Gå til innhold

Lian Li vs. Lian Li...


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny pc til rundt 20 000, og vil ha et bra kabinett å pakke inn godsakene i. Kommer nok ikke til å modde. Jeg har vurdert disse to:

 

Lian Li PC-65/65B (1500,-)

Lian Li PC73SL (2900,-)

 

Begge er nok strålende kabinetter. Jeg legger vekt på at det er greit og enkelt å oppgradere og sette inn nye enheter, samtidig som jeg vil ha det ganske stille. Dessuten kommer jeg til å bruke det til en del tunge oppgaver, som 3d, lyd og gaming. Følgelig vil jeg ha god kjøling (mtp. overklokking).

 

Selvfølgelig er pc73sl fett (og lyddempet), men blir det litt overkill?

Vet ikke om jeg skal pakke inn 5-6 harddisker, 4-5 DVD-brennere osv...

Hva trenger man eg. fulltower til?

 

Opplys meg! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har spurt i andre tråder uten svar og gidder ikke å starte en ny topic..

 

ok.. dette er ikke surt men: gi meg 3 gode grunner til å bruke 3k på et kabinett..

 

 

(frister med tanken på lian li, men jeg ser absolutt ikke vitsen med å betale 3k for et)

1: Et populært og gjennomprøvd merke = trygghet for et godt kjøp

2: Lian li er 100% alu, og lett å ta med på f.eks. LAN parties.

3: Verktøyfrie løsninger. Greit hvis du skal mye inn i maskinen.

4: Bra lufting = bedre varighet på harddisker, mulighet for overklokking...

5: Ser bra ut!

 

Muligens er det andre merker der ute som har de samme egenskapene, men som nevnt, Lian Li er godt kjent og gjennomprøvd.

Jeg er helt enig at 3k er mye for et kabinett. Men kabinett er kanskje noe av det du kan beholde lengst (hvis ikke atx-standarden blir byttet ut...sånt vet jeg

ingenting om.)

Som med alle andre ting hos oss mennesker, handler det kanskje mest om følelser, mer enn fornuft. Følelsen av trygghet for de 20 000 spenna du putter inni den boksen. For meg er 20 000 kroner ca. 280 arbeidstimer etter skatt :(

 

Leste en eller annen test av et Lian Li kabinett. Journalisten syntes prisen var drøy, og sammenlignet også med biler. Mens Suzuki Baleno tar deg helt greit fra A - B, kan ikke følelsen sammenlignes med en Jaguar (eller bmw/nissan/whatever)... :thumbup:

Lian Li er for de som vil ha det lille ekstra, og som vil/kan betale for det.

 

Til sist må jeg si at jeg forstår deg godt, og at det er et berettiget spørsmål, som jeg osgå har stilt meg selv. Men pengene har jeg akkurat nå, og bruker jeg det ikke på Lian Li, bruker jeg det sikkert på noe annet tull...(tull= ikke hardware-relatert :))

Lenke til kommentar
Tja det er de samme ti grunnene som det er for å kjøpe feks en feit BMW , de ti første grunnene er at det er en BMW, så kommer det at den er pen , komfortabel , praktisk osv .  :grin:

eller en NISSAN SKYLINE GTR 34 :cool::p

den bilen er bare helt rå!! :yes:

det er jo seff. yndlingsbilen min også da....

Lenke til kommentar
Vurder et CaseTek kabinett.

 

CaseTek 1018 eller 1020 er mer enn godt nok, og til en billig penge.

 

Fåes kjøpt hos PCStyling.no

 

CaseTek 1018 er forøvrig kabinettet Thermaltake bygger om til sine Xaser III kasser. Ellers er også de nyere kassene fra TT originalt CaseTek. :thumbs:

Off Topic:

Du jobber ikke tilfeldigvis for PCstyling.no vel? Har sett flere poster der du har henvendt deg til akkurat PCstyling.no og sagt at de har det folk trenger :p

Lenke til kommentar
Tja det er de samme ti grunnene som det er for å kjøpe feks en feit BMW , de ti første grunnene er at det er en BMW, så kommer det at den er pen , komfortabel , praktisk osv .  :grin:

eller en NISSAN SKYLINE GTR 34 :cool::p

Eller som bilen FAKTISK heter...

Nissan Skyline R34 GT-R

 

Beklager Off Topic, men det var nødvendig å gripe inn her! :w00t:

 

 

Forresten, gå for Lian Li PC65USB... gromt! :yes:

Endret av pZion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...