Gå til innhold

MS Intellieye Explorer 3.0 BUGGER!!

Anbefalte innlegg

Min nyinnkjøpte MS Intellieye Explorer 3.0 klarer jo ikke å bevege seg 5 cm bortover i litt rask hastighet før den låser seg på på 2 cm og går frem og tilbake!! ER JO DEN VERSTE OPTISKE MUSA JEG HAR HATT. Hadde dual optic før men den funka jo helt perfekt og takla 10 ganger raskere enn denne musa som er umulig å spille cs med...noen som vet hva som er feil og hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg testet denne musen for Gamer.no og opplevde aldri et slikt problem med den? Hvordan musmatte bruker du, den kan være problemet? Hvis ikke er det mulig at det er produksjonsfeil med musen, prøv å ta den med tilbake til butikken og prøv en annen, kanskje det bare er en feil på din mus.

Lenke til kommentar

Leste omtalen her av den musa jeg og. Må si jeg var mektig uenig i karakteren den fikk og det mener jeg har godt grunnlag for å si.

Først hadde jeg den vanlige intellimouse explorer. Designen er jo fortreffelig, virkelig god å holde i men ellers var det triste greier. Levetiden var vel 6 mnd eller noe, da begynte den å fuske fælt. før den tid hadde jeg allerede begynnt å irritere meg over manglende presisjon ettersom jeg har blitt hekta på RTCW og er trengs en del kjappe bevegelser. Musa klarer ikke holde følge rett og slett. En test man kan ta av sin optiske mus er å dra den så kjapt over musmatta som man klarer. På noen muser av slapp kvalitet blir pekeren rett og slett hengende igjen uten å røre seg av flekken. Dette klarte jeg å få til uten store vansker med vanlig intellimouse explorer. Og når den da begynte å streike også fant jeg ut at jeg _måtte_ ha en ny. Oppgraderte til 3.0 for den er jo virkelig god å holde i og jeg tenkte at de har vel forbedret den nå vel! Men neida, samma skiten. Den var litt værre å lure med kjappe bevegelser men to av kompisene mine som er mere hardcore gamers enn meg (bedre håndleddsmuskler?) klarte det lett her og. Etter en testtid på et par mnd ble jeg rett og slett forbannet på ****skapet. For det første er den svindyr og for det andre er den dårlig! Eneste plussen er jo at den er god å holde i. Ettersom dette er en gamer site er det vel liten vits i å ta en poll for å finne ut at aim er viktigere enn komfort! Så etter 2 skrota dritmuser fra microsoft bestemte jeg for å prøve konkurrenten Logitech Dual optical. Musen er ikke fullt så god i hånda men fy **** for en presisjon. Den går MS musene en _høy_ gang etter mitt syn og hverken jeg eller noen av mine kamerater klarer å lure den med noen kjappe moves. Har hatt Dual Optical i snart 4 mnd nå og er kjempefornøyd! Tilvenningstiden var nok litt lengre enn hos MS men det er verdt litt banning i noen dager for **** så mye bedre aimen min blei! Et virkelig kvalitetsprodukt! 5 års garanti "no questions asked" sier vel det meste! Hvordan det er mulig å gi logitechmusa dårligere score i test enn ms-skrotet er for meg uforståelig. Jeg kan skjønne at førsteinntrykket peker dithen men med en god innkjøringsperiode er det soleklart at akkurat nå finnes det ikke en bedre Optisk mus enn logitech dual optical. Min mening anyway =)

jeje

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

skal kjøpe meg optisk mus, er lei av og pille ut drit ifar kulemusen min 2 ganger per runde i cs. har tenkt litt på neste versjonen av ms intelli explorer eller logitech dual optical.

btw kjetil kb, hvis du ikke klarer og bevege musen så fort at den ikke henger med, er det noe og bry seg om da?

trådlus mus være suger uansett i spill, kan være at en av dere ms intellimouse explorer hatere sitter med det.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet noe bedre enn Logitech Gaming Mouse? Det er ei gammel men utrolig god bollemus. Kjøpte forrige generasjons optiske fra M$ og Logitech, men de var elendige i forhold til Gaming-musa og jeg er i tvil om Intellimouse Explorer 3.0 eller Dual Optical er noe bedre.

Lenke til kommentar

Den nye Explorer (optisk) ER bedre enn forrige generasjon, logitech sin er ikke så værst heller.

Trådløs suger uansett om det er optisk eller ikke.

Kule-mus er nok det beste uansett enda, før det kommer noe bedre selvsagt :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 13:45, Dollbug skrev:

Noen som har funnet noe bedre enn Logitech Gaming Mouse? Det er ei gammel men utrolig god bollemus. Kjøpte forrige generasjons optiske fra M$ og Logitech, men de var elendige i forhold til Gaming-musa og jeg er i tvil om Intellimouse Explorer 3.0 eller Dual Optical er noe bedre.

Hadde Logitech Wingman Gaming Mouse før, og den var fortreffelig, men så mistet jeg musa og bestemte meg for å kjøpe en MS IntelliMouse Explorer 3.0(vurderte en Dual Optical også) og det var magisk. Aimen min har blitt mye bedre, og jeg har aldri opplevd at den har fusket. Det har jeg forresten opplevd mange ganger med ALLE kulemuser jeg har prøvd. Og nå har jeg sammenlignet Dual Optical og MS IntelliMouse Explorer 3.0 så vil jeg si at teknisk er kanskje dual optical bedre, men MS IntelliMouse Explorer 3.0 ligger mye bedre i hånden. Det at utformingen er bedre gjør at jeg enklere kan manøvrere musen, ergo treffer jeg bedre, så utforming er veldig viktig.

Quote:

Den 2002-04-13 14:07, kjetilkb skrev:

...manglende presisjon ettersom jeg har blitt hekta på RTCW og er trengs en del kjappe bevegelser. Musa klarer ikke holde følge rett og slett. En test man kan ta av sin optiske mus er å dra den så kjapt over musmatta som man klarer. På noen muser av slapp kvalitet blir pekeren rett og slett hengende igjen uten å røre seg av flekken.

Jeg er bare en CS-gamer så jeg vet ikke mye om RTCW, men har du noe bruk for noe mer enn 180? Og jeg klarer 360 Flickwrist helt perfekt på MS'n min jei.

Optisk: MS IntelliMouse Explorer 3.0

Kule: Logitech Wingman Gaming Mouse

btw: det svir nesten litt å si at MS lager ei bedre optisk mus enn logitech, men enn dog et faktum.

Mvh.

Morten Holje

aka Boqs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...