the_ruthless Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Spennende. Gleder meg til å se S-ATA-drives fra andre aktører også. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Stritt! slik skal eg ha! :-D Lenke til kommentar
Howard Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Sjekk linken her http://hardware.no/art.php?artikkelid=6177 Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det er snart på tide at HK produsentene hoster opp noen flere SATA kontakter på produktene sine. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det er snart på tide at HK produsentene hoster opp noen flere SATA kontakter på produktene sine. Jepp. s-ata er jo så ufattelig mye hendigere enn p-ata. Men regner med at det kommer s-ata produkter på løpende bånd nå. De nye chipsettene kommer jo med mere og mere vekt på s-ata. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det er snart på tide at HK produsentene hoster opp noen flere SATA kontakter på produktene sine. Jeg har 6, og jeg mangler ingen. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det er snart på tide at HK produsentene hoster opp noen flere SATA kontakter på produktene sine. Jeg har 6, og jeg mangler ingen. 6? Det var da veldig! Jeg har bare 4 Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det er snart på tide at HK produsentene hoster opp noen flere SATA kontakter på produktene sine. Jeg har 6, og jeg mangler ingen. Bare vent Tenkte først og fremst på "native" SATA og ikke disse PATA-SATA bro løsningene som mange opererer med for å få flere kontakter. Ofte er det ingen eller bare 2 "rene" SATA kontakter på hovedkortet mens resten er PATA som emulerer SATA. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Og jeg har bare to Men det skal nok rettes på snart. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det er snart på tide at HK produsentene hoster opp noen flere SATA kontakter på produktene sine. Jeg har 6, og jeg mangler ingen. Bare vent Tenkte først og fremst på "native" SATA og ikke disse PATA-SATA bro løsningene som mange opererer med for å få flere kontakter. Ofte er det ingen eller bare 2 "rene" SATA kontakter på hovedkortet mens resten er PATA som emulerer SATA. Jeg har 4 på kortet! Men 2 av de er raid da! Lenke til kommentar
wotg Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Soyo kortene har raust med S-ATA kontakter...jeg har 6stk Lenke til kommentar
paddington2003 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Mitt DFI Lanparty pro875 HK har 2 SATA som jeg jo har 2 disker i. hmmm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det er snart på tide at HK produsentene hoster opp noen flere SATA kontakter på produktene sine. Jeg har 6, og jeg mangler ingen. Bare vent Tenkte først og fremst på "native" SATA og ikke disse PATA-SATA bro løsningene som mange opererer med for å få flere kontakter. Ofte er det ingen eller bare 2 "rene" SATA kontakter på hovedkortet mens resten er PATA som emulerer SATA. Det er mulig, men jeg har 6 genuine Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Stilig brenner Jeg har også 6 på hovedkortet, IC7-Max3 Lenke til kommentar
Der kajser Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det er snart på tide at HK produsentene hoster opp noen flere SATA kontakter på produktene sine. Jeg har 6, og jeg mangler ingen. En meningsløs opplysning. Tommelen opp til de av dere som faktisk forteller hvilket hovedkort dere har, slik at vi andre kan få noe ut av opplysningene dere kommer med. Mange tankeløse uttalelser her på HW forum gitt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pr dags dato viker ikke optiske S-ATA enheter med mange S-ATA kontrollere!! Virker sammen med: Intel S-ATA (i865 og i875 baserte hk har ofte dette i ICH5 sørbroen). Viker IKKE(eller virker dårlig) sammen med: Highpoint S-ATA Promise S-ATA Silicon Image S-ATA Har spurt både promise og Silicon Image og de har ingen planer om å støtte optiske enheter på allerede eksisterende S-ATA kontrollere. Dette kommer i neste generasjon S-ATA brikkesett sier de Har ikke kjenskap til andre S-ATA kontrollere så det kan hende at flere virker enn Intel sin. Det som er drit er at jeg bruker mine Intel til 2 x S-ATA disker i RAID 0 til operativsystemet........ Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 OC-Freak Skrevet 02/05/2004 : 12:51 Viker IKKE(eller virker dårlig) sammen med: Highpoint S-ATA Promise S-ATA Silicon Image S-ATA Prøver du å si at det vil bli problemer å få Plextor til å virke med disse seriel ATA kontrollere?? Går vi og gleder oss til ingen nytte ? Arne M Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Han sier at det er bare Intels S-atakontroller som takler optiske enheter. De andre takler bare magnetiske lagringsmedier. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Enkelt sagt: RAID-kontrollere støtter uhyre skjelden optiske enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå