Nilsen Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 jeg så dette bilde på overklokking.no jeg lurer på hvor man får tak i en slik kodelås som starter pc'en.. Lenke til kommentar
XargoL Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Velleman lager det, men jeg vet ikke om noen i Norge som selger det... http://velleman.be/common/product.aspx?id=9319 Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hammar elektronikk har noe... se under elektronikk ---> byggesett... Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Du kan da prøve å ta en lekeboks, du vet slike som kalles for safe og er laget av plast.. Man kan jo ta det og få ut den viktige platen med tastene.. så prøve seg frem Sorry norsken min.. Har vært en del i utlandet nå.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Hammar elektronikk har noe... se under elektronikk ---> byggesett... fungerer denne slik at det bare er å kutte av de gamle poverledningene og lodde på disse?? Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 jeg kjøpte en et veldig fint kodepanel (aei merke) fra Arngren electronics den gangen de hadde butikk ¨på aker brygge. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Kodelås Produsent: Smart Kit Varenr.: 141211 4 siffer's kode. Kan brukes til dørlås mm.Drivspenning: 9V. Utgang: Rele 220V/2A. Størrelse: 88x77x18mm. Vanskelighetsgrad: Lett. Status: Sender innen 1-5 dager. Pris: kr. 319,- Skal funke fint den så lenge du ikkje har større forbruk enn 450W. Men du må altså lodde på alt sjølv. Endret 29. april 2004 av zeph Lenke til kommentar
XargoL Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Natrium: For å koble til kodelåsen tror jeg du skal koble den i serie med den eksisterende power-knotten frampå maskina. Da må du ha tastet riktig kode for at power-knappen skal funke. Tror ikke det går an å starte PC'en v.h.a. kodelåsen uten noen power-knapp i tillegg. Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Tipper Xargol har rett der ja Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 oki... da tester vi det.. tenkte at kodelåsen kanskje hadde ett større strømmforbruk jeg.. skal det kobles slik da hk -> power-knotten -> kodelås? Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Dene bruker et rele til "åpning" noen som vet hvor lenge den lar releet være aktivt? Altså er relleet aktivt i et sekund eler hele tiden til du slår det av? Hvis det er aktivt i et sekund -+ kan du bare koble den i parallel med din eksisterende knapp.. hvis ikke må du koble den på atx kontakten. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Dene bruker et rele til "åpning" noen som vet hvor lenge den lar releet være aktivt? Altså er relleet aktivt i et sekund eler hele tiden til du slår det av? Hvis det er aktivt i et sekund -+ kan du bare koble den i parallel med din eksisterende knapp.. hvis ikke må du koble den på atx kontakten. hvis den må plugges på atx kontakten er det da pin 14 og 15 den skal plugges i?? (grønn og sort ledning) edit: eller bare den grønne? Endret 30. april 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 glem det.. pin 14 og 15.. fikk det til.. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Kunne ikke tenke deg å legge ut noen bilder av løsningen din? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Kunne ikke tenke deg å legge ut noen bilder av løsningen din? sorry.. har ikke digitalkamera.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 jeg gjorde det slik men jeg brukte brytern i stedefor binders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå