Gå til innhold

Problemer med flashing av 9800pro

Anbefalte innlegg

Hei folkens =)

Skulle idag tidlig flashe mitt PoC 9800pro --->XT. Det gikk smertefritt, og vips, etter et par omstarter, så hadde jeg Radeon 9800XT. Men. Ja, det er et men :(. Kjørte 3dmark03, og fikk masse rare "skygger", og mye av grafikken så ut som om den var "flytende". Dette skjedde i den 2 testen (tror jeg, det er iallefall den testen der de er i et romskip og skyter på hverandre).

Så jeg tenkte jeg skulle flashe det tilbake til Pro. Men synes det var rart at flashingen ikke gikk, da jeg fint kan kjøre på 412/370mhz.

Men men.
Jeg kommer inn i Caldera Dos, og skriver commanden:
flashrom -p 0 original.bin

Så ut som om det gikk fint, og jeg restartet maskinen. Da begynner maskinen å pipe, og klager på at Molex kontakten som skal gi kortet ekstra strøm ikke er i. Har dobbeltsjekket dette, og det er ikke slik saken er.

Hva gjør jeg?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De grafikkfeilene er en bieffekt av flashingen. Alle får dem, og med mindre du har vært spesielt uheldig og får dem i spill også (alle får dem i 3dmark, men har ikke hørt om noen som har fått dem i vanlige spill, utenom når de har feilflashet) så er alt som det skal være.

Så med mindre akkurat det plager deg så er det bare å flashe enda en gang ;)

Lenke til kommentar
De grafikkfeilene er en bieffekt av flashingen. Alle får dem, og med mindre du har vært spesielt uheldig og får dem i spill også (alle får dem i 3dmark, men har ikke hørt om noen som har fått dem i vanlige spill, utenom når de har feilflashet) så er alt som det skal være.

Så med mindre akkurat det plager deg så er det bare å flashe enda en gang ;)

HAH, skulle ønske at det var sånn azz

ref: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=237316

Lenke til kommentar

Vel, noen er mer uheldig enn andre. Ingen som har tvunget deg til å flashe, og du har selv tatt risikoen. Jeg og mange andre er levende bevis på at det går ann, og det er bivirkninger pga flashingen.

At du har problemer er ikke mitt problem, og du trenger absolutt ikke ta den tonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...