Gå til innhold

DVD-film, problem med avspilling

Anbefalte innlegg

Har kjøpt brukt PC, lagt inn XPpro og litt annen programvare. Problemet mitt gjelder DVD-film. Får ikke spilt av DVD-film. Prøver i Windows Media Player, men får opp en melding om at programmet må avsluttes og at jeg ikke har rettigheter eller lignende. Jeg kan ellers lese vanlig CD og skrive til CD. I maskinen står en NEC-DVD-brenner.

Noen tips ? Er ingen stor erfaren databruker, så håper på svar med ideer til framgangsmåter for å løse problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Spolar.

Ikke bump tråden din etter et par timer. Folk må få tid til å svare;)

Når det er sakt må du ha et program som støtter dette. Media player i windows støtter ikke dette, hvis du da ikke legger inn ekstra progamvare som støtter window media player...

Du kan prøve:

http://www.intervideo.com/jsp/Product_Down...=WinDVDPlatinum

Sjansen er stor for at du også fikk med deg en dvd spiller med skjermkortet ditt :D

Det finnes mange ulike dvd spillere der ute : eks powerdvd

Uansett er det viktig å huske at din spiller mest sannsynlig kun støtter sone 2 filmer da ;)

Lenke til kommentar

tigerdip <-

windows media player KAN spille dvd'er, ihvertfall version 9, MEN det krever at du har en mpeg2 codec installert. DVS har du installert f.eks. powerdvd, har du også fått installert mpeg2 codec og kanderfor spille dvd'er i wmp.

dr_k

Lenke til kommentar

Har innstallert WinDVD fra interVideo. Får fortsatt ikke spilt av DVD-film. Får sett advarsel om kopiering på norsk,svensk osv, men når selve filmen (hovedmenyen) skal komme, så kommer feilmelding om at programmet ikke kan fortsette og blir lukket. Dette med soner har jeg ikke god greie på. Ligger det noe her ?

Dette er kanskje en banal liten feil for mange storbrukere, men for meg er dette skikkelig irriterende (og for min sønn på 5 som har lyst til å se familiens første DVD-film: Istid!)

Lenke til kommentar

Det funker ! PowerDVD løste problemet. Etter innstallasjon kan jeg imidlertid fortsatt ikke spille av i Media Player ? Hva skjer etter de 30 dagene, når "lisensen" til PowerDVD er gått ut ?

Lenke til kommentar
Det funker ! PowerDVD løste problemet. Etter innstallasjon kan jeg imidlertid fortsatt ikke spille av i Media Player ? Hva skjer etter de 30 dagene, når "lisensen" til PowerDVD er gått ut ?

Lagre install programmet.

Avinstaller etter 30 dager.

Kjør regedit

Søk etter powerdvd

slett alle strengene som inneholder ordet.

Innstaller på nytt.

Saxe

Lenke til kommentar

I tidligere svar i dette emnet er det blitt uttalt at man kan spille av dvd-film i Windows Meia Player såfremt man har en annen avspiller innstallert. Jeg får spilt av DVD-film i PowerDVD men ikke i MediaPlayer. Har noen tips til hva som kan være feil ?

En annen ting. Finnes det norsk leverandør av PowerDVD ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
I tidligere svar i dette emnet er det blitt uttalt at man kan spille av dvd-film i Windows  Meia Player såfremt man har en annen avspiller innstallert. Jeg får spilt av DVD-film i PowerDVD men ikke i MediaPlayer. Har noen tips til hva som kan være feil ?

En annen ting. Finnes det norsk leverandør av PowerDVD  ?

Ja, jeg tror både Komplett og PS Data selger disse for en rimelig penge, rundt 50,- kroner.

PowerDVD hos Komplett med 2-kanals lyd

PowerDVD hos Komplett med 6-kanals lyd

PowerDVD hos PS Data med 2-kanals lyd, Deluxe utgave.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...