Caligula Jr. Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Har nettopp investert i en ekstra cpu til hovedkortet mitt(Abit VP6), for å få en raskere maskin. Satte den inn og alt ser ut til å fungere. Windows sier at det er to cpu'er på 733 mHz, men maskinen virker ikke noe raskere. Det jeg lurer på er om hastigheten på maskinen nå er cpu1+cpu2? kanskje det er noen som vet om hvordan man kan få testet dette? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Har nettopp investert i en ekstra cpu til hovedkortet mitt(Abit VP6), for å få en raskere maskin. Satte den inn og alt ser ut til å fungere.Windows sier at det er to cpu'er på 733 mHz, men maskinen virker ikke noe raskere. Det jeg lurer på er om hastigheten på maskinen nå er cpu1+cpu2? kanskje det er noen som vet om hvordan man kan få testet dette? niks, er ikke så lett som 2+2=4 nei. Får nok mere ytelse med flereprogrammer oppe samtidig. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Nei. Hastigheten din er IKKE cpu1 + cpu2. Les denne og denne. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Ved bruk av vanlige programmer vil man ikke merke noen forskjell. Men hvis du bruker mange programmer samtidig, og/eller bruker programmer som støtter SMP, så vil du begynne å merke forskjell. Men to CPU på 733 MHz vil aldri være like rask som en 1466 MHz CPU. Men når det kommer til multitasking vil du merke en del forskjell. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 For det første må du ha et operativsystem som takler mer enn en cpu. Av de vanlige windows variantene er dette: win2k og winxp pro. Disse windows variantene tar bare i bruk den ene prosessoren: win9x, win me. For at du skal merke noen forskjell så må du kjøre flere programmer samtidig, eller et program som er skrevet for flere cpu'r. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå