Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router og Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Nå har jeg kjøpt router for at begge pcene mine kan bruke ADSL.

Jeg er nybegynner på dette så dere må hjelpe meg please.

Jeg har koblet sammen alt slik det står i bruksanvisningen. Også når jeg går inn på routeren gjennom internet ezplorer (skriver IPen til routeren i IE) så klarer den ikke koble opp mot PPPoE.

Please fortell meg hva skal jeg gjøre? Jeg har gjort alt akkurat slik det står i bruksanvisningen. Hva gjør jeg galt? Hvorfor klarer den ikke koble opp mot Telenor ADSL?

Er takknemlig hvis noen kan hjelpe meg...

Angel_M

Endret av Angel_M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Please fortell meg hva skal jeg gjøre? Jeg har gjort alt akkurat slik det står i bruksanvisningen. Hva gjør jeg galt? Hvorfor klarer den ikke koble opp mot Telenor ADSL?

Ringer du opp med en av maskinene før du kjøpte router eller?

Husket @online.no etter brukernavnet?

Lenke til kommentar

Ringer du opp med en av maskinene før du kjøpte router eller?

Husket @online.no etter brukernavnet?

Ja på begge spørsmålene...

:roll:

Lenke til kommentar
Også når jeg går inn på routeren gjennom internet ezplorer (skriver IPen til routeren i IE) så klarer den ikke koble opp mot PPPoE.

Er det sånn å forstå at maskinen forsøker å koble til via PPPoE når du skriver inne routerens IP i adressefeltet? Du må gå inn på Verktøy > Alternativer for internett > Tilkobling > Velg 'Slå aldri et nummer'

Dette skulle fungere hvis jeg forstår problemet ditt riktig.

Lenke til kommentar

Dersom du har installert software fra telenor for å logge på adsl, må du avinstallere dette. Dersom du har windows xp har du sannsynligvis laget en adsl connection gjennom dette. Denne kan du også fjerne. Så går du inn på egenskaper på nettverkskortet på maskinen, merker tcp/ip og velger egenskaper. Dersom routeren din kjører DHCP server setter du nettverkskortet til å motta ip automatisk.

Dersom du har statiske ip-adresser, må du her oppgi den. Når dette er gjort må du gjøre innstillinger i routeren.

Vet ikke hvilken router du har, så her må du lese bruksanvisningen. Du må legge inn brukernavnet og passordet til Telenor i routeren, og du må slå på PPPoE funksjonen.

Har du gjort dette skulle det fungere greit.

Lenke til kommentar

Når jeg skriver IPen til routeren i adressefeltet kommer jeg inn på bredbåndrouteroppsettet. Derifra har jeg fikset hele oppsettet så prøver den å koble seg med PPPoE men klarer det ikke. Og dette er snakk om den maskina som har hatt ADSL fra før.

Lenke til kommentar
Hei folkens.

Takk for hjelpen. Problemet var at jeg hadde glemt å skrive inn online brukernavnet... :blush:

Hehe, men uansett takk for tips og støtte.

Ha en fin og solrik dag... :)

Mvh. Angel_M :D

Hei der.

Har du 108 Mbits routeren fra Topcom ?

Fungerer den isåfall bra ?

TR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...