Gå til innhold

Vippe bryter til pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må måle med ett multimeter hvem av tilkoblingene du skal feste ledningene på. Du bare måler hvem det er kontakt mellom ved og holde det på to av tilkoblingene samtidig og skjekke når den leder og når den ikke gjør det ved og skru bryteren av og på..

Lenke til kommentar
takk for hjelpen! pappa er på en måte elektriker så jeg låner multimeteret hans..

Hahaha, på en måte elektriker ja :laugh: Da er det nok ikke noe problem å finne det ut du ;)

ja han jobba før som parabol montør men er utdanna telegraf mekaniker eller noe :p jobber mye med elektronikk for å si det sånn, så han kan sikkert lodde osv for meg :)

Lenke til kommentar
takk for hjelpen! pappa er på en måte elektriker så jeg låner multimeteret hans..

Hahaha, på en måte elektriker ja :laugh: Da er det nok ikke noe problem å finne det ut du ;)

ja han jobba før som parabol montør men er utdanna telegraf mekaniker eller noe :p jobber mye med elektronikk for å si det sånn, så han kan sikkert lodde osv for meg :)

Heh... går nok greit det du :) Ikke at det er så veldig komplisert da men ;)

Lenke til kommentar

Er ikke så god på dette jeg heller, men tror du kan få problemer med den bryteren hvis du skal bruke den som av/på til pcen, var det det du sku?

Tror jeg har lest/hørt at bryteren bare skal lage kontakt når du trykker knappen inn å så bryte kontakten når du slipper den ut. Hvis du har den bryteren så må du vel da ta den på og så av for at pcen ikke skal skru seg av etter 5 sek.

Kan noen som vet helt sikkert si fra om det er riktig eller ikke.

Lenke til kommentar
Er ikke så god på dette jeg heller, men tror du kan få problemer med den bryteren hvis du skal bruke den som av/på til pcen, var det det du sku?

Tror jeg har lest/hørt at bryteren bare skal lage kontakt når du trykker knappen inn å så bryte kontakten når du slipper den ut. Hvis du har den bryteren så må du vel da ta den på og så av for at pcen ikke skal skru seg av etter 5 sek.

Tror det stemmer ja... men regner med kverna skal bruke det til lys, vifter e.l.... :roll:

Lenke til kommentar

Det er da mange brytere man kan benytte. Kjøp en hvilken som helst bryter fra en bil/båt rekvisita butikk, men er enig i at du vil få et problem skal du benytte den som power-bryter. Men til lys og annet stæsj virker det utmerket.

F.eks slike vippebrytere man har med rødt "lokk" er stilig.

Lenke til kommentar

funker fint til powerbryter, men hvis den ikke fjærer tilbake automatisk må du bare vippe den opp og ned igjen. De bryterene jeg har montert av liknende type bruker du loddeøret i midten og et av de på siden. Hvis selve bryteren peker nedover(i avslått tilstand), skal du trolig bruke det øverste øret, og peker den oppover skal du bruke det nederste. Er sånn på de jeg har brukt i alle fall. Er egentlig det same hvilke du bruker. Bare lodd på i midten og på en av sidene og finn ut hva som er av og på.

Lenke til kommentar

Tror det stemmer ja... men regner med kverna skal bruke det til lys, vifter e.l.... :roll:

Jeg skal bruke den til power, har laget en liten fjær som gjør at knappen spretter tilbake. Litt kjekkere enn å drive ta den opp og ned hele tiden :)

funker fint til powerbryter, men hvis den ikke fjærer tilbake automatisk må du bare vippe den opp og ned igjen. De bryterene jeg har montert av liknende type bruker du loddeøret i midten og et av de på siden. Hvis selve bryteren peker nedover(i avslått tilstand), skal du trolig bruke det øverste øret, og peker den oppover skal du bruke det nederste. Er sånn på de jeg har brukt i alle fall. Er egentlig det same hvilke du bruker. Bare lodd på i midten og på en av sidene og finn ut hva som er av og på.

Det spørs jo hvilken vei du holder bryteren da :p hvilken veit brytern er av :)

Men har skjekka med volt meter hvilken posisjon som er på og hvem som er av...

Lenke til kommentar
Hei!

Har en :

h1454.jpg

vippebryter å lurer på hvordan jeg skal koble av og på ledningen fra pcen...

noen som kan forklare enkelt ?

Det er 3 steder jeg kan feste ledningene i men bare 2 ledninger...

amatør innenfor dette  :dontgetit:

har du link til den bryteren på elfa, trenger sånne jeg også

har to nesten like, men de er gamle og finner ingen like :cry:

(gidder ikke lete på elfa :p )

Endret av Noxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...