Gå til innhold

Hjemmelaget Vappo av slaget

Naasaa

Anbefalte innlegg

Hei folkens, har tenkt på et litt vilt prosjekt der jeg har tenkt å kombinere en kompressor med et kjøleaggregat slik at det bli nesten samme effekt som en vappochill, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Noen som har tips til dette?? Eller er det overhodet ikke mulig??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvordan kjøleagregatet fungerer men for å få best resultat vil jeg tro det kan lønne seg å ta fryser deler, men det er jo lagd for å kjøle freon, tror nok vann trenger lengre tid på å bli kald enn freon så det er grunnen til at jeg tror fryser kjøleren er best.

Lag worklog når/hvis du setter igang da :thumbup:

Lenke til kommentar

Med mindre du har utdannelse, eller har gjort noe slikt før så glem hele greia. Dette er ikke noe man kødder meg, og med en gasslekasje i stue + litt gnist så plutselit har du ikke hus lenger. Og jeg overdriver ikke.

Men hvis du virkelig vil gjøre alvor av dette så anbefaler jeg deg å lese en del hos Xtremesystems.org sine forum først. Vil si de som kan mest om emnet er samlet her, og les godt før du i det hele tatt begynner.

Selv de som har utdannelse innenfor dette har hatt hendelser hvor de kunne ha sprengt opp både det ene og det andre, i følge dem selv

LES GODT

Lenke til kommentar

Kan vel anbefale deg å ikke prøve på dette om du vet lite om den type kjølesystemer. Gasser kan være ganske ekle å ha med å gjøre da de kan bli ganske farlige ved lekkasje/varme.

Tror nok det er billigere og tryggere å kjøpe en vapo eller machII.

Men om du har lyst er det bare å prøve, men husk å vær forsiktig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...