andersbk Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Maskinen min med Windows XP vil ikke slå seg av. Når jeg trykker slå av maskinen, rebooter den istedet.. Er det noen som har peil på åssen jeg kan fikse dette? /Anders Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Fra MS Knownledgebase: SYMPTOMSWhen you shut down your Windows XP-based computer, your computer may restart instead of shutting down, and you may see a blue screen for just a moment before the computer restarts. CAUSE The behavior can occur if the following conditions exist: You have "automatically restart" selected. The Roxio Easy CD Creator 5.0 or Direct CD 5.0 program is installed on your computer. Er dette tilfelle ditt? Så gå til: http://support.microsoft.com/?kbid=311806 Dersom ikke, kan du sjekke denne siden: http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm Endret 29. april 2004 av TCi Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hadde dette problemet en gang, men det var da en KVM-switch som maskinen var koblet til hvor dette skjedde. Så snart jeg fjernet KVM-switchen så virket alt som normalt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 hehe hadde nøyaktig det samme problemet jeg å for ikke lenge sia og irriterte meg grønn over dette. spurte på programmer.no og fikk mange gode svar. men fant faktisk ut svaret selv. men noe av det var det noen på programmer.no som fortalte meg. her er noe du kan prøve: når maskinen restarter hold inne power knapppen i 4-5 sekunder, så slår du av strømforsyninga og skrur den på igjen. se om dette funker. ta også ut strømkontakten fra strømforsyninga. det jeg fikk løst problemet med var å deaktivere #PME# i biosen min. dette pga at nettverkskorte som står i pc`en min gjorde at pc`en restarta seg istede for å slå seg av. etter at jeg gjorde dette så funka alt fint. gjorde det samme på en annen pc ikke lenge etterpå å det funka like fint der å. prøv det du å. er ikke sikker på om #PME# det står #PME# hos deg, men kanskje Wake up lan? Lykke til uannsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå