Gå til innhold

MP3-ringetoner på K700

Anbefalte innlegg

Hei!

Synes SE K700 virker som en kommende fet telefon (selv om den ikke får minnekort før T-serien), og ser at den har mulighet for avspilling av MP3-filer. Dette er jo forsåvidt en vits med de få megabytene man har til rådighet, men det kunne vært fett om MP3'ene i hvertfall kunne benyttes som ringetoner. (Som f.eks. SE P900.)

Da kunne man jo laste inne et par-tre fete MP3'er og brukt disse som ringetoner.

Vet noen om SE K700 kommer til å støtte dette? Er jo ikke alle MP3-spillende mobiltelefoner som støtter å bruke dem som ringetoner.

Noen som har peil?

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Synes SE K700 virker som en kommende fet telefon (selv om den ikke får minnekort før T-serien), og ser at den har mulighet for avspilling av MP3-filer. Dette er jo forsåvidt en vits med de få megabytene man har til rådighet, men det kunne vært fett om MP3'ene i hvertfall kunne benyttes som ringetoner. (Som f.eks. SE P900.)

Da kunne man jo laste inne et par-tre fete MP3'er og brukt disse som ringetoner.

Vet noen om SE K700 kommer til å støtte dette? Er jo ikke alle MP3-spillende mobiltelefoner som støtter å bruke dem som ringetoner.

Noen som har peil?

forstår ikke hvorfor dere preiker om mp3, når en bare kan konvertere til AAC som tar mindre plass.

Lenke til kommentar
forstår ikke hvorfor dere preiker om mp3, når en bare kan konvertere til AAC som tar mindre plass.

Hva har det med saken å gjøre? Her er spørsmålet hvorvidt MP3'er kan brukes som ringetone eller ikke. Noe det ser ut til at den vil støtte. Noe annet ville jo forsåvidt vært idiotisk....

Off topic; AAC gir dårligere lyd enn MP3 spør du meg.

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Her er spørsmålet hvorvidt MP3'er kan brukes som ringetone eller ikke. Noe det ser ut til at den vil støtte. Noe annet ville jo forsåvidt vært idiotisk....

men da kan en bare konvertere til OGG da.

det tar halvparten så mye plass som mp3 og har BEDRE lydkvalitet.

Lenke til kommentar

men da kan en bare konvertere til OGG da.

det tar halvparten så mye plass som mp3 og har BEDRE lydkvalitet.

Siemens SX1 suger bigtime, så da blir uansett uaktuelt. :p Sangene (mp3-spiller'n) hakker jo bare du blar litt i menyene. Elendig hardware.

Sier meg enig med de andre her, de færreste mobiltelefoner (og tilogmed rene MP3-spillere) støtter jo Ogg Vorbis - så det hjelper lite.

Dessuten tåler ikke Ogg halvparten av bitrate'n til MP3. Beveger du deg under 96 med Ogg Vorbis så hører du jaggu forskjell fra en 128 mbps MP3-fil.

Så sånn er det med den saken. :p

P.S.

Jada, enig i at WMA og OGG tåler lavere bitrate enn MP3, men ikke SÅ lav.

Lenke til kommentar
Dessuten tåler ikke Ogg halvparten av bitrate'n til MP3. Beveger du deg under 96 med Ogg Vorbis så hører du jaggu forskjell fra en 128 mbps MP3-fil.

Jeg konverterer en 128kbps mp3 til 64kbps.

Hva får jeg?

Jo, en fil som er halvparten så stor, med ca. like bra kvalitet. Prøv å slå av equalizeren i winamp når du hører på ogg.

Endret av razh0r
Lenke til kommentar

Jeg konverterer en 128kbps mp3 til 64kbps.

Hva får jeg?

Jo, en fil som er halvparten så stor, med ca. like bra kvalitet. Prøv å slå av equalizeren i winamp når du hører på ogg.

Kjøp deg bedre headphones eller høyttalere (evt. lydkort) - for forskjell er det. :p

Og MP3 er jo et komprimert filformat, det samme er Ogg Vorbis. Og komprimering av en komprimering er som kjent ingen heldig kombinasjon. Da er det bedre å mekke Ogg-filer fra WAV.

Synes uansett ikke Ogg tåler lavere bitrate enn 96 kbps, men hver sin mening. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...