asad Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Fikk ikke svar på min forrige thread, muligens på grunn av skriveleif i overskriften. Her er problemet. Jeg har laget en side med en "frame" på høyre side av skjermen, der alle linker befinner seg. Problemet er at disse linkene åpner seg i samme Frame., det vil si at jeg bare ser en liten del av siden. Hvordan kan jeg gjøre det slik at linkene åpnes på hele siden? Jeg kan ikke html, så jeg er ute etter en eller annen meny man kan stille det inn i. Bruker DreamWeaverMX. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Er det ikke noe som heter "target" i menyboksen du lager linker med i DW? Der skal du skrive inn _top Lenke til kommentar
asad Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Er det ikke noe som heter "target" i menyboksen du lager linker med i DW? Der skal du skrive inn _top det funket som bare det. Og jeg har sittet og fiklet med det siden igår kveld. Det lønnet seg å poste i riktig forum Takker så mye. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 som sagt du må stille det inn på den framen du vil det skal vises i... Skal det vises i hovedframen, og den heter f.eks: main Så blir vel linken: <a href="index.html" target="_main">Linken</a> Tror dette var alt.. Er litt trøtt akkurat nå Lenke til kommentar
asad Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 som sagt du må stille det inn på den framen du vil det skal vises i... Skal det vises i hovedframen, og den heter f.eks: main Så blir vel linken: <a href="index.html" target="_main">Linken</a> Tror dette var alt.. Er litt trøtt akkurat nå det var et nyttig tips. thnx. Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 som sagt du må stille det inn på den framen du vil det skal vises i... Skal det vises i hovedframen, og den heter f.eks: main Så blir vel linken: <a href="index.html" target="_main">Linken</a> Tror dette var alt.. Er litt trøtt akkurat nå det var et nyttig tips. thnx. blir det ikke navnet uten _ ? mulig begge deler funker, men det er vel best å sjekke opp ... ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Tror du må ha en _ før navnet på framen. Uansett: Frames er ut, ikke bruk det. Gå sporenstreks til http://www.w3schools.com og lær deg (X)HTML og CSS. Lenke til kommentar
asad Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 alt er skrevet på forhånd faktisk. PS. Trodde ikke jeg skulle klare å lage en bra side uten å kunne html, men joda, funker det! hehe. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Frames were so 5 years ago...seriously! The only good use of frames was to stop people from having to constantly load a menu/content; or to stop the webmaster from having to change the menu on every page. With the majority of users having broadband connections these days, constantly loading a menu does not take as long as it once did. As for the webmasters, with the use of PHP, CGI and 'include' commands menus can now be loaded on every page from one source. In other words, DON'T USE FRAMES! Lenke til kommentar
gather Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 du trenger vel egentlig ikke den underlinen forran main eller? Lenke til kommentar
asad Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Frames were so 5 years ago...seriously! The only good use of frames was to stop people from having to constantly load a menu/content; or to stop the webmaster from having to change the menu on every page. With the majority of users having broadband connections these days, constantly loading a menu does not take as long as it once did. As for the webmasters, with the use of PHP, CGI and 'include' commands menus can now be loaded on every page from one source. In other words, DON'T USE FRAMES! det funker som pokker på den siden jeg lager Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Har du en link? Har litt lyst til å se. Er ikke mange som klarer å lage en god side med frames. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Frames were so 5 years ago...seriously! The only good use of frames was to stop people from having to constantly load a menu/content; or to stop the webmaster from having to change the menu on every page. With the majority of users having broadband connections these days, constantly loading a menu does not take as long as it once did. As for the webmasters, with the use of PHP, CGI and 'include' commands menus can now be loaded on every page from one source. In other words, DON'T USE FRAMES! det funker som pokker på den siden jeg lager Det funker å ri til Oslo fra Finnmark, men det finnes raskere og bedre metoder å forflytte seg samma strekningen på.. Do you see my point..? Den uttalelsen om Frames, var noe jeg fant på en side, ikke mine ord.. Lenke til kommentar
asad Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Har du en link? Har litt lyst til å se. Er ikke mange som klarer å lage en god side med frames. hehe...ja jeg har link. Jeg skal legge den ut imorgen Dere skjønner...jeg har sånn spesiell type humor, jeg og mine komiser. Så for oss er det den kuleste siden "lissom". Så det er mye bra der. hehe. Bla en samling av "Norske eventyr" som jeg og noen kompiser spilte inn en gang. Lo ræva av oss da vi hørte på det. med musikk bahgrunn og hele pakka..hehe. Men når dere er innom siden, skriv hva dere synes i guestbook`en PS: det er ikke jeg som laget framesne på siden, det er en kompis av meg som har fått til, så jeg skal ikke ta æren for det. hehe. Endret 30. april 2004 av asad Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 I Dreamweaver er det "default" med target="_rammenavn" , altså er det ikke noe problem å ha _ foran... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 I Dreamweaver er det "default" med target="_rammenavn" , altså er det ikke noe problem å ha _ foran... Et godt WYSIWYG/kode-program kan også lage feil/utdatert kode... ..men i dette tilfellet er jeg enig med deg, jeg har alltid brukt understrek foran og det funker fint det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå