Gå til innhold

Nokia 6600 oppfølger?

Anbefalte innlegg

lurer på om nokia har planer om en oppfølger til nokia 6600

ser at 7610 kommer som har symbian og megapixel kamera men er ikke intressert i den.

har hørt at sx2 skal komme slutten av året men ikke noe nytt angående oppfølger til 6600

noen som har mere info?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det syns jeg er veldig dårlig av nokia vis det er 7610 som er oppfølgeren til nokia 6600

håper nokia tenker å komme samme type mobil som 6600 men at den har bedre funskjoner pluss stereo.

7610 frister meg ikke i hele tatt .

tror da jeg bytter merke .

Lenke til kommentar

Det er ikke lansert enn ordentlig oppfølger til 6600 enda. Du har jo 7610, men den er beregnet på et annet marked enn 6600, altså ikke en oppfølger.

Men oppfølgeren til 6600, som sikkert blir lansert en gang, kommer vel ikke til å ha så mye ulik funksjonalitet enn 7610. Bare annet design, annet slagord osv.

Det jeg skriver om oppfølgeren er bare gjettning basert på erfaringer om nokia.

Lenke til kommentar
Det er ikke lansert enn ordentlig oppfølger til 6600 enda. Du har jo 7610, men den er beregnet på et annet marked enn 6600, altså ikke en oppfølger.

Er markedene til 7610 og 6600 veldig forskjellige, tror du?

Begge er symbian-telefoner med omtrent samme spesifikasjoner med unntak av IR (som jeg leste et annet sted her på forumet) og megapixelkameraet.

Om 7610 er en "ordentlig" oppfølger eller ikke vet ikke jeg, men de er nok begge beregnet på det samme markedet.

Lenke til kommentar
Er markedene til 7610 og 6600 veldig forskjellige, tror du?

Begge er symbian-telefoner med omtrent samme spesifikasjoner med unntak av IR (som jeg leste et annet sted her på forumet) og megapixelkameraet.

Om 7610 er en "ordentlig" oppfølger eller ikke vet ikke jeg, men de er nok begge beregnet på det samme markedet.

jeg ville si så, ja.

Hvis du sammenligner på 7610 sin side og 6600 sin side ser du mange ting:

Du ser slagordene. 7610 sitt er uten tvil som følge av 1 mp kameraet, mens 6600 sitt baserer seg på enkelhet.

Det samme ser du på designet: 6600 har et enkelt og greit design, som (de fleste) andre i 6xxx serien. F.eks. 6610 og 6510. De har prikk like funksjoner som henholdsvis 7210 og 8310, men designet er annleis for å appelere til ulike brukergrupper.

Jeg tror få business-menn vil kjøpe en 7610, for å si det sånn. De blir neppe overbevist om at det der er en jobb-mobil når de også ser reklamebildene med en kvinne med masse sminke og sterke farger.

Utifra dette tror jeg de er basert på ulike markeder. 7610 prøver nok mer å kapre den delen av ungdommer og yngre voksne som har lyst på en bra (men dyr) telefon. 6600 prøver å appelere mest for å være en yrkes-telefon. Som man ser blant annet av dens tv-reklame, hvor det klart er en business-mann som eier den. Tror det er slik 7610 reklamene blir? :)

Du kan også se på hvilke hovedfunksjoner det står telefonene har:

7610 legger vekt på morro redigering av film og bra kamera.

6600 legger vekt på teknologi som MIDP2.0, "Advanced personal information management features" og Tri-band funksjonen.

Lenke til kommentar
... 7610 er jo oppfølgeren til 7600 da... Det er jo ikke vanskelig å se (og høre)

Mulig det ikke er vanskelig å se (og høre), men hvis du leser specs på de to så er 7600 en 3G mobil noe 7610 ikke er, og det er en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...