Gå til innhold

Super harddisk rett under føttene våres

Vaio

Anbefalte innlegg

Jeg var i www.go-l.com og stumpet over følgende: :wow:

Det var den PuRam teknologien som interreserte meg svært mye.

Jeg fant dessverre ikke mye forklaring i nettet, men kunne konkludere følgende.

Glem Raptor fra S-ATA, SCSI, eller fiberoptikk :thumbdown:

PuRam er en slags Minne harddisk, med nesten null søketid og latency. PuRAM er fra enten firmaet BitMicron eller av Cenatek for militært bruk, men ble senere adoptert av www.go-l.com. PuRam er også kjent under navnet ROCKET DRIVER, tror jeg... :hmm:

En PuRam harddisk krever nesten ikke noe form for prosessor kraft, Lydløs, tåler støtt svært godt og bruker svært lite energi. :scared:

Problemet er den er SVINDYRT, 8GB versjonen koster 4000$ USD. :omg:

go-l quote:

PuRam™ - The future, today.

Introducing the first desktop computer configurable WITHOUT a system hard drive. The Operating system and system files reside on a PuRam™ solid state flash disk with near zero latency and seek times, and burst transfer rates up to 8.5GB/s I/O, capable of over 150,000 I/O requests per second, all with an average of 0.0% CPU utilization. This translates into an effective desktop business productivity of up to 100 times faster than the fastest available hard disk design at any price or configuration. These are non-volatile units just like a regular hard drive with a permanent storage cycle. There are no more virtual memory or swap file delays (since now they are as fast as RAM) and there are no more System Disk Defrags (memory is random so it does not need defragging). Windows boots-up in seconds, load your games and apps in seconds, and start any program virtually instantly. Also moving, copying, or working on large files has literally no slow-down affect in the blistering fast computing speed. Furthermore, PuRam™ Drives are extremely resistant to shock, vibration and temperature variations, while providing unprecedented performance and superior durability. Allied to our CacheFlow™ technology, the PuRam™ Drives give your audio, video, CAD, graphic, gaming, industrial or scientific applications the most, compelling and unmatched data through output speeds. Absolutely like no other

puram_106x96.gifhdspeed_machl_3.8_small.gif

go-l quote igjen:

Engineered from the ground up with blistering performance and high-end capabilities in mind, the revolutionary Mach 3.5 is a giant leap in personal computing, incorporating both supercomputing technologies and industry first original hardware designs. It is the first Super-BIOS™ (IBPT) and PuRam™ Technology featured personal supercomputer configurable WITHOUT a system hard drive. All operating system and program files sit permanently a on a Flash RamDisk operating at the speed of the maximum available memory bandwidth up to 7GB/s and capable of over 150,000 I/O requests per second, all with an average of 0.0% CPU utilization. No Hard Disk design, not even 15.000RPM SCSI devices in multiple RAID cofigurations can come close to providing a fraction of the real-world performance of PuRam™ Technology.

Herligheten koster? :devil:

Linker:

http://www.geek.com/news/geeknews/2003Sep/...30929021976.htm

http://www.go-l.com/laptops/hollywood_gold...tures/index.htm

http://www.tech-forums.net/computer/topic/6018.html

http://www.go-l.com/desktops/machl38/architecture/index.htm

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Introducing the first desktop computer configurable WITHOUT a system hard drive.

Please, vår 80 088 hadde ikke systemdisk.

Bamsefar: Jeg og forstår ikke hvorfor dette blir kalt en nyhet. PCI-X kort med minneplasser f.eks har jo vært i salg lenge. Men jeg forstår ikke helt hvordan de kan skryte på seg nesten 9 GB/s. Det høres jo nesten ut som quad channel DDR eller dual channel 32bit RD-RAM.... eller bare BS da. :)

Lenke til kommentar
Ramdisker har da vel vært kjent lenge..

Kan noen forklare meg hva som er så spesielt med denne da?

Den bruker flash ram. Altså mister den ikke data om strømmen slås av i motsetning til vanlige ramdisker.

Vil den ikke mest sannsynlig være ganske treg da?

Hastigheten på flashbrikker pleier jo ikke å være så altfor imponerende.

Og burst gjelder ikke. Jeg kan burste GB+ hastigheter gjennom 10-100 NIC'et mitt, men det betyr ikke at det er raskere enn GB NICs.

Lenke til kommentar
Introducing the first desktop computer configurable WITHOUT a system hard drive.

Please, vår 80 088 hadde ikke systemdisk.

Bamsefar: Jeg og forstår ikke hvorfor dette blir kalt en nyhet. PCI-X kort med minneplasser f.eks har jo vært i salg lenge. Men jeg forstår ikke helt hvordan de kan skryte på seg nesten 9 GB/s. Det høres jo nesten ut som quad channel DDR eller dual channel 32bit RD-RAM.... eller bare BS da. :)

Selv om det ikke er nyhet, så er en slik har disk vanskelig å skaffe.

Jeg vet at det ikke er nyhet fordi prinsippet er gammelt nytt, men i praksis er teknologien ganske nytt.

Jeg kan gå så langt som å si, selv om det er mye snakk om det, så er det FØRSTE gang jeg har sett en slik disk i salg. (Konkret)

Kan noen fortelle meg hvor i norge jeg kan kjøpe en slik disk? :w00t:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...