Gå til innhold

Skal man vente på ny intel-sokkel?

staalej

Anbefalte innlegg

Skal man høre på ymse skriverier i tilsvarende ymse fora, virker det som om hovedkort med 478-sokkel er på vei ut. Har noen hørt rykter om tidsaspektet her? Hvor lenge må man vente på et nytt, fremtidsrettet hovedkort? Er det verdt det? Kan noen synse litt kreativt om hvor mye man 'tjener' på å ikke kjøpe 478?

Jeg skal nemlig kjøpe nytt jern snart, til spilling++, og vil ha P4, gjerne i en mini-pc-variant eller hvertfall et lite, søtt kabinett..

--

Ståle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... i min levetid har sokler gjerne endret seg fortere enn noen skifter underbukse (innrømmer en svak overdrivelse her).

Så uansett om du venter på ny sokkel eller går for den 'gamle' 478 så har det kommet noe nytt innen CPU'en din er moden for utskiftning. Dette gjelder også minnestandarder.

Selvfølgelig er det alltid 'lurt' å vente fordi du får en raskere maskin for de samme pengene. Problemet er bare at hvis du venter til du blir 90 år for å få den ultra-raske 7THz Pentium-14 CPU'en, så må du klare deg uten PC i forbannet mange år!

Like greit å hoppe på toget først som sist er min mening! Standarder forandrer seg og det kommer alltid noe som er bedre enn...

Kjøpe 'for fremtiden' er som regel dyrere enn det smaker...

timtowtdi

Lenke til kommentar

Hvorfor velger du ikke heller AMD 64 hvis du skal spille? Angående den nye socketen, hvis du kjøper Prescott så har du nok helt klart en del å tjene på å vente til Socket T kommer, siden disse blir så uhorvelig varme på Socket 478. Hvis du kjøper Northwood-versjonen av P4, tror jeg egentlig ikke det har noe å si.

Som sagt, skal du spille mye burde du absolutt velge AMD64, siden de yter bedre i spill enn Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...