Gå til innhold

LCD-skjerm - kjøpe nå eller vente?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en 19" LCD-skjerm (Eizo L767). Men prisen er tross alt ganske høy -- over 7000 kroner. Derfor lurer jeg på: Lønner det seg å vente noen måneder/år før jeg kjøper LCD-skjerm? Ettersom jeg for øyeblikket har en 19" CRT som fungerer helt greit, har det i utgangspunktet ikke noe hastverk å kjøpe LCD.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp nå.

Når det gleder data lønner deg seg aldri å vente. Det kommer nye ting hele tiden, og hvis du venter på en ting nå, kommer det nye ting i mellomtiden som du har mer lyst på enn den tingen du egentlig ville ha.

Men, det lønner seg uansett å vente 1-2 måneder etter at en ny ting kommer, for da går prisen ned. Hvis alle venter, går prisen ikke ned. Prisen går ned ettersom folk kjøper tingen!

Er profuktet 1-2 måneder gammelt, eller mer, kjøp det med en gang! Det er ikke verdt å vente.. Venter du 6 måneder og prisen går ned 1000 kroner.. Så har du wastet 6 måneder av ditt liv uten skjermen! Tenk deg å ha den i de neste 6 månedene, istedenfor en 1000 lapp ekstra.... ;)

Lenke til kommentar

Prisene vil alltid falle i tiden framover, så det argumentet holder ikke.

På den andre siden har eizo nettopp satt ned prisene sine, og spørsmålet er om dette har fått virkninger i markedet enda. Er ikke helt oppdatert på priser for tiden så jeg er ikke sikker på statusen for din skjerm

Lenke til kommentar
Kjøp nå.

Når det gleder data lønner deg seg aldri å vente. Det kommer nye ting hele tiden, og hvis du venter på en ting nå, kommer det nye ting i mellomtiden som du har mer lyst på enn den tingen du egentlig ville ha.

Men, det lønner seg uansett å vente 1-2 måneder etter at en ny ting kommer, for da går prisen ned. Hvis alle venter, går prisen ikke ned. Prisen går ned ettersom folk kjøper tingen!

Er profuktet 1-2 måneder gammelt, eller mer, kjøp det med en gang! Det er ikke verdt å vente.. Venter du 6 måneder og prisen går ned 1000 kroner.. Så har du wastet 6 måneder av ditt liv uten skjermen! Tenk deg å ha den i de neste 6 månedene, istedenfor en 1000 lapp ekstra.... ;)

Der tar du feil... Han burde vente.. det er spådd av de fleste som har en fot innenfor markedet at prisene vil gå opp nå, og droppe VELDIG til sommeren og høsten..

Lenke til kommentar

gjør oppmerksom på at eizo nettop har satt ned prisen på enkelte av sine modeller....

Men prisene på øvrige merker vil etter all sannsynlighet falle. NEC har signalisert et prisfall

Kjøpe nå eller vente? Et spørsmål som ingen datageek egentlig kan besvare. Det vel alltid komme noe nytt, noe bedre til enda bedre priser.

Med å vente til høsten kan du kanskje være heldig å spare en 1500 - 1000 kroner på de ulike modellene, men det er vanskelig å spå i dette markedet.

Samsung og Fujitsu bygger begge fabrikker i Sør Korea. Når disse to er ferdige vil vi se store forandringer i markedet. Inntil da (3 år til) er det nok meget vanskelig å si hva som skjer fremover.

Men jeg tror på et prisfall utover sommern. Men vi snakker ikke om at du sparer mer enn 1000- 1500 kroner på en 19" skjerm tror jeg.

Mine tanker da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...