Gå til innhold

xp3000+ problem

advwp

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en athlon xp3000+ med [url="http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2353"]denne[/url] kjøleren. problemet er at går inn i spill så tar det litt tid og så stopper alt helt plutselig. for varm cpu? hvordan sjekker jeg hvor varm den er i spillene? i bios står det at den ligger på 60 grader.
fint om noen visste dette :yes:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ligger vel på en 50-60 grader idle.. har ikke overklokka skjermkortet, har aldri hatt noe problemer med det.. har minimalt med goop på, drar den ned temp myye?

goop drar ned tempen ja.... men det kommer jo an på hvordan goop du har på da... Den beste goopen (syntes jeg da) er Artic silver 5... du kan kjøpe den på microplex :)

Lenke til kommentar
ligger vel på en 50-60 grader idle.. har ikke overklokka skjermkortet, har aldri hatt noe problemer med det.. har minimalt med goop på, drar den ned temp myye?

Goop eller kjølepasta som det kalles får bedre kontakt med prosessoren og med kjølern, det er høyest å annbefale. Den beste pastan er Artic silver 5, hvordan pasta har du?

Lenke til kommentar

Tror nok at du har for dårlig kjøler.

Du kan gjøre en test : Gå inn i bios og klokk ned cpu til ca 2000Mhz.

Ta en runde med spilling / benchmarks og se hva som skjer, har du fortsatt problemer kan det være eventuelt minnet eller en dårlig strømforsyning som ikke leverer nok strøm.

Lenke til kommentar

Du sier du har kjøpt en XP3000+, og regner med du hadde en full pc fra før av med en annen athlon cpu. Hvilke komponeter hadde du før? hadde du evt slike problemer FØR du satt i den nye cpuen? Og har du byttet ut noe annet enn bare cpuen som kan skape disse problemene?

Lenke til kommentar
Goop eller kjølepasta som det kalles får bedre kontakt med prosessoren og med kjølern, det er høyest å annbefale. Den beste pastan er Artic silver 5, hvordan pasta har du?

Vil bare spesifisere litt, slik at det ikke er til å misforstå.

Den beste varmeoverføringen får man ved direkte kontakt mellom CPU og kjøleribbe.

Men siden disse to dele aldri er 100% plan, vil det dannes små luftlommer.

Luften i de lommene overfører varme dårlig, slik at man benytter kjølepasta for å fylle disse luftlommene.

Kjølepastaen gir på den måten en bedre kjøling enn hvis du ikke har pasta på.

Rett og slett fordi kjølepasta overfører varmen bedre mellom CPU og kjøleribbe enn luft gjør.

Lenke til kommentar

Før hadde jeg xp1800+, har aldri hatt liknende problemer før. kjølepastaen fulgte med kjøleren, arctic cooling står det på. tror kanskje jeg var litt forsiktig med å ta på, skal se om det blir bedre etterpå..

Lenke til kommentar

kjørte prime95, "This will take about an hour" sto det. etter ca. 30 sek hang alt seg som før. det samme skjeddeden andre gangen jeg prøvde. jeg så på temperaturen i pcalert4 da jeg starta prime95 og den viste 56 grader.

:hmm:

Lenke til kommentar
kjørte prime95, "This will take about an hour" sto det. etter ca. 30 sek hang alt seg som før. det samme skjeddeden andre gangen jeg prøvde. jeg så på temperaturen i pcalert4 da jeg starta prime95 og den viste 56 grader.

:hmm:

da er pcen din veldig ustabil! Har du sett om volt og alle innstillinger er riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...