_Mag_ Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) har et kabinett med bare en vifte. den er temperatur styrt så den går fort rundt hele tiden og den bråker endel. vifta er montert i sidedøren sånn at den blåser luft rett på hovedkortet. hvordan vil jeg får utnyttet den ene vifta best? er det best effekt ved at den suger inn eller ut? Endret 29. april 2004 av magnus1987 Lenke til kommentar
Timur Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Vil tro du oppnår best effekt med at den suger inn. Husk støvfilter. Du kan evt. kjøpe deg en viftestyring for å styre vifta på den hastigheten du vil, dermed mindre støy. Lenke til kommentar
_Mag_ Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 hmm. begyner å lure på om det er noe feil nå. i følge aida32 så er kabinett temp 35 grader. selvom temeraturen ikke er mere enn det så går den temperaturstyrte vifta på 6000 rpm Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 du kan kjøpe en ny vifte,,på 5 eller 12 db isteden for 60 db eller hva du har nå Lenke til kommentar
_Mag_ Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 har tenkt på det, men er det ikke rart at den går på fullt med kun 35 grader i kabinettet? er det skadelig å ta den ut? (skru den av) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Husk støvfilter. jeg lurer på, hvor får jeg tak i støvfilter? har ikke sett det på en butikk som komplett f.eks, eller kansje jeg bare ser dårlig, noen som har en link til et sted der jeg kan kjøpe det fra? Post Nr. 1000 Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) gå på nille og kjøp finmasket vaskenett 20kr elns. så har du støvfilter funker supert Endret 29. april 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 gå på nille og kjøp finmasket vaskenett 20kr elns. så har du støvfilter funker supert Hvor for man tak i finmasket vaskenett? Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Husk støvfilter. jeg lurer på, hvor får jeg tak i støvfilter? har ikke sett det på en butikk som komplett f.eks, eller kansje jeg bare ser dårlig, noen som har en link til et sted der jeg kan kjøpe det fra? Post Nr. 1000 Du kan kjøpe filter på www.microplex.no eller www.nettconnection.no. vis du ikke føler diablito2k sitt innlegg Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 gå på nille og kjøp finmasket vaskenett 20kr elns. så har du støvfilter funker supert Hvor for man tak i finmasket vaskenett? kanskje lese innlegget mitt en gang til ? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) En får best effekt hvis vifta suger ut av kabinettet. Vifta bør være i nærheten av CPU eller i toppen. Du kan eventuelt bruke en kanal (duct) til å lede lufta fra CPU. Endret 29. april 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
Timur Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 En får best effekt hvis vifta suger ut av kabinettet. Vifta bør være i nærheten av CPU eller i toppen. Du kan eventuelt bruke en kanal (duct) til å lede lufta fra CPU. Sikker på det? Hvis den blåser inn så får den jo frisk, og kald luft. Noen som vet hvordan det fungerer å ha den til å suge ut? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Sikker på det?Hvis den blåser inn så får den jo frisk, og kald luft. Jeg er så sikker jeg kan bli uten å gjøre omfattende vitenskapelige undersøkelser selv. Les AMD sin airflow guide hvis du ikke tror meg. Hvis en blåser den varme lufta ut, vil kald luft trekkes inn av seg selv andre steder. Å blåse luft inn skaper mer turbulens og gir relativt lite kjøling. Endret 29. april 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
_Mag_ Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 jøss. takk for det. skal prøve å snu den nå :-) Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Hvis vifta sitter for lavt på døra, en del lavere enn CPU, kan det muligens bli verre av at du snur den. Det samme gjelder hvis CPU-kjøleren blåser motsatt vei av kabinettvifta. Hvis du har ei CPU-vifte som blåser inn mot kjøleribba, bør du absolutt ikke ha ei kabinettvifte som blåser ut like i nærheten. Et viktig prinsipp er at vifter bør være så nær som mulig de komponentene du ønsker å kjøle. Og det som utvikler mest varme er jo vanligvis CPU. Hvordan er det med lufting ellers i kabinettet? Har du vifteplass bak? Endret 29. april 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
Timur Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Sikker på det?Hvis den blåser inn så får den jo frisk, og kald luft. Jeg er så sikker jeg kan bli uten å gjøre omfattende vitenskapelige undersøkelser selv. Les AMD sin airflow guide hvis du ikke tror meg. Hvis en blåser den varme lufta ut, vil kald luft trekkes inn av seg selv andre steder. Å blåse luft inn skaper mer turbulens og gir relativt lite kjøling. Da vet jeg det Lenke til kommentar
_Mag_ Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) har vifte plasser bak også ja. har tenkt til å prøve å flytte vifta til den øverste plassen der (5-10 cm fra cpu) har en p4 boxed vife. blåser den inn eller ut? Endret 30. april 2004 av magnus1987 Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg har to vifter bak, ene er i PSU og en i nærheten av CPU, og begge trekker luften ut. Prøvde en gang å snu den nederste en gang og da skal jeg si tempen steg. Det som skjer er at viften drar inn endel av den varme luften fra PSUen siden PCen står mot vegg. Lenke til kommentar
_Mag_ Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 da skal jeg flytte viften senere i dag. takk for hjelpen. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ikke vær redd for å eksperimentere og finne ut hva som virker best med akkurat ditt oppsett. Det skal veldig mye til for å grille CPUen så lenge kjøleribba sitter på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå