bunnlose Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Jaja... der var ferien over.. og trolig blir det ikkje noe mer ferie på meg i år.. kjipa med bare 2 uker... det er en del å gjøre på jobb fortiden, så det har ikkje blitt noe særlig med modding. (hmm.. la eg ut bilder av siste mod? kanskje eg har noe liggende hjemme enda.. har ikkje hatt tid til å se på sånne ting, bare vaska klær og rydda rommet, + mekking av server til et online spill som starter nå.. ) En dårlig nyhet har eg også.. Makofoed kunne meddele meg att det trolløyet som eg skulle få til å ha på Duetten, dessverre var deffekt.. så ikkje noe trolløye med det første.. kanskje eg klarer å smiske et til meg av han eg fekk kassa av? *huske å snakke med han nestegang han er innom her* Happy modding folks! kommer plutselig sterkere tilbake bunnlose Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Liten oppdatering... Starta litt på feste av 3.5" brønnene... Jada.. så fekk eg snikt meg inn på smussrommet og styrt litt med Duetten igjen. Ikkje veldig mye tid til sånnt nå. Folk er på ferie, så da må de som er på jobb gjøre noe (ånei? må en gjøre noe på jobb for å få penger?!! Godt det er sikkerhetsklarert og hemmeligstemplet det vi holder på med så ingen kan se kor lite effektive vi er :!: ) nok om det Fekk knipsa et par bilder før eg måtte løpe med han eg kjører med fra jobb.. Etter mye fundering og luring, fant eg ut att å feste hele greia med vinkler sånn om dette: så fekk eg utnytta siste rest av plassen på best mulig måte.. faren var å rett og slett ta baki i glasset som er fronten. (det ser du egentlig bedre på dette bildet ) Blir nok ganske trangt der, håper bare eg får på kabel og strøm til hd og floppy.. får se =) litt må en satse! som du ser så har eg bare lagt vinklene ut der som det passet best. akkuratt nok klaring til "hullet" etter innmaten i duetten til att det skal henge fast.. med 4 sånne så tror eg att de skal klare å holde en hd og en floppy i sjakk over så ser du kordan det blir mellom 3.5" brønnene og psu. nok klaring til att eg får et skrujern i mellom og til att det ikkje blir gløsings varmt. Når den er på plass så er det ikkje så mye som skal på plass, da er det bare finjustering og finish. med dremmel-clonen som eg kjøpte skal eg kanskje få runna noen kanter og skjært litt finere i metallet =) Utenom det så gleder eg meg til å få satt inn noe HW! blir arti å se om shite funker =) har jo ikkje testa noe enda jupp jupp! full gass folks =) om det er noen som føler med på denne tråden =) det _er_ lov med innspill =) eg har ikkje alle løsningene og er ikkje verdensmester, så noen tips er ikkje å forakte Happy modding! bunnlose edit: la inn et bilde til.. Endret 24. juli 2004 av bunnlose Lenke til kommentar
Agape Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Har ikkje noen tips igrunnen, men kjekt å se at du har kommet litt videre da. Blir spennende å se om den ender opp i stua? flink du Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Har ikkje noen tips igrunnen, men kjekt å se at du har kommet litt videre da. Blir spennende å se om den ender opp i stua? flink du [offtopic] Vennen min :D Om du tillater det, blir den kjempe fin i stua! Under 46" Plasma TV/Lerrete [/offtopic] Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Enda en liten oppdatering! And we are closing in.... !! Ting begynner å ta form *host* ikkje helt riktig, men det skjer ivertfall ting I går fekk eg litt tid til å knote litt igjen. Da fekk eg ordna på plass 3.5" brønnen og fått på plass den nye psu'en. Først så var det å gjøre ferdig festingen av 3.5" brønnene. Det gikk (nesten) som smurt. Fant ikkje vinkel drillen, så eg måtte måle opp hullene og drille fra undersiden.. da blir det lett litt bom. og det ble det, men klarte å hente meg inn sånn noe lunde. Her ser du det meste som er å se Festemetoden funka drit bra, sitter som spøpt! Som tidligere nevnt, så trenger eg drit lang atxkabel ut fra psu, evt en skøyt. Men etter nærmere beskuelse av den psu som eg hadde funne fram til formålet, så var jo den utrolig kort i lengden på atxkabelen. Og dessuten utrolig svak! kun 125W.. noe svakt om eg skulle ha lyst å dytte i noe ordentlig hw og ikkje bare gammelt skrap. Så da fant eg fram en ny psu hjemme.. 300W, og den hadde faktisk utrolig lang atxkabel! så det passet drit bra Men nå gikk det nesten for smooth her, så noe måtte jo være litt mer knot med, og det kom. For, den nye psu hadde en bryter på baksiden, og dessuten så var ikkje inngangen for eurokabel lik, den var ikkje helt firkanta som den andre, men gikk i tillen spisst ut fra kver kortside. Dermed ble det mer borring og filing på meg, (siden eg enda ikkje har klart å få med meg dremmelen på jobb). Gjorde ett lite utkast med en tusj, og så kan man se deler av feste til 3.5"brønnene. Etter mye borring, filing, svetting (når det er SÅ varmt ute som det er nå, blir det til og med varmt her inne i fjellet!) og stønning hadde eg fått vekk det som eg hadde tegna med tusjen. Prøvde på med psu for å sjekke hullene... da viser det seg att plasseringen av strøminntaket var litt lengre til ene siden enn den forje psuen eg hadde. Og siden eg hadde gått utifra det når eg målte opp hullet til bryteren, så var begge deler litt skeivt.. Splended... da var det bare å sette igang å file igjen.. og etter enda mer filing, stønning og svetting hadde eg laga noen drigre hull som bare måtte passe.. resultatet ble ikkje så fint som det forje, men det passer, og ingen skal se så utrolig mye under boksen! En kan også se att eg har tilpassa hullene for festing av psu, og kjørt noen skruer i. Nå sitter den bom fast. DA (!!) begynner det å nærme seg noe!! Etter en kjapp gjennomtenking, fant eg ut att det ikkje var så veldig mye som ikkje var ordna med! Så da måtte eg jo bare sette ting litt sammen for å gi litt stemning! Looking good! If I have to say it myself! Det er fortsatt en del ting som kan ordnes på, men nå er det mulighet for å gjøre greia operativ! Og det er jo litt kjekt å komme videre og vite att det virker! Framover nå, så er det det kosmetiske.. Skal se bra ut også Må tenke litt på kordan eg kan få noe slags "lokk" bakpå (!!trenger ideer her!!. Må bygge opp hele boksen, så den kommer inn med kabler under. og fronten må silikoneres fast. jau jau! For si det bra for denne gang! Modding forever! Gimmi some feedbak bunnlose Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Konge prosjekt *var noe jeg kom på men glemte det* Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Godt å se at arbeidet skrider frem! Angående bakplate: hva med å bruke standard hengsler for skapdør? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kan ikke få sakt det nok: Det blir så bra !!!!! Funker sikkert fett med hengsler på en skapdør... Kult hvis ingen ting viser at det kan åpnes men *walla* bunnlose tukler litt med ting å luken åpnes (tar litt av nå ) Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Kjempe prosjekt!! Ser virkelig bra ut... Jeg har kjøpt noen henglser på Biltema, og de var ikke så veldig dyre, de var vel i messing eller noe.. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Konge prosjekt. Kan tenke meg at den gjør seg bra sammen med en 42" plasma. Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Woohoo! Takker for tilbakemeldinger! Tror hengsler av en eller annen form er nok løsningen. Ikkje noe særlig med tid til å se på sånnt for tiden. Håper det kommer seg, nå når sjefen skal på ferie i 4 uker! Bunnlose Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 *hirr hirr* nå har sjefen dratt på ferie.. så NÅ tror eg er et bra tidspungt å dra fram igjen duetten =) så litt på den på fredag.. tenkte eg skulle se litt nøyere på festing av front glassplata med knappene på. det kan se ut til att eg har glemt en aldri så liten detalj der.. knappen til høyre sett bakfra kommer rett ved 3.5" brønnene, og står faktisk iveien! :( så eg tok på fredag og prøvde å gjøre den litt mindre.. dvs bygger litt mindre ut. fekk den kanskje en cm mindre. men fortsatt så står den litt iveien. så det blir interessant å se om eg får på kabling bak, eller om eg må sette kablene mot bakenden.. kan jo være en mulighet det, siden det skal baklokk på uansett. hmm.. får se... baklokk ja. det er også en ting. må få byggd opp under og sånn også =) har litt å henge fingrene i, sjøl om det er mye "snekkring" igjen. ikkje så populært det her.. men når eg holder på med "elektroniske ting" som pc og litt lodding og sånn.. da er det ingen som sier noe jau jau.. tok med digitalcamera også i dag, i tilfelle eg hadde noe framgang =) so stay tuned! bunnlose Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Me ventar på update! Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Me ventar på update! jaa.. det skjønner eg godt.. men det har vært utrolig lite produktivitet i det siste.. så vi få no se.. har noen bilder som eg ikkje har lagt ut.. av festingen av glassplata forran, den er nå silikonert fast, så der er det ikkje så mye mer å gjøre.. har også fått en dvd-spiller, slot inn så eg skal bytte med den som er nå. husker faktisk ikkje helt ka det er som det står på nå. kanskje eg skal ta å se litt på det i dag? siden eg skal no sitte her en stund i kveld *love å gjøre noe* for se ka eg orker, formen er ikkje så utrolig bra.. the spirit is down.. ikkje så kjekt å miste en onkel... bunnlose Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Joda alle sammen... eg lever, men det skjer ikkje så mye på denn fronten fortiden.. grunnene til det er mange egentlig. men sånn er det. mista litt kicket kanskje? BUT I do attend to finish Det eg ivertfall har gjort er å feste glasset forran. La det på noen "puter" med vulk. Og så overdrøssa det med RTV silikon =) så nå er det bare å få ting på plass egentlig.. uten om det relativt store saken med å få en bakplate på dette drite da.. har faktisk vært å kjøpt meg noen hengsler, som flere påpekte att kunne være en god ide. og så var eg å fant meg ei plate som så nogelunde ut, som kanskje kan funke til bakplate. så nå er det bare å vekke snekkeren i meg. (noe som er en utfordring, siden eg ikkje egner meg så godt som snekker ) Ellers er det mest skjønnets greier å fikse. Og så hardware da.. nå har eg tatt hardwaren som skulle inni til serveren min. håper den andre hardwaren, som ikkje funka som server, passer inni.. det passer med vanlig atx tror eg, men ikkje full-size atx. eller.no ... vi får se =) kan ikkje ha dødsgammel hardware når eg skal ha et R9700pro som skjermkort, hehe.. spørst om det tar seg ut.. eller iheletatt virker.. kortet vil helst ha 4x agp.. så vi får se.. Takker for alle henvendelser, og folk som følger med og syntes dette er good shait =) bunnlose Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Dette her ser jo drit bra ut. Lenke til kommentar
flabben Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Blir koslig dette! Orntlig retro Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Keep on moddin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå