Maynard James Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 hei. når jeg klokker cpu'n min slår jeg opp FSB til 200 og multiple står på 11, da har jeg en 3200+. får ikke til å gjøre noe med den. jeg har et asus a7n8x-e deluxe og når jeg har klokka den blir den så varm. når jeg spiller spill så hopper de ut skrivebordet. hva er galt. jeg har også bra kjøling(thermaltake extreme volcano 12) hvorfor blir den så varm.? har også kjølepasta på. noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Du kan ha hatt for mye kjølepasta på. Kjøleblokken er ikke i skikkelig kontakt med kjernen. Du har ikke oppdatert bios, så varmeverdiene der er riv ruskende gale. Du har ikke noen kabinettvifter, altså ingen luftgjennomstrømning. Det jeg kom på nå, de faktorene kan ha mye å si Edit: Hvor varm blir den forresten? Endret 28. april 2004 av Goophy Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Det kan jo være at den ikke er stabil siden den hopper ut av spill og sånt, prøv å sett opp vcore et hakk å se om det blir bedre da. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 hei. når jeg klokker cpu'n min slår jeg opp FSB til 200 og multiple står på 11, da har jeg en 3200+. får ikke til å gjøre noe med den. jeg har et asus a7n8x-e deluxe og når jeg har klokka den blir den så varm. når jeg spiller spill så hopper de ut skrivebordet. hva er galt. jeg har også bra kjøling(thermaltake extreme volcano 12) hvorfor blir den så varm.? har også kjølepasta på. noen som vet hva som kan være galt? Min pc hoppet også ut til skrivebordet når jeg hadde klokket for mye. Prøv som nevnt tideligre å sett opp spenningen til prosessoren (VCore) Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 den går stabilt. har Vcore på 1.80 har 4 kabinett vifter. så det kan ikke være galt. men. hvor finner jeg oppdateringer til bios'en min da? har ikke hatt på for mye kjølepasta heller. og er ganske sikker på at kjøleribba er i kontakt med kjernen. kan prøve og oppdatere biosen men hvor finner jeg det da? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 den går stabilt. har Vcore på 1.80har 4 kabinett vifter. så det kan ikke være galt. men. hvor finner jeg oppdateringer til bios'en min da? har ikke hatt på for mye kjølepasta heller. og er ganske sikker på at kjøleribba er i kontakt med kjernen. kan prøve og oppdatere biosen men hvor finner jeg det da? Er den prime95 stabil? Kjør priem95 en natt og se om den har klikket, hvis den har klikket så er den ustabil Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hva er tempen din på load? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 kan prøve og oppdatere biosenmen hvor finner jeg det da? http://www.asus.com.tw Der et sted står det hvordan du flasher osv... Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 En annen ting som er verd et forsøk er å sette opp spenninga litt på rammen.... hadde samme tullet til jeg satt opp spenninga til 2.8... har Geil rammen som er sulten på spenning da... Skulle gjerne gitt de 2.9 men Asus vil ikke gi meg mer Timingsene på rammen kan også være er årsak.... er de for stramme blir det ustabilt, mine er spesifisert til å greie 2.0 v 200Mhz men kjører bare stabilt ved 2.5 Mvh Stoneheart Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det er ingen garanti at man får overklokket sin AMD xp2500+ @ xp3200+. Noen er heldigere enn andre. Min XP2500+ er eksemplarisk. Den klarer XP3200+ @ 1.60 V (1.65 standard). Men jeg tror ikke du skal leke mer med din. Er den ikke stabil på 1.8 V, så er den ikke stabil. Ikke lek med ting du ikke er 100 % sikker på hva er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå