dagatle Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hei Litt fersk på kjerne kompilering så dere må gjerne si ifra om jeg gjør noe feil. Jeg kjører debian unstable Hentet ned kjerne-source-2.6.5 med apt-get Kjørte make menuconfig, valgte ut det jeg ikke trenger og satte opp ett par lydkort som module da jeg er usikker på hva jeg har i maskina jeg sitter på. kjørte så make && make modules_install Kopierte bzimage til /boot/vmlinuz-2.6.5 symlink fra /vmlinuz --> /boot/vmlinuz-2.6.5 Det startet og alt gikk bra Forsøker da å laste inn en lyddriver med modconf, desverre var det feil jeg valgte. Har da problemer med å få unloada driveren igjen. Spørsmålet mitt kommer da. Hvor angis det hvilke moduler som skal lastes under oppstart ? Er det noen spess plassering debian bruker ? Lenke til kommentar
evensen Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 modulene som skal loade under startup ligger i /etc/modules bare legg til og fjern der med din favoritt editor Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Hmmm... Jeg fjerner modulene herfra, altså komenterer dem ut med # Men alikevell blir de lastet ved oppstart. Noen som vet hvorfor ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå