jasco Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hepp Ringte NGT igår for å avklare hvorfor jeg ikke kunne få ADSL. Mannen sa det var pågrunn av at det ikke var plasser igjen i sentralen. Altså, det var INGEN mulighet for at jeg kunne få. Ikke noe sjokkerende svar dette. Ok, thats it tenker jeg. Ikke noe mer å tenke på, så jeg setter meg ned og bestiller Firstmile (nice, de svarer på mailene jeg sender dem). "For en halvtime siden dukket imidlertidig denne mailen opp fra NGT: Vi viser til din bestilling av bredbåndstilknytning fra NextGenTel til xxxxxxxxx xx. I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe. Du hører fra oss så snart vi har avklart mer angående din bestilling." HVA er det de snakker om? Hvilken annen løsning er det snakk om her? Noe poeng og avbestille Firstmile og vente på NGT? Tviler MEGET sterkt på det men man blir jo nyskjerrig. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 enten via jara produktene, evt. en tverrkabel fra en sentral til en annen.. ta kontakt med dem og sjekk om dette kommer til å bære frukter eller ikke. Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Eller såkalt "delt-aksess" der de bruker samme par til både tale og DSL. Lenke til kommentar
jasco Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Ringte dem igår og han sa det ikke gjaldt meg. Han babla om noe greier jeg aldri hadde hørt om før og husker derfor ikke hva det het. Det var uansett ikke aktuelt for meg og han unnskylda seg for at mailen var formulert som den var. Jeg skulle aldri hatt den mailen uansett. Fint å vite at man slipper og hanskes med NGT mer, nå er det Firstmile som gjelder. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ringte dem igår og han sa det ikke gjaldt meg. Han babla om noe greier jeg aldri hadde hørt om før og husker derfor ikke hva det het. Det var uansett ikke aktuelt for meg og han unnskylda seg for at mailen var formulert som den var. Jeg skulle aldri hatt den mailen uansett. Fint å vite at man slipper og hanskes med NGT mer, nå er det Firstmile som gjelder. Firstmile fungerer bra dem... største problemet med dem sålangt er at jeg ikke får noen regninger.. eller er det ett problem? Må vell snart purre på dem så jeg ikke ender opp med noen kjempereging som skal betales asap. Lenke til kommentar
jasco Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Ringte dem igår og han sa det ikke gjaldt meg. Han babla om noe greier jeg aldri hadde hørt om før og husker derfor ikke hva det het. Det var uansett ikke aktuelt for meg og han unnskylda seg for at mailen var formulert som den var. Jeg skulle aldri hatt den mailen uansett. Fint å vite at man slipper og hanskes med NGT mer, nå er det Firstmile som gjelder. Firstmile fungerer bra dem... største problemet med dem sålangt er at jeg ikke får noen regninger.. eller er det ett problem? Må vell snart purre på dem så jeg ikke ender opp med noen kjempereging som skal betales asap. Lay low! Hvor lang tid brukte dem på å levere? Endret 30. april 2004 av jasco Lenke til kommentar
talisar Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ehm.. dersom det ikke er plass til NGT sitt utstyr i sentralen er det vel gjerne ikke plass til Firstmile sitt heller:)? Bare en tanke.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 lay low og spar litt penger istedet (mens du venter p& regninga) f&r jo litt rente p& dem, og er du heldig trenger du ALDRI & betale (eller??) Lenke til kommentar
jasco Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 "Firstmile vil tilby alle som kan få ADSL 4096/640 fra Firstmile vårt nye produkt, ADSL Maks. Det vil si maksimum hastighet som er mulig på linjen, opptil 8160/1024, til 1295,- i måneden" Noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
plex- Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ringte dem igår og han sa det ikke gjaldt meg. Han babla om noe greier jeg aldri hadde hørt om før og husker derfor ikke hva det het. Det var uansett ikke aktuelt for meg og han unnskylda seg for at mailen var formulert som den var. Jeg skulle aldri hatt den mailen uansett. Fint å vite at man slipper og hanskes med NGT mer, nå er det Firstmile som gjelder. Firstmile fungerer bra dem... største problemet med dem sålangt er at jeg ikke får noen regninger.. eller er det ett problem? Må vell snart purre på dem så jeg ikke ender opp med noen kjempereging som skal betales asap. Lay low! Hvor lang tid brukte dem på å levere? Gikk en månedstid fra bestilling til levering (Bravida måtte innom å dra ett ekstra par i leiligheten) + at jeg allerede ved første konktant fikk beskjed om at de ikke kunne levere før pga venting på utstyr. Er helt greit for meg så lenge jeg får beskjed om hva som skjer og det er noenlunde gode forklaringer. (verste som finnes er 0 info og aldri holder tidsfrister). Eneste som er litt herk er supporten bare har åpent til 17:00. Hadde vært greit med en times tid til så en kunne ringt uten å måtte stresse hjem fra jobb. De utvider kanskje etterhvert som kundebasen blir stor nok og tilsier det forsvarlig. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 "For en halvtime siden dukket imidlertidig denne mailen opp fra NGT:Vi viser til din bestilling av bredbåndstilknytning fra NextGenTel til xxxxxxxxx xx. I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe. Du hører fra oss så snart vi har avklart mer angående din bestilling." HVA er det de snakker om? Hvilken annen løsning er det snakk om her? Noe poeng og avbestille Firstmile og vente på NGT? Tviler MEGET sterkt på det men man blir jo nyskjerrig. Fikk eksakt samme opplegget som deg som jeg nevnte forrige gang. Synd du ikke kunne få allikevel da, de kobla meg til neste sentral og vips så var det oppe, 2 uker tok det fra bestillingen var sendt. Lenke til kommentar
jasco Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 "For en halvtime siden dukket imidlertidig denne mailen opp fra NGT:Vi viser til din bestilling av bredbåndstilknytning fra NextGenTel til xxxxxxxxx xx. I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe. Du hører fra oss så snart vi har avklart mer angående din bestilling." HVA er det de snakker om? Hvilken annen løsning er det snakk om her? Noe poeng og avbestille Firstmile og vente på NGT? Tviler MEGET sterkt på det men man blir jo nyskjerrig. Fikk eksakt samme opplegget som deg som jeg nevnte forrige gang. Synd du ikke kunne få allikevel da, de kobla meg til neste sentral og vips så var det oppe, 2 uker tok det fra bestillingen var sendt. Aff. Rot rot og atter rot. Men om Firstmile har ADSL maks tilbudet sitt så kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre om NGT. Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 "For en halvtime siden dukket imidlertidig denne mailen opp fra NGT:Vi viser til din bestilling av bredbåndstilknytning fra NextGenTel til xxxxxxxxx xx. I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe. Du hører fra oss så snart vi har avklart mer angående din bestilling." HVA er det de snakker om? Hvilken annen løsning er det snakk om her? Noe poeng og avbestille Firstmile og vente på NGT? Tviler MEGET sterkt på det men man blir jo nyskjerrig. Fikk eksakt samme opplegget som deg som jeg nevnte forrige gang. Synd du ikke kunne få allikevel da, de kobla meg til neste sentral og vips så var det oppe, 2 uker tok det fra bestillingen var sendt. Aff. Rot rot og atter rot. Men om Firstmile har ADSL maks tilbudet sitt så kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre om NGT. Husk at det er MAKS hastighet på hva injen din klarer da, så ikke kom og syt hvis du ikke oppnår 8160/1024... Lenke til kommentar
jasco Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 "For en halvtime siden dukket imidlertidig denne mailen opp fra NGT:Vi viser til din bestilling av bredbåndstilknytning fra NextGenTel til xxxxxxxxx xx. I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe. Du hører fra oss så snart vi har avklart mer angående din bestilling." HVA er det de snakker om? Hvilken annen løsning er det snakk om her? Noe poeng og avbestille Firstmile og vente på NGT? Tviler MEGET sterkt på det men man blir jo nyskjerrig. Fikk eksakt samme opplegget som deg som jeg nevnte forrige gang. Synd du ikke kunne få allikevel da, de kobla meg til neste sentral og vips så var det oppe, 2 uker tok det fra bestillingen var sendt. Aff. Rot rot og atter rot. Men om Firstmile har ADSL maks tilbudet sitt så kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre om NGT. Husk at det er MAKS hastighet på hva injen din klarer da, så ikke kom og syt hvis du ikke oppnår 8160/1024... Heh, ta det med ro. Er fullstendig klar over det. Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 off topic: Noen som veit i hvilke omeråder firstmile kan bli levert ? har sjekket siden dems men står intet om det der.... Lenke til kommentar
jasco Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Send dem en mail, de svarer til en forandring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå