caspar Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hei! Skal kjøpe Casio EZ-40 og lurer på hvilket minnkort jeg skal kjøpe med. De koster jo det samme på komplett.no... Hva er er egentlig forskjellen? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 SD kort har finere proporsjoner Alt jeg vet. Jeg bruker SD kort, en kamerat MMC. Men jeg synes at SD virker mer praktisk.. Sånn rent teknisk har jeg ikke peiling på hva som er best Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Tror SD er både raskere og har større maksimal teoretisk størrelse. Selv bruker jeg CF og XD, så er ikke helt sikker. Tror alle kjøper SD til den modellen, og det er vel en grunn til det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 MMC er på vei ut. Av fysiske forskjeller, kan det nevnes at SD kortene er litt tykkere, og at de har en overskrivningssperre, en liten tapp på selve kortet man kan skyve på for å forhindre at bildene blir slettet ved ett uhell. Av usynlige forskjeller, kan det nevnes at SD er raskere enn MMC, og at man har mulighet til å oppnå høyere lagringskapasitet med disse kortene. Tror du kan få tak i større SD kort enn MMC kort nå for tiden også. De fleste kamera med SD eller MMC slot, kan bruke begge typene, men på noen passer kun en av typene, så vær oppmerksomme på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå