Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge eg har progress og ikkje blir satt til å gjøre masse andre unyttige oppgaver, så blir det Duett for alle (skatte)penga (dine!) :p

For en gangs skyld går skattepengene mine til noe fornuftig! :w00t:

Endret av hilram
Lenke til kommentar
konge prosjekt dette. men... hvordan er det å jobbe med gammelt treverk?

tja.. gjør ikkje så mye med treverket da.. utenom att det med de skruene. det var litt slit, siden det er gammle sponplater. satt liksom ikkje så godt fast.. lurer litt på kordan eg skal feste cdrommet.. =)

bunnlose

Lenke til kommentar
Så lenge eg har progress og ikkje blir satt til å gjøre masse andre unyttige oppgaver, så blir det Duett for alle (skatte)penga (dine!) :p

For en gangs skyld går skattepengene mine til noe fornuftig! :w00t:

LOL!

Bra du ser det sånn! Hadde ho ene i bofellesskapet her skjønt den, så hadde ikkje ho ment det! :p

Vel med tanke på alle de som streiker, så sparer jo forsvaret en del penger, men steike så dyrt det kommer til å bli å ta seg opp igjen etter streiken! bare tull hele greia.. jaja..

peace, out

bunnlose

Lenke til kommentar

Hei Bunnlose!

Personlig så syntes jeg ikke at dette var noe serlig å gjøre med radioen, men, men. Gjort er gjort så da får jeg bare si: Kjempe prosjekt. Blir sikker kjempe bra sånn som du holder på. Har du innmaten ennå? Du kunne jo sette tilbake trolløyet(Stod i sprekken over skalaen) dette vil lyse blått og trekke seg sammen når du får en stasjon. Hd aktivitet kanskje. fikser koblings skjema hvis du trenger :cool:

I begynnelsen ble jeg sur av å se prosjektet, men slikt går over. Du får ha lykke til i hvert fall.

Mvh

Magnus Kofoed

EDIT: Ikke få klade føtter for å gjøre det jeg beskriver. Du trenger bare 2 motstander.

Endret av Makofoed
Lenke til kommentar
Hei Bunnlose!

Hei ja!

Personlig så syntes jeg ikke at dette var noe serlig å gjøre med radioen, men, men. Gjort er gjort så da får jeg bare si: Kjempe prosjekt. Blir sikker kjempe  bra sånn som du  holder på.

Hehe.. vel, om du leste posten skikkelig så virka den ikkje da.. dessuten er eg en casemodder av natur :p

Har du innmaten ennå? Du kunne jo sette tilbake trolløyet(Stod i sprekken over skalaen) dette vil lyse blått og trekke seg sammen når du får en stasjon. Hd aktivitet kanskje. fikser koblings skjema hvis du trenger :cool:

Tydeligvis så har du ikkje lest skikkelig :p Innmaten ville han som eide Duetten ha, fordi han hadde en make som han ville prøve å få til. Der forsvant alt utenom "grensesnittet".

I begynnelsen ble jeg sur av å se prosjektet, men slikt går over. Du får ha lykke til i hvert fall.

Mvh

Magnus Kofoed

Takker =) det blir pent! Et møbel, rett og slett.. kan sette i et ok lydkort og et AIW kort og bruke til HTPC? jau, mange muligheter!

EDIT: Ikke få klade føtter for å gjøre det jeg beskriver. Du trenger bare 2 motstander.

LOL! Er elektroniker av faget da :p så det skulle nok gått greit =)

bunnlose

edit: skrifeleif..

Endret av bunnlose
Lenke til kommentar
Hei Bunnlose!

Hei ja!

Personlig så syntes jeg ikke at dette var noe serlig å gjøre med radioen, men, men. Gjort er gjort så da får jeg bare si: Kjempe prosjekt. Blir sikker kjempe  bra sånn som du  holder på.

Hehe.. vel, om du leste posten skikkelig så virka den ikkje da.. dessuten er eg en casemodder av natur :p

Har du innmaten ennå? Du kunne jo sette tilbake trolløyet(Stod i sprekken over skalaen) dette vil lyse blått og trekke seg sammen når du får en stasjon. Hd aktivitet kanskje. fikser koblings skjema hvis du trenger :cool:

Tydeligvis så har du ikkje lest skikkelig :p Innmaten ville han som eide Duetten ha, fordi han hadde en make som han ville prøve å få til. Der forsvant alt utenom "grensesnittet".

Mvh

Magnus Kofoed

Takker =) det blir pent! Et møbel, rett og slett.. kan sette i et ok lydkort og et AIW kort og bruke til HTPC? jau, mange muligheter!

LOL! Er elektroniker av faget da :p så det skulle nok gått greit =)

bunnlose

edit: skrifeleif..

Hei igjen bunnlose.

Har et troll øye liggende hvis du er interesert. Kunne da ikke vite at du er elektronikker av yrke. Den virket ikke nei? Sikkert bare gående rør. Sånt er enkelt å fikse. Er veldig enkel i oppbygningen en rør radio så de er generelt ikke vanskelig å fikse. Tenkte kanskje du kunne ta det du ville av chassiet også hadde du ikke levert den ennå. Ikke si at jeg ikke leser postene dine nøye nok :hrm:

Mvh

Magnus Kofoed

Lenke til kommentar

Hei igjen bunnlose.

Har et troll øye liggende hvis du er interesert. Kunne da ikke vite at du er elektronikker av yrke. Den virket ikke nei? Sikkert bare gående rør. Sånt er enkelt å fikse. Er veldig enkel i oppbygningen en rør radio så de er generelt ikke vanskelig å fikse. Tenkte kanskje du kunne ta det du ville av chassiet også hadde du ikke levert den ennå.  Ikke si at jeg ikke leser postene dine nøye nok :hrm:

Mvh

Magnus Kofoed

Hei Magnus.

Tror et trolløye trenger mange volt? husker ikkje helt.. ikkje så nøye nå =)

Nei, den virka ikkje helt.. men han som eide den ville ha innmaten så han kunne komplimentere med en annen maken som han hadde. Og var veldig int. i alle røra og sånn.. kan være litt vrient å få tak i sånne nå =)

Elektroniker ja, ivertfall lærling. Trodde kanskje eg hadde nevnt det også, I could be wrong..

Ang å lese poster godt nok, så virka det litt sånn, att du bare leste litt her og der og kom med beskyldninger.. For that I'm sorry. No offence, ok?

Mvh

Anders

Lenke til kommentar

Halla folkens!

Skjer mye i livet mitt fortiden, så mye Duett blir det ikkje, ivertfall ikkje når streiken er over..

Må nesten si det =) Fordi eg bobler over av glede :p Eg har forlova meg!! Dømmt for alltid, and it feels GOOD!!! :love::love::thumbup:

Så sånn er det =)

Ang Duetten, så har eg tenkt litt på plassering av psu og 3.5" rammen. Har drilla høll til psuvifta og eurokontakten, mangler bare litt feste ting. Og da er forsåvidt det bare ett sted å sette 3.5" ramma. så da er eg snart i boks med første runde. Da er det bare finpuss og testing, for så å ha et evig finpuss.. er alltid noe å gjøre ;)

Har en god jobb med å ordne bakplate og "bein" da.. så det er nok en del å gjøre fortsatt..

Forresten, atx-kablingen er alt for kort, men eg mener det finnes forlenger til den? Vet noen om evt kor det er mulig å oppdrive? Har ikkje med digitalkamera i dag, så bilder for komme seinere.

Bunnlose

Lenke til kommentar

Hei igjen bunnlose.

Har et troll øye liggende hvis du er interesert. Kunne da ikke vite at du er elektronikker av yrke. Den virket ikke nei? Sikkert bare gående rør. Sånt er enkelt å fikse. Er veldig enkel i oppbygningen en rør radio så de er generelt ikke vanskelig å fikse. Tenkte kanskje du kunne ta det du ville av chassiet også hadde du ikke levert den ennå.  Ikke si at jeg ikke leser postene dine nøye nok :hrm:

Mvh

Magnus Kofoed

Hei Magnus.

Tror et trolløye trenger mange volt? husker ikkje helt.. ikkje så nøye nå =)

Nei, den virka ikkje helt.. men han som eide den ville ha innmaten så han kunne komplimentere med en annen maken som han hadde. Og var veldig int. i alle røra og sånn.. kan være litt vrient å få tak i sånne nå =)

Elektroniker ja, ivertfall lærling. Trodde kanskje eg hadde nevnt det også, I could be wrong..

Ang å lese poster godt nok, så virka det litt sånn, att du bare leste litt her og der og kom med beskyldninger.. For that I'm sorry. No offence, ok?

Mvh

Anders

Hei Bunnlose!

Gratulerer så mye med forlovelsen, måtte dere ha mange lykkelige å sammen. :thumbup:

Bærer selfølgelig ikke någ til deg, No offence ;)

Trolløyet trenger minst 100volt på "målet", men sett på en diode, liten kondis så plugger du den i kontakten. Ja da, vet at slikt er farlig for de det altid vil flyte strøm gjennom den, men den har ikke noe chassi en klå fingra pc bygger kommer til :p Donerer et troll øye med sokkel og alt du trenger av kabler, dioder osv gratis! Synes det ser så stygt ut uten noe i sprekken. Vil du mota denne gave? Håper på oppdatering snart, tror dette kan bli bra :w00t:

Mvh

Magnus Kofoed

Lenke til kommentar
Hei Bunnlose!

Gratulerer så mye med forlovelsen, måtte dere ha mange lykkelige å sammen. :thumbup:

Bærer selfølgelig ikke någ til deg, No offence ;)

Trolløyet trenger minst 100volt på "målet", men sett på en diode, liten kondis så plugger du den i kontakten. Ja da, vet at slikt er farlig for de det altid vil flyte strøm gjennom den, men den har ikke noe chassi en klå fingra pc bygger kommer til :p  Donerer et troll øye med sokkel og alt du trenger av kabler, dioder osv gratis! Synes det ser så stygt ut uten noe i sprekken. Vil du mota denne gave? Håper på oppdatering snart, tror dette kan bli bra :w00t:

Mvh

Magnus Kofoed

Takker takker =)

Det er digg å vite att eg skal gifte meg snart :p Det burde flere prøve, og ikkje bare "bo sammen" og sånn på måfå.. Men satse alt, da får man så mye mer igjen!

Jah, ontopic dah :p

Javel? så du mener du har noen gode ideer til løsninger på den sprekken? Hadde tanker om å "fylle" den med noe.. men ikkje helt konkrete planer. Skal vel ikkje hindre deg i å hjelpe meg ut litt =)er ikkje helt sikker på om det er plass da.. må inn å se litt.. har blitt dårlig med prosjektet nå. Har gjort litt, og skulle lage oppdatering, men ble sittende å teste NFSU med det nye ratt og pedalene mine (noe som forøvrig er skamkult!).. så skal se om eg får lagt ut de bildene og sånn.. pluss att her på jobb så er det mye drittarbeid og lite folk, så da må til og med eg jobbe (dakar liten meg :p:P), men dårlig med tid til Duetten. Og Neste uke drar eg på 2ukers ferie, så da blir det nok heller ikkje så mye.. siden eg har greia her på jobb =)

Jaja.. går frammover, sakte men sikkert =)

bunnlose

EDIT: Sjekka, det er plass til trolløyet.. tror eg.. det skal ligge rett bak hkplata, men det er en fordypning til det, så eg tror det skal gå.. tror ikkje de trolløyene blir så varme.. good shiiit =)

Endret av bunnlose
Lenke til kommentar

Hei igjen Bunnlose!

Så det betyr at du vil mota denne gave?(Sitter med stooore valpe øyne :p )

Lykke til med duetten og din forlovede. Ønsker dere(Du og forloveden) all lykke som finnes på jord! :thumbup:

Mvh

Magnus Kofoed

EDIT: Trolløyene blir ikke så varme, de blir litt lunken fordi den har gløding. Hvordan hadde de kunnet hatt trolløye i en sprekk hvis hele greia tok fyr...

EDIT2: Se for deg en sprekk som er fylt igjen.. Det skiller seg ut av trestrukturen og du blir sittende og se på dette.. Tenkt deg en grønn stripe i mørket som blir større når pc'en jobber. Sier ikke mer jeg.

Endret av Makofoed
Lenke til kommentar
Hei igjen Bunnlose!

Så det betyr at du vil mota denne gave?(Sitter med stooore valpe øyne :p )

Lykke til med duetten og din forlovede. Ønsker dere(Du og forloveden) all lykke som finnes på jord! :thumbup:

Mvh

Magnus Kofoed

Hei igjen!

Steike du er kjapp å svare! :wow:

Ja, det vil si att eg vil prøve å få til å bruke det trolløyet =)

Igjen, takker =) *føle seg beæret*

sender deg en pm..

Anders aka Bunnlose

Lenke til kommentar
Hehehe... Gratulerer med forlovelsen :yes:

En rå sak blir ( er ) det, denne duetten :w00t::w00t:

Takker!! :D:D

Ja, den er ganske fet, liker den bedre og bedre ettersom eg holder på med den!

Sjefen gikk tidlig i dag, så da kan eg drive litt med den.. heheh.. holder på og feste cdrommet til veggen, blir dessverre noen hull i siden på kassa, men det må eg nok regne med.. gjøre det fint =) så ser det bra ut =)

Bunnlose

Lenke til kommentar

Oppdatering!

Feste cdrom, og starta på psu..

Jau jau.. så var det på HØY tid.. har vært mye å gjøre fortiden =) Mye å gjøre på jobb, og mye å gjøre hjemme (spille :p nfsu er kjekt med ratt og pedaler).. I tilleg så planlegges det bryllup og sånn =) .. men nå skal eg se om eg ikkje får lagt du noe =)

Cdrommet.. det var vært litt vanskelig å få på plass.. bestemte meg tilslutt for å få den til å gå igjennom sprekken, og fullførte det.. dessverre så ble det noen hull i kassa på utsia.. men det ser ikkje så aller verst ut.. har mutterne inn i treet, så det blir en slett overflate..

duett_cdrom_skruer_side_400.jpg

Så det ble ikkje så aller verst =) Litt uheldig med det ene hullet..

Så en gjennomgående skrue, og en mutter på baksiden:

duett_cdrom_feste_400.jpg

så sitter det som støpt! Good shit! Og work complete med den =)

Da er det bare å gyve løs på psu!!

And so I did!

Først finne plassering, noe som måtte tenkes litt igjennom. Fordi alt skal ha strøm, og å ha lange nok kabler kan by på problemer med stock løsning. Etter litt prøving så fant eg ut at atx kontanten fekk eg aldri på uansett, der måtte det en forlenger til =) så det er bestillt, og så var det full gass på mekking av hull til vifte og eurokontakt!

duett_psu_hull_400.jpg

Sånn ble det seende ut etter en tid med hullsag, stor borr og en god fil =) Hullene passa ganske så bra =)

duett_psu_hull_under_400.jpg

Skal nok få det der til å virke.. da er det bare å feste driten igjen.. det fekk eg ikkje tid til når eg gjorde dette, men overskiktbilde det er viktig!! =)

here is the beauty:

duett_oversikt_400.jpg

Begynner å nerme meg noe nå! Har planen klar for å feste 3.5" brønnen også, bare å få tid til å gjøre det.. noe som eg ikkje har så mye av plutselig.. dessuten drar eg på ferie fra i morgen av, så da blir det nok dårlig med jobbing på duetten.

Utenom det så har eg gått til innkjøp av en dremel clone! :dremel: Full gass! Så nå skal eg ordne litt på forkjellig når den tid kommer, gjøre kutta litt finere.. er ikkje så mye som ser bra ut på duetten nå..

Okidok folks! Da var det ferie! Kan jo henne det kommer noe =) om eg tar noe arbeid med meg hjem.. men ferien er ganske fullstappa (med ingenting) så you'll never know!

Full moddings folkens!

bunnlose

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...