Pangaea Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Driver å tester litt CSS på siden min, er ganske fornøyd nå, men får det ikke helt til på type=textarea. Når jeg sette height på input[type=text] settes den høyden også på textarea Setter jeg height til 100px i input[type=textarea] skjer ingenting. Høyden blir 15px likevel. Hvordan løser jeg dette? Det virker som syntaksen min på textarea er feil, hvordan skal det skrives? Takk for hjelp INPUT[type=text] { background: #999; border: 1px solid; color: #FFF; height: 15px; } INPUT[type=textarea] { background: #999; border: 1px solid; color: #FFF; height: 100px; } Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 textarea som input. Ganske logisk når tagen er <textarea>. og ikke <input type="textarea"> Så: Bytt INPUT[type=textarea] med textarea. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 hehe, my bad. Hadde faktisk skrevet input type=textarea i html også. Virket jo....hehe Takk for hjelpen Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 <textarea name="tesktfelt">Dette kommer i tekstfeltet</textarea> textarea { border: 1px solid #000; background-color: #fff; } Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Har noen IE problemer nå. Alt funker helt toppers i Opera, men seff ikke i IE Tekstfelt blir helt hvite i IE, mens i Opera er de grå med hvit ramme. Knappene i Opera får grå ramme, men ikke i IE. Slenger med koden, sikkert en enkel feil igjen, men er uerfaren med CSS... INPUT { border: 1px solid grey; margin-bottom: 2px; } INPUT[type=submit] { height: 18px; } INPUT[type=reset] { height: 18px; } INPUT[type=password] { background: #999; border-color: FFF; height: 15px; } INPUT[type=text] { background: #999; border-color: #FFF; height: 15px; } TEXTAREA { background: #999; border: 1px solid; color: #FFF; height: 100px; width: 324px; margin-bottom: 2px; } Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Svarer meg selv jeg, delvis Ser ikke ut som IE forstår INPUT[type=submit] {} Setter jeg inn i INPUT {} forstår IE hva den skal gjøre. Går det ikke an å få det til sånn uten å bruke egendefinerte klasser for knapper ? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Svarer meg selv jeg, delvis Ser ikke ut som IE forstår INPUT[type=submit] {} Setter jeg inn i INPUT {} forstår IE hva den skal gjøre. Går det ikke an å få det til sånn uten å bruke egendefinerte klasser for knapper ? du kan jo legge de inn i span med style for ie... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Hvordan gjør jeg det ? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) IE støtter ikke property-selectorer... Dette betyr at du f.eks. ikke kan gjøre slik /*html*/ <input type="text"> /*css*/ input[type=text]{ color: #HEXHEX; } Det du kan gjøre er a ta ibruk klasser: /*html*/ <input type="text" class="txt> /*css*/ .txt{ color: #HEXHEX } Endret 29. april 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Svarer meg selv jeg, delvis Ser ikke ut som IE forstår INPUT[type=submit] {} Setter jeg inn i INPUT {} forstår IE hva den skal gjøre. Går det ikke an å få det til sånn uten å bruke egendefinerte klasser for knapper ? du kan jo legge de inn i span med style for ie... nja, jeg ville heller satt en klasse på knappen <input class="knapp" type="submit" name="submit" value="Send"> <input class="knapp" type="reset" name="reset" value="Fjern"> så lager du en klasse som heter knapp. eksempel: .knapp { color: #333333; font-size: 11px; font-family: Arial; background-color: #E7E7D2; border: solid 1px #666; } edit: funker fint for meg Endret 29. april 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Takker Jeg endte opp med noe ala Smidt's eksempel, funker endelig i IE også. Synd så mange folk bruker IE, den suger maks! Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Er ikke helt sikker, men jeg tror ikke "grey" er noen farge. Du er nødt til å bruke "gray" Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Er ikke helt sikker, men jeg tror ikke "grey" er noen farge.Du er nødt til å bruke "gray" EVT #333 #666 #999 #ccc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå