Gå til innhold

Powersupply

Anbefalte innlegg

Har (eller skal sette opp) en :

Intel P4 2,4/512/800 med vifte

4x512MB DDR,400 ram

Radeon 9800 pro 128

dvd spiller

nec dvd brenner

2x80GB HD

120GB HD

160GB HD

1 PAPST 120x120 vifte

1 (merke ukjent) 80x80 vifte

(diskettstasjon)

Hovedkort (aner lite om det, men står P4S0 på det.. noen anelse folkens??)

Mitt spørsmål er følgende: I kabinettet står en Combaq powersupply.. total outout power = 240W... Holder dette??? Itilfelle ikke, hvor stor PS bør jeg kjøpe??

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er tvilsomt. Du kunne prøve å beregne nøyaktig hvor mye hardwaren krever totalt, men da må du kjenne strømbehov til hver komponent. Ellers kunne du sette opp maskina og kjøre noen stresstester. Forhåpentligvis vil strømforsyninga slå seg av hvis den blir overbelastet, men det er kanskje litt risikabelt.

Jeg vil nok anbefale å kjøpe ny for å være på den sikre siden. Jeg foreslår en Fortron/Source 400 W.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Fryktet dette... :(

Er "folket" enige om at det nok ikke holder..? Bedre å være litt på den sikre siden, kjøper heller en ny/bruker en gammel power supply da..

Reagerer litt på at det er så stor forskjell i prisene på disse PS`ene:

chieftech 720 kr for en 420W

Q-tec 340 kr for en 400W

Noen spesiell forskjell på de 2??

Lenke til kommentar
Fryktet dette...  :(

Er "folket" enige om at det nok ikke holder..? Bedre å være litt på den sikre siden, kjøper heller en ny/bruker en gammel power supply da..

Reagerer litt på at det er så stor forskjell i prisene på disse PS`ene:

chieftech 720 kr for en 420W

Q-tec 340 kr for en 400W

Noen spesiell forskjell på de 2??

På grunn av at Q-tec PSU'er er virkelig dårlige og bråker MYE!

Kjøp denne PSU'en, har hørt at den yter nesten 450 Watt. Har den selv og er stor fornøyd

Endret av petter'n
Lenke til kommentar

Takker for hjelpen folkens!

Joda, håper at denne skal rive litt i allefall.. Hatt en gammel haug lenge nå (800MHz), så er klar for noe nytt. Senere blir det "ordentlig" kjøling, så jeg kan tyne prosessoren litt mere...

Fortron\Source ja... Er bare det at alt jeg har "satt opp" til nå har vært fra komplet.. Hvilken bør jeg bestille derfra itilfelle??

Ingen som vet hva det betyr det som stod på hovedkorte mitt (les første innlegg) ???

Lenke til kommentar
Takker for hjelpen folkens!

Joda, håper at denne skal rive litt i allefall.. Hatt en gammel haug lenge nå (800MHz), så er klar for noe nytt. Senere blir det "ordentlig" kjøling, så jeg kan tyne prosessoren litt mere...

Fortron\Source ja... Er bare det at alt jeg har "satt opp" til nå har vært fra komplet.. Hvilken bør jeg bestille derfra itilfelle??

Ingen som vet hva det betyr det som stod på hovedkorte mitt (les første innlegg) ???

Hvorfor ikke bare bestille fra microplex.no og komplett.no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...