Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router Oppsett med Catch SHDSL

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått levert catch linje her hos meg, men siden jeg bruker egen router så får jeg ikke levert en ferdig konfigurert en.

Har sittet på telefonen og ventet på svar fra Catch support nå i 30 minutter snart uten å få svar, så jeg frir til dere brukere av dette forumet.

Er det noen som har Catch linje som kan gi meg selve ISP oppsett biten på DSL routeren deres.

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat fått levert catch linje her hos meg, men siden jeg bruker egen router så får jeg ikke levert en ferdig konfigurert en.

Har sittet på telefonen og ventet på svar fra Catch support nå i 30 minutter snart uten å få svar, så jeg frir til dere brukere av dette forumet.

Er det noen som har Catch linje som kan gi meg selve ISP oppsett biten på DSL routeren deres.

Takker på forhånd

Du skal bruke helt vanlig ethernet tilkobling. Nå vet jeg ikke hvilken ruter du har, så vet ikke helt konkret hva valget heter i akkurat din ruter da. menmen. Ikke noe PPPOE, PPP osv. hvertfall.

Gratulerer med godt valg av ISP :thumbup:

Lenke til kommentar

Tolker jeg det som at du har en mac, og har tenkt å kjøre sære former for mac netverk ut på verdensnettet? I så fall vil du måtte omvende hele internett. Der bruker de fleste TCP/IP.

Mulig jeg driter meg ut nå, siden jeg aldri har hørt om LLC eller VCI enda jeg har satt opp endel bredbåndsnett med både mac og pc. Vil tippe det har noe med atalk å gjøre. I såfall gjør de seg best som blanke i routeren.

Lenke til kommentar

Å

Jeg har alltid bare plugget i modemet, og satt routeren etter det. Altså aldri konfigurert modem, bare routere. Gikk akkurat igjennom alle mulige setup på alle tre routerene jeg har stående her, og fant ingenting som lignet. Ingen av dem har innebygget modem da.

Lenke til kommentar

Da tror jeg det går til hel***

Catch benytter ikke ATM-basert linjekoding på side SDSL-linjer, de kjører HDSL linjekoding. Dette vil si at det ikke benyttes noen VPI/VCI eller LLC på linjen. Det ser ikke ut som Zyxel støtter HDSL-linjekoding.

Bytt ut routeren med en som har ethernet på WAN-siden, og koble denne til modemet du har fått fra Catch.

|2mmy|

Lenke til kommentar

Selvfølgelig støtter den HDSL linjekoding, det er det som ligger innbakt i navnet SHDSL router. Zyxel 791R = SHDSL router.

Update:

Etter å ha snakket med Catch support har jeg nå fått svar, og verdiene for de forskjellige oppsett. De som kjører uten disse verdiene kjører i bridge mode, noe som gjøres med DHCP baserte kunder. I router mode skal kunder som meg ha verdiene inne samt med den/de faste IP addressene.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...