Gå til innhold

Noen som husker Test Drive?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Og glemte du å gire, så sprakk frontruta.... Gode gamle Amiga-dager trer frem fra glemselen :)

Og "Gee Bee Air Rally" da, dæggern, det var saker.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

De tre første Test Drive spillene var fantastiske. Mange likte dem ikke pga det manglet et mål i spillet men det er virkelig å være for streng. Spillet heter tross alt Test Driv, altså prøvekjøring. Man satte seg i en bil og kjørte hvor man ville på ( den gang ) gigantiske kart. Været skiftet og det var også skifte mellom dag/natt. Av og til traff man på andre biler som var ute på søndagsturen sin.

Det var morro å eksperimentere med mulige stunt hopp og ville håndbrekk svinger i høy hastighet. Det var en riktig "koselig" serie.

Lenke til kommentar
du må snakke om test drive 3..

På det første test drive spillet var det egentlig bare å velge en bil å kjøre på en vilkårlig strekning...

Neida, det er et mål med spillet, det er å komme frem til bilbutikken på toppen. (det sier ihvertfall hukommelsen min, men så er det leeeeeeeenge siden jeg spilte det.)

Test Drive var det første spillet jeg fikk på Amigaen, så det spilte jeg mye. Hmm, må kanskje rigge opp Amigaen og teste Test Drive i helgen :-)

Noen nevnte stupet var på høyre side, men var det ikke fjellvegg der og stup på venstre side ? Kongespill i på sin tid ihvertfall :yes:

Edit: fant noen screenshots :thumbs:http://www.mobygames.com/game/shots/p,19/gameId,107/

og

Test Drive 2: The Duel http://www.mobygames.com/game/shots/gameId,2107/

Endret av hwe
Lenke til kommentar

Test drive 3 var jo et godt sprang i sin tid. Biler i 3D istendenfor sprites osv...

Spill-motoren (slik som mange andre gamle) går rett på klokkefarten, så jeg kan

ikke anbefale det på noe raskere enn en Pentium 90. :p *zoom*

Husker ikke 1eren, men spilte 2eren mye.

Rotet i noen gamle kasser her om dagen, fant Outrun på 5.25". :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...