Kristian_783 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har (eller skal sette opp) en : Intel P4 2,4/512/800 med vifte 4x512MB DDR,400 ram Radeon 9800 pro 128 dvd spiller nec dvd brenner 2x80GB HD 120GB HD 160GB HD 1 PAPST 120x120 vifte 1 (merke ukjent) 80x80 vifte (diskettstasjon) Hovedkort (aner lite om det, men står P4S0 på det.. noen anelse folkens??) Mitt spørsmål er følgende: I kabinettet står en Combaq powersupply.. total outout power = 240W... Holder dette??? Itilfelle ikke, hvor stor PS bør jeg kjøpe?? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Det er tvilsomt. Du kunne prøve å beregne nøyaktig hvor mye hardwaren krever totalt, men da må du kjenne strømbehov til hver komponent. Ellers kunne du sette opp maskina og kjøre noen stresstester. Forhåpentligvis vil strømforsyninga slå seg av hvis den blir overbelastet, men det er kanskje litt risikabelt. Jeg vil nok anbefale å kjøpe ny for å være på den sikre siden. Jeg foreslår en Fortron/Source 400 W. Endret 28. april 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
Kristian_783 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Fryktet dette... Er "folket" enige om at det nok ikke holder..? Bedre å være litt på den sikre siden, kjøper heller en ny/bruker en gammel power supply da.. Reagerer litt på at det er så stor forskjell i prisene på disse PS`ene: chieftech 720 kr for en 420W Q-tec 340 kr for en 400W Noen spesiell forskjell på de 2?? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Fryktet dette... Er "folket" enige om at det nok ikke holder..? Bedre å være litt på den sikre siden, kjøper heller en ny/bruker en gammel power supply da.. Reagerer litt på at det er så stor forskjell i prisene på disse PS`ene: chieftech 720 kr for en 420W Q-tec 340 kr for en 400W Noen spesiell forskjell på de 2?? På grunn av at Q-tec PSU'er er virkelig dårlige og bråker MYE! Kjøp denne PSU'en, har hørt at den yter nesten 450 Watt. Har den selv og er stor fornøyd Endret 28. april 2004 av petter'n Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kjøp enten MIST eller FORTRON SOURCE hos Microplex, begge av lagd fra samme fabrikk. Kvalitet! Q-TEC yter knappe halvparten av hva den oppgir. Lenke til kommentar
insider Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Forcon Source er meget bra og gir mer W en den tilsier. Ellers er jeg veldig fornøyd med min levicom 500W fra 3dfxcool Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 240 watt for alt det høres fryktlig lite ut ja, jeg annbefaler at du prøver en Enermax PSU, har sett på en sånn selv en stund nå, trenger bare penger først men jeg ville heløt klart skaffa meg en annen PSU Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Fortron\Source ville jeg brukt. Er ikke veldig dyrt i forhold til ytelse. 240Watt virker som om det er for lite ja Forresten, sweet oppsett... 2GB RAM Nok harddiskplass også Endret 28. april 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Kristian_783 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Takker for hjelpen folkens! Joda, håper at denne skal rive litt i allefall.. Hatt en gammel haug lenge nå (800MHz), så er klar for noe nytt. Senere blir det "ordentlig" kjøling, så jeg kan tyne prosessoren litt mere... Fortron\Source ja... Er bare det at alt jeg har "satt opp" til nå har vært fra komplet.. Hvilken bør jeg bestille derfra itilfelle?? Ingen som vet hva det betyr det som stod på hovedkorte mitt (les første innlegg) ??? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Takker for hjelpen folkens! Joda, håper at denne skal rive litt i allefall.. Hatt en gammel haug lenge nå (800MHz), så er klar for noe nytt. Senere blir det "ordentlig" kjøling, så jeg kan tyne prosessoren litt mere... Fortron\Source ja... Er bare det at alt jeg har "satt opp" til nå har vært fra komplet.. Hvilken bør jeg bestille derfra itilfelle?? Ingen som vet hva det betyr det som stod på hovedkorte mitt (les første innlegg) ??? Hvorfor ikke bare bestille fra microplex.no og komplett.no? Lenke til kommentar
Kristian_783 Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Istedenfor å legge 100-150 spenn ut i frakt,porto, ekspedisjonsgebyr o.l. for å bestille bare power supply fra micrplex, så legger jeg heller ut 150 spenn mer i en PS fra komplett... Hva mener dere om Chieftec?? link til en Passer til en P4 intel denne?? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hva mener dere om Chieftec?? link til enPasser til en P4 intel denne?? Joda, strømforsyninger er såpass standarisert at de passer til både AMD og Intel. Lenke til kommentar
Kristian_783 Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Okey takker.. men hva med om den er noe ? Jeg fikk beskjed om å holde meg borte fra Q-tec tidligere... Men lurte på hvilke som egentlig er noe hos komplett?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå