Octavian Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 noen som hvet hva den heter? og eventuelt hvor man kan få tak i den? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Tja... Har Russian Red Army Choir - Soviet National Anthem på pc'en, men vet ikke hvor du kan få tak i den... Mener den var på "Best Of Communism" som noen jeg kjenner kjøpte når vi var i Ungarn Ellers er det vel bare å leite litt på nettet. Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Dette står det om Russlands nasjonalsang på wikipedia. Russland Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) the best of communism, det var også en cd. hehe er litt vanskelig og oppdrive den sangen, spurte i en mussikbuttik, han så bare dumt på meg, og spurte hva jeg skulle med den... får vel lete vidre da... EDIT: trur det er den som heter "the Patriotic song" jeg leter etter. Endret 28. april 2004 av Octavian Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Best Of Communism rofl! det var dagens! btw, russlands nye nasjonalsang er ikke den samme som den gamle sovjetiske. tror de bruker samme melodi (putin er vel litt nostalgisk), men andre ord.. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 btw, russlands nye nasjonalsang er ikke den samme som den gamle sovjetiske. tror de bruker samme melodi (putin er vel litt nostalgisk), men andre ord.. Tror melodien har vært den samme siden 1917 (eller kanskje enda lenger). Teksten er forandret der det skulle være nødvendig. Alt med kommunisme er fjernet. En kamaret som kan litt russisk sa at også under Sovjettiden var det forandringer: "Lenins parti, Stalins hær" ble til "Lenins parti, folkets hær" etter at Stalin døde. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 nei, jeg tror/mener å huske at de hadde en helt forskjellig nasjonalsang rett etter sovjetunionen's fall, men at putin bytta tilbake til den gamle melodien med ny tekst... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Den finnes med Red Army Choir på soundtracket til filmen Hunt for The Red October. En veldig episk og vakker versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå