be321 Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 kjøp to like på microplex og "skjøt" dem Lenke til kommentar
Borf Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 eg skal legge slik neon wire frå microplex i mitt halvgjennomskitige blåe clas olhson tastatur, ein dag når eg gidder men eg lurer på om det går ann å ta 12V ifrå inni tastatur eller må eg legg opp ein eigen leding? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Tror nok at du må legge en egen kabel mellom tastaturet og kabinettet. Det er i hvertfall det jeg har tenkt å gjøre. Skal i tillegg få bunta sammen de to kablene. be321: men det blir da sinnsykt dyrt! Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Dessuten, bare så dere vet det - Invertern til NeonWire bråker noe sinnsykt.. Skikkelig høy-pitch lyd. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Merka d ja. Er det noen av dere som har den blå utgaven av NeonWire? Har nettopp fått den i posten, men jeg ble skuffa over fargen. Den så meget turkis ut, så kanskje jeg har fått feil? Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Det finnes flere blåfarger, og en av dem er mye mer turkis (seablue) enn de andre.. Men de fleste neonlys o.l. har en lysere blåtone.. Ikke forvent mørkeblå belysning.. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 eg merker ikkje noko av den pipelyden, kan vere for at viften bråker litt.. eg og vart litt skuffa over fagen og særlegt at dei lyste for lite, eg har ein aqua den lyser ganske lite, men den som er blå lyser ein del meir, eg kan vere einig i at den ikkje er heilt blå, men det er ikkje langt ifrå Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 ca 7/10 invertorer som bråker.. Mange som ikke bråker oxo.. Du er heldig som har en av de :smile: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 En av lederne i tastaturkabelen kjører på +5V, mulig at det er nok til å drive EL-kabelen. Ellers er det to pinner i PS2-kontakta som ikke er i bruk, disse kan muligens brukes vha litt kreativ lodding hvis kabling er på plass og pinnene ikke er jordet. Viftemoden så kul ut, det må jeg prøve:) Skal teste hvordan det går med en kommutator (sånn som er i DC-motorer, som skifter strømretning hver halve omdreining), sånn at hver halvrotasjon får en egen farge. Det kan bli dødsstilig. Quote: og ikke anbefal elfa.se til meg for jeg hater den sida, fakkern meg umulig nesten å finne fram der. Neida, bare gå på elfa.se, klikk der og der og der og der og der og der så finner du kanskje muligens det du trenger;) Kjøp ELFA-katalogen da, den er dritenkel å finne fram i, og hvis du later som du er en skole eller bedrift (evt bestiller den via skolen/jobben) får du den gratis. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Det stemmer at det er en av ledningene inni datamaskinen som er +5v, og det er nr 4 i PS2 Ledningen. Men invertoren tar vel fra 12v til det den trenger, ikke 5v - Har ikke peiling hva dem går på. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 For de som har NeonWire med invertere som bråker: lukk begge hendene rundt inverteren (mens den er på). Legg merke til at nesten all lyden forsvinner. Jeg skal prøve og åpne boksen og lydisolere den inni. Noen som har forslag til hva jeg skal bruke for å dempe den høyfreksvente lyden? Noen som vet om det går an å koble wiren direkte på 12V eller 5V uten inverteren? DeeTee og Borf: har dere noen bilder av den blå neonwiren? Min ligner ikke i det hele tatt på bildet på http://www.microplex.no. Lurer på om jeg har fått Aqua. Hvis ikke, så bør Microplex ta nye bilder! Lenke til kommentar
formannen Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Dette er noen av de tøffeste modsene jeg noen gang har sett. Det med tastaturet var drtibra. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Neonwiren (som ikke inneholder neon) trenger ca 70-90V for å lyse. Pipelyden kommer fra trafoen i inverteren, som transformerer opp spenningen. Det kan muligens være nok å klemme fast viklingene/kjernen litt bedre for at pipelyden skal dempes/forsvinne. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Corleone: eg har ikkje noko bilde av den, men du har rett i at microplex har bomma ganske bra med dei bildene dei lyser ikkje så sterkt som det kjem fram på den bildene som dei har. aqua er den som er lyse blå, som lyser ganske lite, blå har er mørkeblå og lyse litt sterker Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Quote: On 2001-11-15 11:28, Borf skrev:Corleone: eg har ikkje noko bilde av den, men du har rett i at microplex har bomma ganske bra med dei bildene dei lyser ikkje så sterkt som det kjem fram på den bildene som dei har. aqua er den som er lyse blå, som lyser ganske lite, blå har er mørkeblå og lyse litt sterker Borf: Sånn at når æ sei at neonwiren min e ganske lys blå/turkis, så kan æ være sikker på at æ har fått aqua? Vess d virkelig e blå æ har fått så vil æ kreve at Microplex forandre bildan snarest... :/ Har forresten funne ut at microplex har juksa litt med bildan av neonwiren sin... Dæm har bare tatt ett bilde, og redigert fram den rette fargen ætterpå. [ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-11-18 10:24 ] Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Quote: On 2001-11-14 03:22, Corleone skrev:For de som har NeonWire med invertere som bråker: lukk begge hendene rundt inverteren (mens den er på). Legg merke til at nesten all lyden forsvinner.Jeg skal prøve og åpne boksen og lydisolere den inni. Noen som har forslag til hva jeg skal bruke for å dempe den høyfreksvente lyden? Jeg tror det er enklere å bruke samme prinsippet som når du legger hendene rundt invertoren... Med andre ord lydisolere på utsiden. stikk til Biltema og kjøp noen støydempene matter og teip/lim rundt. Tror det vil se litt bra ut siden de er av blankt metall på utsiden. Koster ca. 50kr Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Noen som vet om lilla neonwire ligner på lyset/fargen fra en blacklight? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå