josera Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hei, noen som vet hvordan jeg fåt endret bilde på toppmenyen, slkt at det ikke er kontinuelig ? når jeg går inn i rammeegensakaper i frontpage, og tar bort hakken der, er den der igjen neste gang jeg åppner. (www.josera.no) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hmm... Kan du formulere den litt bedre? Skjønner ikke helt hva du spør om. Lenke til kommentar
josera Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Problemet er at bilde blir kontinuelig, og dekker hele rammefeltet, se toppmenyen her: www.josera.no , mens det jeg ønsker å få til ser du her: www.josera.de Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Legg det inn som et bilde ikke bakgrunnsbilde (jeg mener at det gjør susen) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Eller - lær deg CSS, og la bildet repetere kun den veien du vil at det skal repetere seg, ved hjelp av: .klasse { background-repeat: repeat-x | repeat-y | no-repeat; } Eller, du kan sette heile sida inn i en hoved-div og bruke den til å begrense størrelse på alt inni. Lenke til kommentar
josera Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Her er css fila, hvor skriver jeg det inn da ? BODY { color :rgb(0,0,0); font-size :8pt; font-family :Verdana, Arial, Helvetica; } P { font-family :Verdana, Arial, Helvetica; font-size :8pt; } TR { font-family :Verdana, Arial, Helvetica; font-size :8pt; } TD { font-family :Verdana, Arial, Helvetica; font-size :8pt; } CAPTION { font-family :Verdana, Arial, Helvetica; } H1 { font-family :Verdana, Arial, Helvetica; color :rgb(0,0,0); font-size :18pt; font-weight :bold; letter-spacing :0px; } H2 { font-family :Verdana, Arial, Helvetica; color :rgb(0,0,0); font-size :14pt; font-weight :bold; letter-spacing :0px; } H3 { font-family :Verdana, Arial, Helvetica; color :rgb(0,0,0); font-size :12pt; font-weight :bold; letter-spacing :0px; } H4 { font-family :Verdana, Arial, Helvetica; color :rgb(0,0,0); font-size :8pt; font-weight :bold; letter-spacing :0px; } ADDRESS { font-size :8pt; font-style :italic; } CAPTION { font-size :8pt; color :rgb(75,75,75); letter-spacing :1px; } TABLE { font-size :8pt; } NL { font-size :8pt; font-family :Verdana, Arial, Helvetica; } UL { font-size :8pt; font-family :Verdana, Arial, Helvetica; } OL { font-size :8pt; font-family :Verdana, Arial, Helvetica; } BIG { font-size :8pt; } SMALL { font-size= :8pt; } B { font-weight :bold; } I { font-style :italic; } .Date { font-size :8pt; font-style :italic; color :rgb(128,128,128); } .Italic { font-style :italic; color :rgb(128,128,128); } .Description { font-style :italic; color :rgb(128,128,128); } .TextSize07 { font-size :7pt; } .TextSize08 { font-size :8pt; } .TextSize09 { font-size :9pt; } .TextSize10 { font-size :10pt; } .TextSize11 { font-size :11pt; } .TextSize12 { font-size :12pt; } .Wide1 { letter-spacing :1px; } .Wide2 { letter-spacing :2px; } .Wide3 { letter-spacing :3px; } .Wide5 { letter-spacing :5px; } a:link { color :rgb(0,0,0); text-decoration :underline; font-weight :normal; } a:visited { color :rgb(200,0,0); text-decoration :underline; font-weight :normal; } a:active { color :rgb(0,0,0); background :rgb(255,235,60); font-weight :normal; } a:hover { color :rgb(0,0,0); background :rgb(255,235,60); text-decoration :none; font-weight :normal; } Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Hey, hey! FP-kode Et fint tips; gå over til Dreamweaver hvis du har råd EDIT: Det kan også være smart å teste siden sin i flere nettlesere enn i IE, for i Opera ser den en smule fæl ut. Det er også smart å validere koden Endret 29. april 2004 av PT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå