Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av mob, vet lite fra før av

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny mobiltelefon etter at min forrige nokia 3310 tok turen. Vet ikke så veldig mye om nye mobiler, så det er veldig fint om jeg får noen gode råd.

Det jeg trenger er:

Funksjoner:

-Kalender: Ikke nødvendig

-MMS: ja

-GPRS: ikke nødvendig

-WAP: ja

-Kalkulator: ja

-JAVA: ja

-Email klient: nei

-Spill: ikke viktig

Form:

-Klapp

-Vekt: ikke viktig

-Antenne: ikke viktig

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor(men om dette gjør mobilen, da også vekten, større; så ikke bry dere om størrelsen)

-Touchscreen: nei

Pris:

Foreldre som hjelper(lar de sitte med regningen :) ), men innenfor rimelighetens grenser (ca 3000kr)

Diverse:

-Merke: spiller egentlig ikke så stor rolle, men om det er noen som har rykte på seg til å være stabil og levere gode telefoner og også billig, velger jeg gjerne dette.

-Kamera: nei

-Videokamera: nei

-Symbian: ja

-Triband: ja

-Infrarød port: ja

-Bluetooth: ikke nødvendig

-Minne: Nok til at jeg ikke må slette hver melding som kommer inn (min 30mld, en del på telefonlisten og kanskje en del bilder)

-Minnekort?: nei

Polyfoniske ringetoner: ikke nødvendig

MP3: nei

Radio: kjekt å ha

Batterilevetid: lenge

Den må være kraftig nok til at den ikke henger etter når jeg skriver meldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste bare at symbian mobiler var ganske bra, med tanke på alle de nyttige programmene den hadde, men om det blir for vanskelig tar jeg til takke med noe annet.

hva er abb for noe, abonnement?

Jeg går kanskje mest for design, siden jeg kun bruker den til å ringe og sende sms med. Men om jeg senere finner ut alt det morsomme jeg kunne brukt en annen mobil til, så er det jo synd om jeg har kjøpt en mobil som ikke er "bra nok".

Og hva prisen angår så lurer jeg på om det skal stå pris uten abonnement? for jeg kan sikkert kjøre litt høyere pris, men med billigere med abonnement. Om du skjønner hva jeg mener...

3000 uten abonnement

1 kr med

da er det den 1 kr med abonnement som jeg har satt 3000 max grense på. skulle ikke det holde? (3000 kr + abonnement)

Lenke til kommentar

Hva med SE T630 eller Z600?Sistnevnte er klapp.Eneste forskjell på de to er design og noen forskjell fra funskjoner.T630 har myfriends(Man kan ikke bruke den i Norgen,men det er visst noe ala Msn messenger) og pre-play(skal visst være at man kan høre på ringetonene før man laster de ned),men ellers så er begge helt lik funskjons messig.

SE T630:2690,- hos PCutstyr.no

SE Z600:2769,- hos mShop

Ellers så kan du jo gå for Nokia 3200,får den for 1500kr hos telebutikken med netcom kontant,den har også kamera og den har innebygd FM-radio,noe som du ønsket.Ta en titt hos amobil sine tester av mobilene jeg har nevnt.Er du fremdeles usikker,så anbefaller jeg at du tar den en tur hos en telebutikk og prøver mobilene.

Lykke til :thumbup:

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

Ja, jeg vil også anbefale 3200, koster 1090kr på www.siba.no med netcom kontantkort og 100kr ringetid + 50kr når du blir tvangsregistrert av kassaoperatøren. Det er vel en av mobilene som gir mest for pengene.

Har radio, høytaler, kamera og ir. Så har de til og med plassert en lommelykt på den. Tastene ser litt sære ut, så har den en litt liten skjerm, men til en sånn pris så er den rå!

Lenke til kommentar

De eneste symbian telefonene du får til den prisen er nok SonyEricsson p800 (hvis du er heldig) og n-gage og 3650...

Disse er selvsagt litt store, og utifra de resterende kriteriene tror jeg heller ikke at du vil ha bruk for en slik tlf (men kan ta feil..)

Dermed vil jeg anbefale deg å kikke på disse mobilene:

SonyEricsson t630

SonyEricsson z600 (Z600 bygger på t610, men har bedre skjerm og er i klapp format, imens t630 er "nyere")

Hvis du har tid til å vente litt ville jeg absolutt også rådet deg til å vente på Siemens CX65

(Ser forøverig slik ut:)

sicx65.gif

Denne har nesten alt du spør om, til en rimelig penge, itillegg har den en stor og tydelig skjerm og nok minnne (11 mb., imot fks. t630 og z600 sine 2mb.)

Skal koste rundt 2500-3000 kr. ifølge en som har masse peil på siemenser, super tlf. til den prisen mao.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar

Likte SE Z600 veldig godt. Den var fin og kompakt. Eneste er at jeg ikke trenger kamera. Er det kameraet som øker prisen eller er det noe annet?

Ellers var det jo en kjempe mobil. Tror jeg skal stikke ned på en forhandler og se om jeg kunne fått prøve noen mobiler og se hva de anbefaler

Lenke til kommentar
De eneste symbian telefonene du får til den prisen er nok SonyEricsson p800 (hvis du er heldig) og n-gage og 3650...

Disse er selvsagt litt store, og utifra de resterende kriteriene tror jeg heller ikke at du vil ha bruk for en slik tlf (men kan ta feil..)

Dermed vil jeg anbefale deg å kikke på disse mobilene:

SonyEricsson t630

SonyEricsson z600 (Z600 bygger på t610, men har bedre skjerm og er i klapp format, imens t630 er "nyere")

Hvis du har tid til å vente litt ville jeg absolutt også rådet deg til å vente på Siemens CX65

(Ser forøverig slik ut:)

sicx65.gif

Denne har nesten alt du spør om, til en rimelig penge, itillegg har den en stor og tydelig skjerm og nok minnne (11 mb., imot fks. t630 og z600 sine 2mb.)

Skal koste rundt 2500-3000 kr. ifølge en som har masse peil på siemenser, super tlf. til den prisen mao.

synes nå at knappene ser dårlige ut.

sikkert noe lignende de på st55/st60.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...