Gå til innhold

Skiftet kjøleribbe på xp3000+

lalleh

Anbefalte innlegg

Jeg fikk idag min nye kjøleribbe m/vifte til min xp3000+, kjøleren er av denne typen.

Den skal jo kjøle cpu'er helt opp til 3400+, så varme skal ikke være noe problem. Etter at jeg satt alt på, tok på kjølepasta. Litt usikker på hvor mye som skal på. Startet jeg opp og alt virket greit. Det eneste er at cpu'en har blitt veldig ustabil. Den idler på 1% og plutselig spretter den opp til 80%, så detter den litt ned og opp og ned and on and on.. Lurer på om dette er farlig, og evt skadelig på prosessoren?

Hvis det er av nytte, er resten av relevant hw følgende:

asus a7n8x deluxe 2.0

twinmos 512 x 2 ddr pc3200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk idag min nye kjøleribbe m/vifte til min xp3000+, kjøleren er av denne typen.

Den skal jo kjøle cpu'er helt opp til 3400+, så varme skal ikke være noe problem. Etter at jeg satt alt på, tok på kjølepasta. Litt usikker på hvor mye som skal på. Startet jeg opp og alt virket greit. Det eneste er at cpu'en har blitt veldig ustabil. Den idler på 1% og plutselig spretter den opp til 80%, så detter den litt ned og opp og ned and on and on.. Lurer på om dette er farlig, og evt skadelig på prosessoren?

Hvis det er av nytte, er resten av relevant hw følgende:

asus a7n8x deluxe 2.0

twinmos 512 x 2 ddr pc3200

Tviler på at den nye kjøleren som gjør at den "hopper opp og ned"!

Vet du hva tempen er? Man skal bare at et tynt tynt lag med kjølepasta.

Det er ikke skadelig for prosessoren at den "hopper og ned" som du sier. Kjør et antivirus eller Ad-Aware.

Hvis det ikke forsvinner så prøv og formater, tror det skulle hjelpe, lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...