talgmar Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg har et problem... Etter at jeg fikk et virusproblem så måtte jeg formatere.. Og etter nyoppstartingen så har jeg ikke fått riktig hastighet på nettet mitt. Jeg bruker wireless utstyr. smc ez turbo connect opp imot en 3com base. Jeg får ustabilt nett, den disconnecter og connecter seg opp til basen hele tiden. Og når jeg først har nett så ligger jeg på 10kb/s Ned. men ligger riktig opp.. Jeg har 704/128 tiscali nett. Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre.. hjelp- Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Dette har lite med hardware å gjøre, så jeg flytter den til internett og nettverk Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg får ustabilt nett, den disconnecter og connecter seg opp til basen hele tiden.Og når jeg først har nett så ligger jeg på 10kb/s Ned. men ligger riktig opp.. Det med at det er ustabilt og disconnecter, er typisk windows-problem (om du bruker windows til å kontrollere det trådløse). Jeg vil anbefale deg å bruke programvaren som følger med det trådløse kortet, for så å disable at windows skal kontrollere tilbkoblingen. Når det gjelder opp/ned-hastigheten, har nok dette en sammenheng med servern du laster ned fra. Det kan òg være at det trådløse nettet er så ustabilt, at den ikke gir full pupp. Da upload er lavere enn download, sier det seg selv at hvis du maks klarer å få f.eks. 10 kB/s over det trådløse, og maks upload faktisk er 10 kB/s, blir det jo riktig. La oss da si at du egentlig skal ha ca. 50 kB/s download, vil ikke dette fungere, da det trådløse ikke takler mer. Om det virkelig *er* slik, er noe annet. Prøv med programvaren som følger med det trådløse kortet du, og se så hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå