CaSh Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hei, jeg har et lite problem her. Skjermen vil ikke forandre størrelse. Den har blitt forminsket. Jeg må sette den på 1400x1050 for å få skjermen til å "fylle kantene", men da blir skriften så utrolig liten at jeg ikke ser noenting. Og når jeg setter på 1024 x ... så forminsker skjermen seg og fyller ikke kantene. Jeg finner ikke noe sted på tastaturet hvor jeg kan forandre det. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Dette velger man i skjermkortsdriveren og hvordan den behandler skjermenhetene. På visse maskiner måtte/kunne man også stille dette i bios, det kunne jeg for eksempel på en Travelmate 634. Men sjekk i avanserte egenskaper for skjermkortet først. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Jeg har gått inn på avansert, men fant ikke noe der. Kunne du være litt mer presis? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Jeg har gått inn på avansert, men fant ikke noe der. Kunne du være litt mer presis? Jada, kan ta det slik det er på min nx7000. Egenskaper for skjerm - Instillinger - Avansert - Visning - Panel (trykk på det som det står "Panel" på) - Kryss av for "Skaler bilde til panelstørrelse" Om du ikke finner igjen mye av dette, si hva som står i alle fall. Eller prøv selv å finne løsningen på HP Support-forumet. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 29. april 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Takk jeg skal se på det så fort jeg kan. Har ikke bærbare foran meg nå. Takk for svar, kommer tilbake til det senere hvis jeg ikke får det til. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg har gått inn på avansert, men fant ikke noe der. Kunne du være litt mer presis? Jada, kan ta det slik det er på min nx7000. Egenskaper for skjerm - Instillinger - Avansert - Visning - Panel (trykk på det som det står "Panel" på) - Kryss av for "Skaler bilde til panelstørrelse" Om du ikke finner igjen mye av dette, si hva som står i alle fall. Eller prøv selv å finne løsningen på HP Support-forumet. Mvh kjello2 Hei, jeg hadde ikke disse instillingene her. Jeg gikk på avansert og der står det bare: General, adapter, monitor, troubleshoot, color management. Ikke noe panel. Prøvde å ta en titt på de andre, men fant ikke noe spes. Har du linken til det forumet eller? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Har du ikke installert driveren og kontrollpanelet eller? Hva for skjermkort har din maskin? Og forresten, du burde virkelig ikke sette oppløsningen til annet enn de såkalte oppløsningen på panelet (som er 1400*1050 på din, virker det som), fordi da strekkes bildet ut og blir uklart, spesielt i Windows. I spill er effekten ikke like tydelig. Du burde i stedet vurdere å sette opp PPT-instillingen under Advanced - General. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Har du ikke installert driveren og kontrollpanelet eller?Hva for skjermkort har din maskin? Og forresten, du burde virkelig ikke sette oppløsningen til annet enn de såkalte oppløsningen på panelet (som er 1400*1050 på din, virker det som), fordi da strekkes bildet ut og blir uklart, spesielt i Windows. I spill er effekten ikke like tydelig. Du burde i stedet vurdere å sette opp PPT-instillingen under Advanced - General. Mvh kjello2 PCEN er onkelen min sin. Han klarer ikke se skriften på 1400 X 1050. hehe, men jeg selv klarer ikke bruke annet oppløsning. Nei jeg har bare installert windows xp. Vet ikke hva slags grafikk kort som er på pcen, men på enhetsbehandling så står alt at det skal fungere ordentlig. Syns det er utrolig rart dette. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg gikk på HP og lasta ned skjerm kort drivere og kjørte disse. Så fant jeg den panel saken du prata om og nå funker alt. Takk for hjelp Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Jeg gikk på HP og lasta ned skjerm kort drivere og kjørte disse. Så fant jeg den panel saken du prata om og nå funker alt. Takk for hjelp Hehe, da var det som jeg sa litt over, at du må ha manglet avanserte kontrollinstillingene Flott at det ordnet seg, og enda flottere at du sier ifra etterpå! Fortsett med det Men husk at PPT-instillingene er et bedre alternativ enn å endre oppløsningen og strekke ut bildet. For PPT-instillingene gjør ikke skjermbildet uskarpt, det gjør strekking av skjermbildet. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 4. mai 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå