Sabbi Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hei, jeg har ei gjestebok hvor hvert innlegg lagres som en fil! Det er en teller i gjesteboka fra før av men jeg vil ha antallet på forsiden! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 <?php echo "Det er "; echo count(glob("mappe/*")); echo " innlegg i gjesteboka\n"; ?> ... vil telle antall filer i katalogen mappe/ Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Jeg har skreve <?php echo "Det er "; echo count(glob("shoutbox/entries/*")); echo "innlegg i gjesteboka\n"; ?> men får Fatal error: Call to undefined function: glob() in "link" on line 3 Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvilken versjon av PHP har du på serveren? Om du har eldre enn PHP 4 vil ikke glob() finnes. Feilmeldingen kunne tyde på at det har med versjon å gjøre. Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Det er jeg ikkje sikker på... Jeg bruker start.no (home.no.net)... Er ikkje sikker på hvilken version det er! Men er det ingen annen enkle koder det går an å bruke? Endret 29. april 2004 av Sabbi Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 <?php phpinfo(); ?> Den vil vise hvilken versjon du har. Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Det er version PHP Version 4.1.2 så da burde det vel fungere? shoutbox mappen er CHMOD 755 entries mappen er 777 Jeg vet ikkje om det har noe å si kansje? Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 jeg har ennå ikke funnet ut hvordan Fortsatt ingen som vet hva som er problemet? Lenke til kommentar
joffar Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Glob finnes bare fra version 4.3.0 og opp.. glob (PHP 4 >= 4.3.0, PHP 5) glob -- Find pathnames matching a pattern Du kan bruke <?php $count= 0; if ($handle = opendir('.')) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { //echo "$file\n"; $count++; } } closedir($handle); } echo $count; ?> se for;vrig mere om dette her: http://us4.php.net/manual/en/function.readdir.php Endret 30. april 2004 av joffar Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Hey! Det funka jo! Takk for hjelpa (dere kan godt slette dette topice nå hvis dere ikkje sparer på dem ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå