Kristian_783 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Skal kjøpe meg et 9800 pro kort, med 128 MB ram... men er så mange å velge i at jeg sliter med å velge, håper på hjelp.. 2 eksempler jeg kikker på: Sapphire PowerColor Hvorfor selger de nesten ikke Bulk lenger?? Og til slutt, hva er forskjellen på Retail og lite-Retail?? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Velg det billigste du finner. Alle er BBA (Buildt By Ati). Retail følger det med alle slags kabler, drivere og kanskje et spill. Lite-Retail følger det med få kabler og drivere, that's it. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Sapphire=Kvalitet Power Cooler= Billig det er alt som bør sies også at det er egentlig samma hva du kjøper det er lik ytelse på alle de forskjellige produsentene, men jeg har alltid hatt sapphire og er stor fornøyd med det Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Powercolor og Sapphire er omtrent lik, men i ca 20% av tilfeller så ser jeg at folk sliter mer med Powercolor. (Kanskje fordi flere kjøper det?). Uansett, velg Sapphire uten tvil siden det er billigst. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Uansett, velg Sapphire uten tvil siden det er billigst. PowerColor til 1795,- hos netshop.no... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Uansett, velg Sapphire uten tvil siden det er billigst. PowerColor til 1795,- hos netshop.no... Disse kortene synker visst fort. Er nok et bedre kjøp dette ja. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Powercolor er ikke noe dårligere enn saphire verke ytelse eller kvalitet. Personlig ville jeg kjøp Powercolor. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Powercolor er ikke noe dårligere enn saphire verke ytelse eller kvalitet. Personlig ville jeg kjøp Powercolor. Powercolor var værtfall dårligere i en periode på grunn av dårlige vifter. Lenke til kommentar
insider Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Er vell +/1 100 kr forskjell på disse kortene Liker best Shappire men er vel egentlig set samme hvilket du kjøper Bra kort begge to De har vell fikset vifteproblemet på Powercolor kortertene Persjonlig ville jeg valgt Shappire men ta det billigste du finner ! Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Powercolor er ikke noe dårligere enn saphire verke ytelse eller kvalitet. Personlig ville jeg kjøp Powercolor. Powercolor var værtfall dårligere i en periode på grunn av dårlige vifter. Helt enig i at viften var kjip, men den er det jo bare bytte ut. Poworcolor lager fantastiske skjermkort!!!!! Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 dette problemet med vifta er, så vidt jeg vet, uslettet. *til trådstarter* Har ingenting å si på ytelse eller kvalitet, så velg det kortet som selges billigst. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Poworcolor lager fantastiske skjermkort!!!!! Klart det, siden de kommer fra Sapphire sine samlebånd. Powercolor er sikkert et helt greit valg, men så var det de vifteproblemene da: Jeg vet problemet skal være fikset nå, men uansett så setter det et lite spørsmålstegn ved Powercolor for min del.. (vanskelig å komme helt forbi slikt, dere kjenner vel igjen dette fenomenet med ATI's drivere). Endret 28. april 2004 av apollox Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 jeg er litt usikker jeg har sapphire og ser at den har 360 gpu. men vet ikke hva powercolor har om det er 350. Lenke til kommentar
JumboJet Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Noen steder i tester osv. slår Power Color Sapphire i en del av testene. Grunnen til det er at noen av PC Radeon 9800 PRO kortene er klokket litt høyere enn på kort man får fra Sapphire. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Som sagt velg den billigste av dem. Sapphire og Powercolor ytelsen og kvaliteten er omtrent helt likt. Du vil ikke merke noe forskjell på dem Lenke til kommentar
TDK Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Det er vel gjallende likegyldig hvilket kort du velger fordi alle mer eller midre er helt identiske jeg er litt usikker jeg har sapphire og ser at den har 360 gpu. men vet ikke hva powercolor har om det er 350. Da er det noe galt. det skal være 380 på core. jeg er ikke helt sikker på mem men jeg tror det er 340 eller 350. Både sapphire og powercolor er likt klokket. Endret 29. april 2004 av TDK Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 fabrikk/default hastigheten på mitt powercolor er 378/338 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 jeg er litt usikker jeg har sapphire og ser at den har 360 gpu. men vet ikke hva powercolor har om det er 350. Standard Radeon 9800 Pro core er R350. Det er noen kort som har feilet testen til å bli XT (R360). Disse blir flashet til Radeon 9800 Pro kort, elle lavere og solgt som det. Har vært solgt noen sånne fra Sapphire her i Norge, men det er svært sjelden man er så heldig. Kan skje uavhengig av produsent anyway... Lenke til kommentar
Straits Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Kjøp det billigste du.. De er ganske like i ytelse... Du får et kjempe kort samma hvem du kjøper etter min meining! Lenke til kommentar
TDK Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Standard Radeon 9800 Pro core er R350.Det er noen kort som har feilet testen til å bli XT (R360). Disse blir flashet til Radeon 9800 Pro kort, elle lavere og solgt som det. Har vært solgt noen sånne fra Sapphire her i Norge, men det er svært sjelden man er så heldig. Kan skje uavhengig av produsent anyway... å var det det han mente! jeg trodde han mente at kjernehastigheten var på 350mhz. hvis det var sant så hadde det vært noe galt.... Men han mente R350... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå