hvadseth79 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hovedkortet finner ikke minnet...lager et sammenhengene pipelyd. Det står i manualen at da finner ikkej hovedkortet minnet. Men minnet har funka fint før, jeg har bare skiftet CPU. Fra 2.26 til 2.4. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Skjekka at minnet står skikkelig i? Prøvd å cleare cmos? Lenke til kommentar
hvadseth79 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Skjekka at minnet står skikkelig i? Prøvd å cleare cmos? Jeg har ikke rørt minnet siden jeg brukte det med den andre CPU'en, men jeg tok det ut og inn igjen nå bare for å skjekke , det sitter som det skal. Og jeg har cleara Cmos'en.!!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 hvis du fortsatt har den gamle cpuen test om det fungerer med den. Det kan være at du må oppdatere bios, sjekk også om hovedkort støtter prosessor Lenke til kommentar
hvadseth79 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 hvis du fortsatt har den gamle cpuen test om det fungerer med den. Det kan være at du må oppdatere bios, sjekk også om hovedkort støtter prosessor Hovedkortet støtter opp til 2.4 Ghz, så det skal ikke være noe problem. Så er det litt vanskelig å oppdatere BIOS når jeg ikke en gang får boote maskina, det begynner å pipe 2 sekunder etter at jeg trykker på knappen! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hva om du gir oss litt mer informasjon : Merke og modell på : *Hovedkort. *Cpu. *Minne Lenke til kommentar
hvadseth79 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Hva om du gir oss litt mer informasjon : Merke og modell på : *Hovedkort. *Cpu. *Minne Det et Asus P4t533 hovedkort m/raid. Rammen er: 2x256 Kingston RIMM 1066, 32 bit. Pentium 4 2.4 Ghz. Helt vanlig. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Prøv å dra minne ut og sett det inn igjen, så kommer du tilbake og sier ifra om det virka eller ikke. Lenke til kommentar
hvadseth79 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Prøv å dra minne ut og sett det inn igjen, så kommer du tilbake og sier ifra om det virka eller ikke. Jeg har tatt det ut og satt det inn igjen...fortsatt ingen ting som skjer. Det ser håpløst ut. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Prøv med den gamle prosessoren og last ned biosoppdateringer og flash bios. Hvis det ikke funker med den gamle prosessoren sliter du.. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 pakk minnei i en annen maskin og se om det virker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå