Gå til innhold

Alder og Vekt?

mad2003

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel siden ingen andre tungvektere er tøff(dum) nok :

21år,182cm og 139-145Kg. BMI ca 43(hvis fedme var 30, hva er jeg da :wow: )

Er alltid like gøy når folk skal beskrive fedmen på en grei måte, de stopper liksom litt opp og tenker før de kommer med f.eks "fyldig" eller "kraftig".

Lenke til kommentar
15 år, i hvert fall over 180 cm høy og 62,5 kg. Jeg burde egentlig legge på meg litt. Om jeg er undervektig, vet jeg ikke, men jeg er vekt/høyde-forholdet er litt lavere enn normalt.

Hvis vekt/høyde forholdet ditt er lavere enn normalt er du jo nettopp undervektig.. :p

Lenke til kommentar

17, noe under 190cm, 90 kg. BMIen min rundt 25; men jeg har ganske kraftig beinbygging, så jeg er ikke veldig feit. Dog skal fett-% min ned noe før sommeren.

Å sammenlikne alder og vekt er jo totalt bak mål - høye og vekt har relasjoner, men kroppstype osv har også mye å si.

Lenke til kommentar
15 år, i hvert fall over 180 cm høy og 62,5 kg. Jeg burde egentlig legge på meg litt. Om jeg er undervektig, vet jeg ikke, men jeg er vekt/høyde-forholdet er litt lavere enn normalt.

Hvis vekt/høyde forholdet ditt er lavere enn normalt er du jo nettopp undervektig.. :p

Det betyr at alle verdens mennesker enten er undervektige eller overvektige, ikke sant?

Lenke til kommentar

Det betyr at alle verdens mennesker enten er undervektige eller overvektige, ikke sant?

Nei :p

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis! Slik man anser det i dag kan man avvike noe fra normalvekta, uten å være noen av delene.

BMI (Body Mass Index) er vekt delt på kvadratet av høyden i meter. Eks: er du 1,80 og veier 65 er BMI=65/(1,80*1,80) = 20,06. En person som dette vil være på grensen til å være undervektig. Samtidig må man jo bruke skjønn - noen er litt "grovere i kantene" enn andre.

BMI

<20: Undervektighet

20-25: Normalen.

25-30: Overvektighet

>30: Fedme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...