Gå til innhold

Fremskrittspartiet

Anbefalte innlegg

FrPs fremtidige "kronprins" og erkeliberalist Torgeir Høien meldte seg ut tidligere denne uken. Han var ærlig å fortalte hva han mente var i veien med partiets økonomiske politikk, nemlig at den er umulig å forsvare, fordi den spriker i alle retninger.. Han mener at FrP har gjort seg til statens beste venn, og dreid atskillig mer til venstre i politikken enn det behager ham.

Det kommer ikke som noen overraskelse. Det er ikke lenge siden Carl I. Hagen erklærte Fremskrittspartiet som det "nye Arbeiderpartiet". Han mente at Fremskrittspartiet er slik AP var i 20-årene. Politisk er jo dette interessant, da store deler av AP var kommunistisk opptatt på denne tiden. Men det er ingen nyhet at FrP har måttet søke til venstre for å oppnå mer, selvom det ikke kan se slik ut på dagens meningsmåling. Nå kloner de AP, og legger til norsk fremmedfientlighet på sitt verste.

Følg med her, http://www.vg.no/nyheter/spesial/frp/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe i 20 årene var det ikke så mange år siden AP brøyt med den kommunistiske internasjonalen, eller skal vi si SUKP internasjonale avdeling?

Jeg kan forsåvidt ikke se at FrP har noe med ett arbeiderparti å gjøre, selv om mange arbeidere stemmer på de.

Lenke til kommentar
hehe i 20 årene var det ikke så mange år siden AP brøyt med den kommunistiske internasjonalen, eller skal vi si SUKP internasjonale avdeling?

Riktig, det skjedde tidlig på 20-tallet meg bekjent.

Jeg kan forsåvidt ikke se at FrP har noe med ett arbeiderparti å gjøre, selv om mange arbeidere stemmer på de.

Jeg frykter at mange av dem som stemte Arbeiderpartiet etter krigen, nå har flyktet til Fremskrittspartiet, så det du sier er nok riktig, mange arbeidere stemmer også dem - det er jo interessant forsåvidt da deres interesserer ihvertfall ikke ivaretas der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...