lalleh Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg fikk idag min nye kjøleribbe m/vifte til min xp3000+, kjøleren er av denne typen. Den skal jo kjøle cpu'er helt opp til 3400+, så varme skal ikke være noe problem. Etter at jeg satt alt på, tok på kjølepasta. Litt usikker på hvor mye som skal på. Startet jeg opp og alt virket greit. Det eneste er at cpu'en har blitt veldig ustabil. Den idler på 1% og plutselig spretter den opp til 80%, så detter den litt ned og opp og ned and on and on.. Lurer på om dette er farlig, og evt skadelig på prosessoren? Hvis det er av nytte, er resten av relevant hw følgende: asus a7n8x deluxe 2.0 twinmos 512 x 2 ddr pc3200 Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvilke temp har du på CPUen? Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 ASUS Probe, som er et program som følger med hovedkortet - sier at temp ligger på 35-40 grader. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg fikk idag min nye kjøleribbe m/vifte til min xp3000+, kjøleren er av denne typen. Den skal jo kjøle cpu'er helt opp til 3400+, så varme skal ikke være noe problem. Etter at jeg satt alt på, tok på kjølepasta. Litt usikker på hvor mye som skal på. Startet jeg opp og alt virket greit. Det eneste er at cpu'en har blitt veldig ustabil. Den idler på 1% og plutselig spretter den opp til 80%, så detter den litt ned og opp og ned and on and on.. Lurer på om dette er farlig, og evt skadelig på prosessoren? Hvis det er av nytte, er resten av relevant hw følgende: asus a7n8x deluxe 2.0 twinmos 512 x 2 ddr pc3200 Tviler på at den nye kjøleren som gjør at den "hopper opp og ned"! Vet du hva tempen er? Man skal bare at et tynt tynt lag med kjølepasta. Det er ikke skadelig for prosessoren at den "hopper og ned" som du sier. Kjør et antivirus eller Ad-Aware. Hvis det ikke forsvinner så prøv og formater, tror det skulle hjelpe, lykke til Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 ASUS Probe, som er et program som følger med hovedkortet - sier at temp ligger på 35-40 grader. Har hørt at Asus Probe er veldig feil, at man må legge på 10-20 grader for at den skal stemme, se i bios og se om det er samme temp. Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Joda. Men ikke sant, norton sier null virus. Ad-Aware har fjernet alt den kunne finne. Og alt fungerte glimrende før jeg skiftet kjøler. Men, men.. Er ikke noe kjempe problem Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 min probe temp. stemmer ikke med bios i det hele tatt.. men hvis bios har rett er cpuen veldig varm her! Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 okei.. uansett, hvis det ikke skjer noen videre 'problemer' lar jeg alt stå. takk for raske svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå