Carnifex Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Minne prisene virker svært høye for tiden. Er det noen som vet om de kommer til å holde seg slik eller om de er på en slags topp nå? Jeg trenger 2 x 512 pc3200 brikker og det blir jo rundt 2000 kr!! Syns det er mye jeg.. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 tror det vil bli bli priskutt i mai/juni en gang.... Lenke til kommentar
1995 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Minne prisene virker svært høye for tiden. Er det noen som vet om de kommer til å holde seg slik eller om de er på en slags topp nå? Jeg trenger 2 x 512 pc3200 brikker og det blir jo rundt 2000 kr!! Syns det er mye jeg.. Å spå er vrient, spesielt om fremtiden heter det, men skal prøve en kvalifisert gjetning: Vi så en foreløpig topp på minneprisene rundt påske, da hadde det over doblet seg på 2 uker. Siden det har prisene droppet en dollar eller 3 stort sett hver eneste dag, med en hastighet nedover jeg aldri har sett (har tradet i minne siden 1995). En OEM 512MB PC3200 kostet rundt 50 dollar hos brokere før prisoppgangen, var oppom nesten 120 dollar og trades nå rundt 80 dollar. Fallhastigheten ned igjen tilsier ett av 2: 1) At oppgangen var kunstig (altså ikke drevet av økt etterspørsel, men av rykter og nyhetsflom uten rot i virkeligheten). 2) At det fremdeles var/er såpass mye brikker i markedet at det vil ta tid før etterspørselen er større enn produksjonen. Man har sett den siste uken at kvalitetsbrikker har blitt pøset ut i markedet til OEM-priser, noe som tilsier at de store PC-produsentene (disse kjøper ofte minne på langtidskontrakter til gode priser) dumper ut brikkene sine i gråmarkedet for å tjene noen ekstra slanter. Dette har trolig forsterket falltakten, så når disse gutta er tomme (ser ut til at de er det straks, da tilgangen på kvalitetsminne til OEM-priser nå har tørket inn) vil man se en mer stabil og kontrollert utvikling på prisbildet. Personlig tror jeg altså falltakten nå vil avta, og at dagens prisnivå vil holde seg en liten stund. MEN; om jeg hadde kunnet vite slikt med sikkerhet hadde jeg sannsynligvis vært verdens rikeste mann Vet ikke om dette var til noe hjelp, var i hvertfall en kort forklaring på dynamikken i minnemarkedet. Endret 28. april 2004 av 1995 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Takk for svar Jeg tror jeg tar tiden litt til hjelp og venter en måneds tid. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Spør du meg, er 2000 for et sett med minnebriker, ikke så dyrt. Jeg måtte nøye meg med 512 nå og heller kjøpe en brikke til om en måned eller noe - 3000+ for et sett med Corsair eller Kingston minne, DET er verre. Men jeg skjønner hva du mener. _ johanf Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Spør du meg, er 2000 for et sett med minnebriker, ikke så dyrt. Jeg måtte nøye meg med 512 nå og heller kjøpe en brikke til om en måned eller noe - 3000+ for et sett med Corsair eller Kingston minne, DET er verre. Men jeg skjønner hva du mener. _ johanf Joda.. det er sikkert riktig det, jeg har bare litt lavt innkjøps budsjett for tiden Jeg trenger minne og nytt skjermkort men bankkontoen er ikke helt enig liksom.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå