Gå til innhold

Hvilke klassiske PC-spill er/var best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Day of The tentakle er en klar vinner hos meg, ingen over og ingen på siden, rett og slett.

Ellers hadde vi det mye moro med det klassiske spillet, der flere spillere kunne spille mot hverandre på samme maskin. Alle sitter i hver sin tanks, og så skyter man annenhver gang mot hverandre. Lyden og alt var jo fantastisk... hadde jo ikke høytalere. Mange ulike navn på dette, missile scout ellerno? shoot? napalm og nuking og... ahh... fortsatt en klassiker!

Det tanksspillet het vel "Scorch" eller noe i den duren. Usikker på skrivemåten, men må si meg enig i at det er et av de feteste spillene som er blitt laget.

Andre favoritter må vel være:

- ALLE de gamle Lucas Arts-"adventure"spillene.

- Zelda: A link to the past. (hint hint, emulator)

- Realms of the Haunting.

- System Shock 1 (2'ern er bedre, men av nyere dato)

Lenke til kommentar
Day of The tentakle er en klar vinner hos meg, ingen over og ingen på siden, rett og slett.

Ellers hadde vi det mye moro med det klassiske spillet, der flere spillere kunne spille mot hverandre på samme maskin. Alle sitter i hver sin tanks, og så skyter man annenhver gang mot hverandre. Lyden og alt var jo fantastisk... hadde jo ikke høytalere. Mange ulike navn på dette, missile scout ellerno? shoot? napalm og nuking og... ahh... fortsatt en klassiker!

Ja, husker jeg spilte Scorched Earth på 386'en for ca. 10 år siden

http://asmo.jakki.org/screens/scorch2.gif

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
[quote name='dimdal' date='13/05/2004 : 07:06'] [quote name='MeTa'][iC,12/05/2004 : 17:31] Dead man`s hand er IKKE laget av Lucasarts, som utviklet Outlaws!
Dead Man`s Hand er likt Outlaws, men det kommer ikke til å bli den suksessen som Outlaws ble...
Gleder meg til å prøve et "nytt" western spill... [/quote]
Jeg skreiv at det ikke er samme utvikler som outlaws, så å "rope" det ut er ingen vits.

Nei enig, det blir ikke samme suksess, men litt morro er det jo [/quote]
SORRY! min feil! leste feil...

Må si noe til alle her:

Hehe...takk for alle svar så langt!
Hadde ikke trodd at denne tråden fikk SÅ mange svar! :thumbs:
heller ante jeg ikke at den kom til å leve så lenge! :thumbup:
Mange fete spill her! mange jeg spilte, og mange jeg ikke har hørt om en gang!

"Day of the tentacle"...Hva er det??? har sett det så sinnsykt mange ganger på denne tråden... Høres ut som et spill om at kjempe-blekkspruter prøver å ta over verden, mens du og èn-manns-hæren må beskytte planeten!(er det noe sånt?) Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Snakker om skikkelig old skool så digga jeg Jazz Jackrabbit og Blues Brothers og Agent og SKI OR DIE (verdens beste spill, muligens)

Var også stor Fan av ROTT... du kunne jo se opp og ned! (Var stort når det kom ut). LBA var Konge, DOTT var skikkelig funny, Duke Nukem var helt rått. Quake var helt sinnsykt. Tomb Raider 1 var også sinnsykt når det kom ut (nå er serien elendig vel og merke) C&C var det spillet som total forandra livet mitt though.

Endret av MorenDin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...