JohndoeMAKT Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Selv om det ikke er nyhet, så er en slik har disk vanskelig å skaffe. Kan noen fortelle meg hvor i norge jeg kan kjøpe en slik disk? You got the money to back up those words of yours? Kan godt tenke meg at prisen er oppe i 5-10k pr GB + at du trenger et PCI-X system og et OS som har lyst til å bruke dette. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Selv om det ikke er nyhet, så er en slik har disk vanskelig å skaffe. Kan noen fortelle meg hvor i norge jeg kan kjøpe en slik disk? You got the money to back up those words of yours? Kan godt tenke meg at prisen er oppe i 5-10k pr GB + at du trenger et PCI-X system og et OS som har lyst til å bruke dette. Pø! Det er samme som å si: en multikjerne prosessor er lett å skaffe. Greit nok at IBM har slike prosessor til salgs for store firmaer og industrier, men det er "liksom" ikke lett for oss å skaffe da.. Finn meg en web siden untatt go-l, som selger en slik disk til allmen bruk, til oss vanlige folk.. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Høres ut som en disk for større relasjonsdatabaser med enorm belastning Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Selv om det ikke er nyhet, så er en slik har disk vanskelig å skaffe. Kan noen fortelle meg hvor i norge jeg kan kjøpe en slik disk? You got the money to back up those words of yours? Kan godt tenke meg at prisen er oppe i 5-10k pr GB + at du trenger et PCI-X system og et OS som har lyst til å bruke dette. Pø! Det er samme som å si: en multikjerne prosessor er lett å skaffe. Greit nok at IBM har slike prosessor til salgs for store firmaer og industrier, men det er "liksom" ikke lett for oss å skaffe da.. Finn meg en web siden untatt go-l, som selger en slik disk til allmen bruk, til oss vanlige folk.. Det var du som dro ordet "lett" på banen. Jeg sa bare at det finnes, er dyrt og passer maskiner og OS som jeg ikke forbinder med den gjennomsnittlige databruker. Dette er nesten som å slå opp i teknisk ukeblad og lure på hvor du får kjøpt div ting der. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 go-l.com har bærbar pc med 2 puram =500gb Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) jeg ringte og dem kan selge til privat personer EDIT:glemmte til Endret 28. april 2004 av hotstian Lenke til kommentar
Timur Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 jeg ringte og dem kan selge privat personer Kult jeg tar da 3 privat damer. Nei blir litt for dyrt, la oss si 2 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvem ringte du til? Om du har lyst til å brenne ufattelig mye penger på et dårlig produkt, så er det ingen som stopper deg. http://www.cenatek.com/store/category.cfm?Category=15 Jepp, enorme 132MB/s makshastighet og mellom 80 og 115 MB/s reell hastighet over den gode og fremtidsrettede 32bit 33MHz PCI bussen som vi alle er så glad i. Slik jeg har forstått det så er det en strømplugg på det kortet, slik at når du skrur av maskinen så får fortsatt kortet strøm til å beholde dataene. Og når det gjelder penisforlengere, så finnes det mange andre som har mye større effekt. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 jeg ringte og dem kan selge privat personer Kult jeg tar da 3 privat damer. Nei blir litt for dyrt, la oss si 2 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvem ringte du til? go-l Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Hvem ringte du til? Om du har lyst til å brenne ufattelig mye penger på et dårlig produkt, så er det ingen som stopper deg. http://www.cenatek.com/store/category.cfm?Category=15 Jepp, enorme 132MB/s makshastighet og mellom 80 og 115 MB/s reell hastighet over den gode og fremtidsrettede 32bit 33MHz PCI bussen som vi alle er så glad i. Slik jeg har forstått det så er det en strømplugg på det kortet, slik at når du skrur av maskinen så får fortsatt kortet strøm til å beholde dataene. Og når det gjelder penisforlengere, så finnes det mange andre som har mye større effekt. Hvis du leser på forumet jeg linket til, så hva det snakk om at PuRAM ikke er Rocket Driver.. Derfor skrev jeg: kjent som rocket driver med en "?" bak. Uansett tror jeg ikke det er overførings hastighet har mye å si så lenge det ikke overføring av store filer. Jeg tror heller mer på latency og søketid har mer med yttelsen til en harddisk å gjøre Endret 28. april 2004 av Vaio Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Så lag deg en ramdrive som har enda bedre søketid da. Hvorfor trenger du denne korte søketiden da? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Så lag deg en ramdrive som har enda bedre søketid da. Hvorfor trenger du denne korte søketiden da? AH! hvilken verden lever du i? Hva er vitsen? Hva er vitsen å klokke skjermkort? Hva er vitsen med raskere ram? Hva er vitsen å klokke en prosessor? Våre sanse vil ikke merke de ekstra FPS, og millisekund i encoding likevel. Alle har lyst på kortere søketid, faktisk så kort som mulig for å gjør dataen raskere, og det er derfor mangen kjøpe en s-ATA raptor for system disk. Resten får du finne ut selv.. Lykketil Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Du snakker faktisk til mannen som ikke har bakgrunnsbilde fordi jeg sparer på ressursene. Men jeg lurte bare på om du hadde et spesielt bruksområde til disken, men tydeligvis ikke. Å bruke 10 000 på denne fire eller åtte GB disken er på grensen til tåpelig. Da er det bedre å kjøpe et 1-2 veis Xeon/Opteron system med U160/320 SCSI og raide et par 15k rpm disker. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ramdisker har da vel vært kjent lenge..Kan noen forklare meg hva som er så spesielt med denne da? ååå, kanskje du fortelle litt om teknologien da? At jeg har hørt om det, betyr ikke nødvendigvis at jeg er guru innenfor feltet. Du har hørt om Intel, vel da kan jo du fortelle meg alt om Intels teknologi og forskning. You catch my drift? Vel for å være helt ærlig så skjønner jeg ikke poenget med en slik ramdisk. I dag har vi altfor mange begrensende faktorer for bruk av en slik. Greit, lav søketid, men noen spesiel god hastighet får du vel neppe siden vi ikke har noen måter å overføre noe med en slik hastighet, om jeg ikke har misforstått totalt (Det samme som JohndoeMAKT var inne på) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 64bit 133 mhz pci = 2*4=8 ganger raskere enn pci = 133*8= 1,06gbyte/s Har dere forresten hørt om caching? Ettersom de fleste databaser idag har mye mer lese-operasjoner enn skrive operasjoner vil mesteparten av tilgangen til en database gå til ram, ikke harddisk. Det er vesentlig billigere å kjøpe ram enn denne saken her... Det går helt fint å smacke 24gb ram inn i en tilfeldig dual opteron 1u server.. Med PC3200 ram har man da en hastighet på 4x3,2gbyte = 12,8gbyte/s. I praksis så har jeg ikke sett høyere tall en ca 10,5 gbyte/s 10,5 gbyte/s er da bedre enn 1,06 gbyte/s? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 tror disken er lagd for og ha os på ikke noe annet os på ram Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 hehe had vært noe å ha Os på ja...men had jeg hatt 10 lapper nå så had jeg stikket på ferie med dama i stede Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det er jo en billigversjon av denne som skal i Xbox II, er det ikke? Ihverfall samme opplegget... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 hehe had vært noe å ha Os på ja...men had jeg hatt 10 lapper nå så had jeg stikket på ferie med dama i stede God OS harddisk iallfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå