligvis ikke skjønt fordelen med å være litt blid og hyggelig.

Lenke til kommentar
Dette er bare rett og slett TRAGISK! Jeg vant en budrunde på QXL, en DVD film, og betalt med frakt i overkant av 80NOK til selger som befinner seg i Danmark. Etter fler ukers venting fikk han nøytral karakter av meg siden jeg ikke så noe til filmen etter å ha forskuddsbetalt den. Men SÅ dukket dette opp i postkassa i dag..

 

"Melding om ankommet ufortollet sending".

 

Det er en film jeg betalte litt over 80 NOK for! Når ble det vanlig praksis å stoppe brevsendinger av dette slaget og kreve minst 70 NOK av meg for å levere det?!

 

Jeg måtte jo kontakte QXL og be dem fjerne karakteren, dette er pinlig, og jeg skammer meg over å være norsk akkurat nå. Det er fanken ikke rart vil blir utledd av andre land.

 

Hva skal jeg gjøre, noen tips? Er det i det hele tatt noen vits i å kontakte Posten Norge AS, som jo er kjent for å drite en lang marsj i privatkunder, annet enn å suge mer penger ut av dem hvor det er mulig?

Flytt VEKK fra Norge i protest og si opp ditt statsborgerskap! Det er ikke lenge før jeg gjør det :thumbup:

Lavizh, flytt vekk fra verdens beste land, flytt vekk fra norge spesielt siden person fikk en nøytral karakter på en webauksjon, flytt vekk spesielt pga 70Kr....

Bare flytt fra Norge, vi stinker i alt...gjør vi ikke det? Tilmed så klarer ikke verdens beste velferdssamsfunn å dekke xDSL etterspørselen til ALLE kriker og krokehytter i dette vidstrakte land, fysøren vi er dødsdømt hele gjengen.

Enden er nær, vi bor i Norge.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke ligger kvitering med sendelsen, så kan ikke tollvesenenet vite at verdien på inneholdet er under tollgrensen. Det eneste du trenger å gjøre er å sende en mail med kontoutskrift, markere overføringen og vips så har du pakken i løpet av et par dager. Dette gjør jeg minst et par ganger i måneden, fordi butikken hvor jeg bestiller DVDer fra, aldrig legger ved kvitering. Noe som verken posten eller tollvesenet kan noe for...

 

Edit: Når det viser seg at sendigen ikke er tollpliktig, betaler du heller ikke noe til tollvesenet eller posten. Da er det gratis.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Hoax: Å kjefte på folk har sjeldent vært noen god løsning. Tollvesenet kan som alle andre gjøre feil. Jeg er sikker på at dette kan ordne seg ved en hyggelig samtale :)

Jepp, der ligger nok nøkkelen om du skal få dette i havn "hyggelig samtale"

Lenke til kommentar

det hjelper ikke å ringe med en hyggelig tone, man må være bestemt og en smule sur i stemmen. hvis ikke så legger de saken som lavprioritet. dette gjelder både private og offentlig eide selskaper/etater. og i offentlige fåretak er det ikek bare å ta en telefon så ordner ting seg, det kan ta lang tid og en del papirarbeid selv om det er en ubetydelig ting. jeg sier bare en ting, byrokrati.

Lenke til kommentar
det hjelper ikke å ringe med en hyggelig tone, man må være bestemt og en smule sur i stemmen. hvis ikke så legger de saken som lavprioritet. dette gjelder både private og offentlig eide selskaper/etater. og i offentlige fåretak er det ikek bare å ta en telefon så ordner ting seg, det kan ta lang tid og en del papirarbeid selv om det er en ubetydelig ting. jeg sier bare en ting, byrokrati.

Prøvd å være hyggelig selv?

 

Jeg jobber som sagt i en butikk. Hvis kunder kommer innom og det første de gjør er å kjefte og være sure, så får de kun det de har krav på i følge kjøpsloven... og ett surt ansikt tilbake. Kunder som er hyggelige, og som starter samtalen på en høflig måte, får de de har krav på i følge kjøpsloven, litt ekstraservice, og ett smil tilbake.

 

Misliker sterkt kunder som kjefter på oss før vi har fått sagt noe. Vanligvis er det basert på en misforståelse, og like ofte er det kundens egen feil (har mange gode historier om akkurat det). Veldig ofte har kunden misforstått kjøpsloven fullstendig, og kjefter på oss fordi vi ikke følger deres egen oppdiktede versjon av kjøpsloven (også der har jeg artige historier).

 

Jeg har alltid holdt en høflig, seriøs og hyggelig tone når jeg har møtt på problemer med en bedrift, og det har alltid løst seg ved første telefonsamtale. Kun én gang har jeg vært sur første gangen jeg ringte for å klage på noe, og da tok det tre telefonsamtaler før det endelig gikk i orden. Da var jeg vel en 12-13 år, og oppførte meg omtrent slik som kranglete kunder oppfører seg i dag. Har i motsetning til mange andre forbrukere blitt litt mer moden, kan man si.

 

Så det er folk som gjør det du oppfordrer til, som gjør verden ett litt mindre koselig sted å leve... og som gjør at kundebehandleren er litt sur resten av dagen, noe som kan gå ut over neste kunde.

Lenke til kommentar

Tollvesenet er såvist ikke noen butikk så hva F skal man holde hyggelig tone med dem for når de holder på sånn?

 

Du kan spørre hvorfor de stoppet den pakken, var den mistenkelig eller andre feil med den, hvis de sier at de bare fikk lyst til å stoppe noe så ville jeg tennt på alle plugger ihvertfall. De er der for å kontrollere mistenkelige pakker, det er da ikke så vanskelig å skjønne. De skal fingre med alt og det irriterer flere enn meg.

 

Når jeg sier du skal ringe og kjefte så mener jeg det selvfølgelig ikke bokstavelig, men få fram at du er kraftig irriter på den bedriften og måten de løser kjedsomheten sin på, ved å tukkle med forsendelser de ikke har noe med.

Lenke til kommentar
og i offentlige fåretak er det ikek bare å ta en telefon så ordner ting seg, det kan ta lang tid og en del papirarbeid selv om det er en ubetydelig ting. jeg sier bare en ting, byrokrati.

Dette har du greie på skjønner jeg... :roll:

Lenke til kommentar
Tollvesenet er såvist ikke noen butikk så hva F skal man holde hyggelig tone med dem for når de holder på sånn?

 

Du kan spørre hvorfor de stoppet den pakken, var den mistenkelig eller andre feil med den, hvis de sier at de bare fikk lyst til å stoppe noe så ville jeg tennt på alle plugger ihvertfall. De er der for å kontrollere mistenkelige pakker, det er da ikke så vanskelig å skjønne. De skal fingre med alt og det irriterer flere enn meg.

 

Når jeg sier du skal ringe og kjefte så mener jeg det selvfølgelig ikke bokstavelig, men få fram at du er kraftig irriter på den bedriften og måten de løser kjedsomheten sin på, ved å tukkle med forsendelser de ikke har noe med.

:wallbash: Er det mulig... "De skal fingre med alt..." :roll:

 

De gjør faktisk bare jobben sin. Hvis avsender ikke har merket pakken skikkelig, er det faktisk hans skyld.

Hva legger du i "mistenkelige pakker"? Hvordan ser en "mistenkelig pakke" ut? Hva er det som gjør en pakke mistenkelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...