Gå til innhold

Hvilke klassiske PC-spill er/var best?

Anbefalte innlegg

Outlaws

1997, min venn.

Beste spill fra 1996 og tidligere?

• The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery
  • King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow
  • The Secret of Monkey Island
  • Civilization
  • Heroes of Might and Magic II
  • Myst
  • Gabriel Knight: Sins of the Fathers
  • Zork: The Great Underground Empire
  • Elite
  • Ultima Underworld
  • System Shock
  • Eye of the Beholder 2
  • Alone in the Dark 2
  • Duke Nukem 3D
  • Under a Killing Moon
  • The 7th Guest
  • Sensible Soccer
  • Day of the Tentacle
  • Full Throttle

Ah, det er jo en hel haug. Jeg må stoppe der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Descent 1 & 2

Har aldri sett noen andre som har nevnt desse spillene.

Desse spillene hadde 3D grafikk lenge før quake og unreal.

Genial gameplay. Ingen andre som har spilt desse.

ÅÅÅÅÅÅÅ, tenk om Desent 4 hadde kommet!!!!!!! :yes:

Descent 1 kom i 1995 og Quake kom i 1996... Ser ikke helt den enorme tidsforskjellen der.

Har selvfølgelig spilt det, og det er ok tidsfordriv, men blir fort ekstremt kjedelig da du ikke gjøre noenting spesielt... Kjøre rundt og trykke på skyteknappen på de samme fiendene om og om igjen.

Lenke til kommentar

Åhh det var godt å bli mindt på mange gamle gode titteler.

De beste etter min mening;

Sam & Max; Hit the Road

Full Throttle

Descent (husker ikke om det var 1 eller 2)

Lemmings

Worms

Og selvfølgelig MicroMan

Og mange andre gode tittler som jeg ikke kommer på med en gang.

Men jeg husker beste kammeraten min gjorde et super kupp! Han kjøpte CD'en: 117 av verdens beste Windows PC spill!

Noen som husker hva det motor sykkel spillet het hvor du kunne kjøre og slå og sparke andre av syklen. Og så kom politiet etter deg og du kunne ta kølla han slo med, man kunne få kjetting og sånt også. Det savner jeg veldig!

Husker så sinnsykt mange andre også, men husker ikke navnene :(. Ikke rart jeg satt mye forran maskina før, spillene hadde jo mye bedre gameplay etter min mening enn nå(utenom WC3 selvfølgelig:))

Ja, og så har vi det spillet du har et brett, så er du rød eller blå spiller og skal ta over land rundt på et brett så har du tall som skal symbolisere antallet soldater eller lignende. Har du fler "soldater" er det enklere å ta over lannet til han du spillet mot. Noen som husker hva dette spillet heter?

Edit: Og noen som husker det gamle spillet hvor man hadde en sjørøver skute så var det et "brettspill" på PC som man skulle slå terninger og sånt.

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar
Åhh det var godt å bli mindt på mange gamle gode titteler.

De beste etter min mening;

Sam & Max; Hit the Road

Full Throttle

Descent (husker ikke om det var 1 eller 2)

Lemmings

Worms

Og mange andre gode tittler som jeg ikke kommer på med en gang.

Men jeg husker beste kammeraten min gjorde et super kupp! Han kjøpte CD'en: 117 av verdens beste Windows PC spill!

Noen som husker hva det motor sykkel spillet het hvor du kunne kjøre og slå og sparke andre av syklen. Og så kom politiet etter deg og du kunne ta kølla han slo med, man kunne få kjetting og sånt også. Det savner jeg veldig!

Er det Full Throttle du tenker på kanskje? Er litt usikker men tror det er det :yes:

Lenke til kommentar
Jeg husker hva full throttle var.. Men husker ikke dette, dette var litt mer racing av sykler og klare baner og få penger og kjøpe kraftigere sykler om jeg husker rett. Full Throttle inneholdt jo en historie også :).

Jeg vet hvilket spill du mener, ser det for meg, men ikke f... om jeg husker hva det heter :cry:

Lenke til kommentar

Jeg vedder 1 million kroner på at du tenker på Road Rash(?)

HAR det selv...Skikkelig fett! finnes en toer også, men den kom bare på PS...

Tror forresten Road Rash kom så sent som i 97 eller 98...

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=12/05/2004 : 15:16]
Outlaws

1997, min venn.

Ja det kan nok stemme

Ja det stemmer...Outlaws kom i 97, men det er ok å tøye grensen LITT... ;)

Btw. Dead Mans Hand er jo en slags oppfølger til Outlaws.. men er vel ikke samme utvikler.. men uansett.. det var ikke det samme.. :(

Lenke til kommentar

Jeg må si meg skuffet. Er det ingen her som har spilt det gamle rpg spillet Legend?

Der er du 4 stk, en magicer, en assassin, en berserker og en trubadur. Du skal seff redde verden, og verden er firkantet. Herlig spill med de gode mot de onde. :thumbs:

Lenke til kommentar
[iC' date=12/05/2004 : 17:31] Dead man`s hand er IKKE laget av Lucasarts, som utviklet Outlaws!

Dead Man`s Hand er likt Outlaws, men det kommer ikke til å bli den suksessen som Outlaws ble...

Gleder meg til å prøve et "nytt" western spill...

Jeg skreiv at det ikke er samme utvikler som outlaws, så å "rope" det ut er ingen vits.

Nei enig, det blir ikke samme suksess, men litt morro er det jo

Lenke til kommentar

Hmm. Favoritter fra før 1996... Det er så mange å ta av. Jeg får vel nevne noen.

1. Heroes Quest I og II

2. Day of the Tentacle

3. Kingsquest III og VI

4. Civ I

5. Warcraft I

6. Dune I og II

7. Wing Commander I og II

8. The Beast Within

9. Lands of Lore I og II

10. Tetris

Lenke til kommentar

Day of The tentakle er en klar vinner hos meg, ingen over og ingen på siden, rett og slett.

Ellers hadde vi det mye moro med det klassiske spillet, der flere spillere kunne spille mot hverandre på samme maskin. Alle sitter i hver sin tanks, og så skyter man annenhver gang mot hverandre. Lyden og alt var jo fantastisk... hadde jo ikke høytalere. Mange ulike navn på dette, missile scout ellerno? shoot? napalm og nuking og... ahh... fortsatt en klassiker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...